Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je čtvrtek, 22 kvě 2025
Celkem je zde 89 lidí (1 přihlášený)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: mimimiki
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 3
Uživatelů celkem: 49 207
Online návštěvníků
Návštěvníků: 88
Uživatelů: 1
Celkem: 89

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
AK fanda
AK fanda


Registrace: 8.10. 2006
Příspěvků: 5847 | Témat: 177

09.09 2013 21:20


lordmystic: Jinak. Srovnáváme nesrovnatelné, takže věcně. V čem jsou podvozky z dob 80-tých let konkrétně špatné a nevyhovující? Ty podvozky byly slabou stránkou, ale uvědom si, že auta měla přes 500k, nebyla tak ideláně vyvážená a byla těžká, což dneska nic z toho není a výkon je poloviční. To jako bys dal na tatru pera z Fanoša a říkál, že jsou měká ( s nadsázkou řečeno )

Takže kdyby to šlo naroubovat tehdejší podvozkové skupiny na dnešní auta, myslím si, že si nepovedou tak špatně...
To je to, co tím chci celou dobu říct, že by na dnešní poměry byly...blablabla.
sponzor





09.09 2013 21:20


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

AK oldtimer
AK oldtimer


Registrace: 28.8. 2006
Příspěvků: 15677 | Témat: 299

09.09 2013 21:24


dovolim si podotknout, ze je zajimavy sledovat napr B2 Quattro s 1.8T 165kW. To auto je na technickou jizdu jak zrozeny a nejsem si jist co by proti tomu mohlo Audi dneska postavit (mysleno z konfekcni produkce vyjma modelu R a RS)
AK allstar
AK allstar

Muž
Registrace: 25.5. 2009
Příspěvků: 11040 | Témat: 102

10.09 2013 9:33


sniper:
Takže kdyby to šlo naroubovat tehdejší podvozkové skupiny na dnešní auta, myslím si, že si nepovedou tak špatně...

ok tak to je jasné. osobně si myslím opak a myslím si že by si proti dnešním závodním podvozkům vedlo špatně a to hodně špatně. jak jsem tu již psal, kdyby na současná auta namontovali např. tehdejší převodovku, motor, brzdy či další věci tak by rozdíl v rychlosti na trati rozhodně nebyl tak propastný jako kdyby tam namontovali podvozek, dle mě stále nejslabší článek závodních aut tehdejší doby a to i na poměry dnešních výkonů motorů (cca. 300 koní).
AK fanda
AK fanda


Registrace: 8.10. 2006
Příspěvků: 5847 | Témat: 177

11.09 2013 13:39


lordmystic: Tak buď konkrétní, v čem přesně jsou ty slabiny u podvozku 2x McPerson, které se používají celou dobu těch 30 let. Jen se optimalizují úhly uložení, materiál, rychlejší odezvy atd, ale pořád je to McPerson, tak tedy v čem konkrétně jsou ty slabiny?

Když se podívám např na podvozek Lancie 037 a na podvozek dnešních aut, vidím pořád to samé...špičkový závodní podvozek který funguje...
AK allstar
AK allstar

Muž
Registrace: 25.5. 2009
Příspěvků: 11040 | Témat: 102

11.09 2013 14:58


sniper: tak není to jen o nezávislém zavěšení mcpherson, ale i o ramenech, poloosách (obrovský vývoj), tlumičích a stabilizátorech (také obrovský vývoj), pružiny, olejové náplně, atd. technické detaily neznám, ale z mnoha článků a pořadů je zřejmé, že v době skupiny B kdy neměli omezený výkon se vývojáři vždy primárně zaměřovali na zvyšování syrového výkonu protože to bylo nejjednodušší a nejrychlejší, podvozek byl až někde daleko vzadu co se týkalo priorit vývojářů tehdejších aut.

