Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je pondělí, 19 srpna 2024
Celkem je zde 531 lidí (6 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: alpinak07
Uživatelů dnes: 3
Uživatelů včera: 0
Uživatelů celkem: 48 649
Online návštěvníků
Návštěvníků: 525
Uživatelů: 6
Celkem: 531

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 71604 | Témat: 8169

před 2 dny (9:01)


Do nekonečna a ještě dál. Nová Škoda Superb Combi dojede daleko a nabídne velký prostor
Dojezd až 1500 km na jednu nádrž a komfort jako nikde jinde. Superb dokáže potěšit.

Autor:
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému

Kategorie: Škoda Superb Velký test auta auto nová podvozek převodovky Škoda spotřeba
Datum zveřejnění: Sun, 18 Aug 2024 05:28:57 +0000

Mladoboleslavská automobilka má českého zákazníka perfektně zmáknutého. Ví, že mu musí nabídnout vážně daleký dojezd, obrovské místo v kufru a komfort při cestování například do Chorvatska. Pokud si ho chce ale ještě více rozmazlit, dodá auto se sexy podnikatelským šmrncem, které neurazí ani největšího fajnšmerka. A ačkoliv se Superby nejvíce vyjímají jako podnikatelské vozy, ani soukromý sektor nezůstává ochuzen. Jak se generačně tohle elegantní auto proměnilo?

Zdroj: Sabina Sarkisovová
Prostornější mazel

Vizuální změny nemusí být všem po chuti a hojná většina lidí vám bude tvrdit, že předchozí generace byla uhlazenější. Ale nedávejme na názor většiny. Buďme v tomhle trošku individuální a řekněme, že se jedná o inovace na poli sofistikovanosti, která Superbu dodává zase trošku dospělejší vzezření. Ať už je to nová maska chladiče s novým logem v matném šedém odstínu, nová světla a víc zkosené čelní sklo. Z pohledu ze strany je znát ono pokrčení, které prospívá vylepšené aerodynamice, a stejně tak prodloužená délka o 40 milimetrů. Ostatně, jak jsme už několikrát naznačili ta velikost je tu znát - na délku má auto 4 902 mm, šířku 1849 mm, výšku 1482 a v rozvoru 2841 mm, a sice ne to nejdůležitější, ale to velmi podstatné - 690 litrů zavazadlového prostoru, což je nárůst o 30 litrů. Úsměv na tváři vám vykouzlí i automaticky zasouvatelná roletka - konečně se to nemusí tahat a člověk se s tím rozčilovat. Všechny rozměry jsou u auta královsky znát, ať už je to v rámci dýchatelnosti všech cestujících, nebo množství věcí, které lze v autě převézt. A díky bohu za to.

    - Zdroj: Sabina Sarkisovová
    -
    -
    -
Celá galerie 32

Zároveň se nám líbí, že se Škodovka nebojí jít ani do křiklavých exteriérových barev i napříč tomu, že český zákazník je v tomto ohledu trochu konzerva a preferuje nudnou stříbrnou. Naše červená se na silnicích dost vyjímala a byla zábavná.

Ty tři otočné ovladače - balzám na duši

Interiér je taktéž velmi povedený. Prostor nabyl na čistotě a radost nám dělali i použité materiály. Jen si budete muset zvykat na určité nové prvky. A teď nemyslím zvykat ve špatném smyslu slova - naopak - jejich implementace je dobře promyšlená. Volič automatické převodovky se po americku odstěhoval pod volant, takže uprostřed tunelu zbylo dost místa na úložné prostory. Právě v prostředku všemu vévodí 13palcová obrazovka infotainmentu, která se jaksi tyčí do prostoru. Už při prvních jízdách jsme tvrdili, že jsme při statické premiéře Superbu nemohli danému prvku přijít na chuť, ale čím rychleji dospíváme, vlastně v ní nacházíme zalíbení. Hlavně i kvůli tomu, že si můžete opřít hranu ruky na spodní části a tím ji tak stabilizovat pro lepší pohyb na obrazovce. Softwarové řešení infotainmentu od nás dostává pochvalu, je rychlé, intuitivní a připojitelnost Android Auta je též rychlá a samozřejmostí je i snadná dosažitelnost při vypnutí hlídání překročení rychlosti.