samozřejmě že netvrdím že tehdejší auta měla vyloženě špatný podvozek, na tehdejší dobu určitě kvalitní asi nejlepší ze všech klasických aut, ale v tu dobu vývoj nejvíce pokročil v oblasti motorů, převodovek, ale ne na podvozku. místo zdlouhavé práce na podvozku dali u audi radši dozadu velký křídlo.

každopádně je ale zajímavé dnes vidět tyhle staré group B vozy s přepracovanými podvozky které závodí např. v rallycrossu, to jsou opravdu drsné bestie vyladěné pro tento druh závodů.
AK fanda
AK fanda


Registrace: 8.10. 2006
Příspěvků: 5847 | Témat: 177

11.09 2013 15:31


lordmystic: To křídlo zvětšuje přítlak na zadní nápravu již tak těžkého quattra na předek, to nemá s nápravou co dělat, ale s vyvážením vozu a možná tak s aerodynamikou, se kterou se nějak v té době vůbec nesrali

Jediný vztah geometrie a přítlaku je v rozbíhavosti nápravy, čím je větší, tím se více auto tlačí k zemi.

Ale ano, tehdy se hodně hnalo za výkonem motoru a následně převodovky, která to musela vydržet, ale ne proto, že by srali na zbyteck technologie, nebo to podcenili, ale proto, že to bylo dovoleno a vývojáři podvozku a ostatních komponentů šli ruku v ruce s tímto trendem, jenže byli vždy pozadu. Logicky být museli.

Dneska máš výkon limitující, váhu auta minimální danou, restriktory, objemy motorů atd, takže když chceš přidat, musíš odstraňovat chyby a ladit a proto se nejvíce práce udělalo právě na podvozku.

Kdyby to pokračovalo ve stejném trendu, tak nám dneska lítají 1500 koňová WRC s pořád nestíhajícím podvozkem.
AK allstar
AK allstar

Muž
Registrace: 25.5. 2009
Příspěvků: 11040 | Témat: 102

11.09 2013 15:50


sniper:
Dneska máš výkon limitující, váhu auta minimální danou, restriktory, objemy motorů atd, takže když chceš přidat, musíš odstraňovat chyby a ladit a proto se nejvíce práce udělalo právě na podvozku.

přesně tak, to ti píšu od začátku . jsem rád že jsme se nakonec shodli že podvozek byla na tehdejších autech ta nejslabší část a doznala největšího vývoje, tedy rozdílu na výkonnosti. takže dnešní auto by se tak snadno nepřevrátilo - a jsme na začátku celého problému .
AK fanda
AK fanda


Registrace: 8.10. 2006
Příspěvků: 5847 | Témat: 177

06.10 2013 21:53


Slova samotného Waltra Röhrla

Co máš na mysli pojmem "jezdí se s nimi lehce"?

WR: Současné vozy jsou prostě perfektní, zatímco já jsem v Audi musel dávat pozor při každém řazení, tady se bojuje jen o udržení auta na silnici. Moderní auto jezdí jako vlak na kolejích – ať už jde o pohon všech kol, pneumatiky, brzy či podvozek. Toto moje Audi je staré 28 let, pneumatiky jsou staré deset let, to je samozřejmě úplně jiný svět. Ale mě to nevadí, ba naopak. Ve starém Audi zde mám pocit, že můžu využít můj talent. U moderných aut ho nemůžu vůbec použít.

A to tě moderní auta vůbec nelákají?

WR: Ani moc ne, pokud mám být upřímný. Samozřejmě že rychleji projedou zatáčkou, samozřejmě že lépe brzdí. Ale když v Audi použiju 550 koní, tak je to zážitek – i když pak v zatáčce nadávám, protože mi pak chybí plnící tlak. Ale když pak plnící tlak mám – to je zábava! (smích)


http://www.ewrc.cz/ewrc/show.php?id=22061&page=2&d=1
sponzor





06.10 2013 21:53


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs adaptér aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami android androidauto antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezdrátové bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus carplay cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ios ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojení spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon xuda zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email