Zdroj: Sabina Sarkisovová

No a pak je tu ta radost v podobě chytrých multifunkčních otočných ovladačů. Mají v sobě zabudovaný displej čistého a ostrého charakteru a s těmi krajními dokážete ovládat, řekněme ve zkratce, klimatizaci a do prostředního si můžete sami nastylovat čtyři různé funkce, které chcete mít po ruce. Zvolit podobu funkce jednotlivých ovladačů si můžete jednoduše v menu infotainmentu. Žádné složitosti, pěkně čistě vymyšlená inovace, která dává smysl hlavně po té haptické stránce. Řekněme si totiž narovinu, že u dotykových ploch a tlačítek nemá řidič při jízdě šanci udělit autu správný pokyn a musí se, i když na milisekundu, na dané místo podívat. Tady ne, tady vše nahmatáte i poslepu.

I něco se nepovede

Abychom jen nechválili, tak designové pojetí kapličky přístrojovky je do očí bijící. Moc tomu nerozumíme. Jak ti samí designéři, co tak hezky vyladili trojici otočných ovladačů jsou schopni vrznout vkusný displej do jakéhosi historického plastového převisu. Vizuálně to vypadá, jak když si někdo na poslední chvíli řekl, že sice tam nechá klasické clonění displeje, ale že ten displej bude hranatě vystupovat na stranách a nebude zapuštěný, že to určitě bude vypadat lépe. No nevypadá.

Dost negace. Je slušné ještě zmínit, že si interiér můžete navolit v podstatě, jak potřebujete. Pokud vám vyhovují elegantnější materiál v podobě kůže, tak může být. Pokud jste zastánci textilu, taky si své najdete.

„Jednapětka" je pro hodné řidiče

Pod kapotou škodováckého fešáka tkvěl jeden a půl litru silný zážehový agregát s přeplňovaným turbodmychadlem, výkonem 110 kW a točivým momentem 250 Nm. Poprvé je tento model u Škodovky vybaven mild‑hybridní technologií s uzavřeným systémem. Jeho součástí je 48V řemenem poháněný startér‑generátor a 48V lithium‑iontová baterie. Díky naakumulované energii tak můžete například plachtit se zcela vypnutým motorem, nebo naopak si můžete pomoci si rychlejší akceleraci. Co je taky fajn na tomhle motoru je systém aktivního odpojování válců aneb když nepotřebujete šlapat Superbu na krk, odpojí se dva válce a vyjedete jen lehounce a v tichosti. Výsledkem, hlavně kvitovaným šetřílky, je nižší spotřeba paliva. Tento základní benziňák je ideální pro klidného vyrovnaného řidiče. Má totiž i své limity. Ty objevíte v táhlých kopcích při dynamickém zrychlení, a to též platí i pro dálniční nečekané předjíždění. Ona jednotka se musí lehce popostrčit a spíš než zamáčknutí do sedačky, čekejte táhlejší odpověď na sešlápnutí plynového pedálu.

Zdroj: Sabina Sarkisovová

Pochvalu si nicméně zaslouží přesnost a rychlost sedmistupňové automatické převodovky. Té nemáme co vytknout.

Stejně tak jako vyrovnané chování podvozku. Ať už zvolíte u Superbu příplatkový podvozek DCC+, nebo standardní podvozek, nebudete zklamání. Neuslyšíte a ani nepocítíte rázy, nebudete se houpat a v zatáčkách dostanete oporu, kterou potřebujete.

Škoda Kamiq a ScalaZkoušeli jsme omlazené modely Kamiq a Scala od Škodovky. Nejvíce nás překvapil litrový motor

První jízdy v okolí německého Frankfurtu ukázaly, že Škodovka vyladila, co mohla a přinese tak zákazníkům zase o trochu vylepšené modely. Tyto inovace se týkají jak vizuálního designu, tak motorové výkonnosti.

Auto je na dálkové cestování nejmilejší v komfortním nastavení, kdy s ním v podstatě plujete po dálnici bez jakéhokoliv vyrušení. Na klasické silnice je pak vhodný klasický jízdní režim.

A co vás všechny určitě zajímá, jsou jakási finální čísla. Díky 66litrové nádrži více než excelentní. Týdenní testování jsme zakončili se spotřebou 6,1 litrů, po ujetých 500 kilometrech a při zbývajícím dojezdu 1010 km. Tohle je sen každého řidiče.  Což už se nedá říct o ceně, která se pohybuje nad milionem korun. Pokud prostě chcete něco hezkého a příjemného, musíte si za to zaplatit.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





před 2 dny (9:01)


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email