Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je pátek, 19 července 2024
Celkem je zde 580 lidí (1 přihlášený)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: bean73
Uživatelů dnes: 1
Uživatelů včera: 0
Uživatelů celkem: 48 582
Online návštěvníků
Návštěvníků: 579
Uživatelů: 1
Celkem: 580

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 71432 | Témat: 8169

před 2h (9:01)


Nový Volkswagen Golf R je tu. Má ďábelských 333 koní a je levnější než dřív
V rámci předpremiéry jsme si prohlédli nový Golf R. Drobná modernizace přinesla kromě designových úprav i nový multimediální systém a ještě více výkonu. Pořizovací cena přitom údajně klesla.

Autor: Robin Běhal
Kategorie: Volkswagen Volkswagen Golf Žhavé novinky o autech nový pohon převodovka turbodmychadla výkon
Datum zveřejnění: Fri, 19 Jul 2024 05:00:22 +0000

V Německu jsme si měli možnost ještě před samotnou světovou premiérou podrobně prohlédnout omlazený Volkswagen Golf R. Vrcholná varianta rodinného hatchbacku, která se na trhu poprvé objevila už v roce 2002, slouží jako výkladní skříň té nejmodernější techniky wolfsburské značky. Oproti modelům GTI a GTI Clubsport nabízí vyšší výkon a vsází na pohon všech čtyř kol s unikátním systémem diferenciálu Torque Vectoring.

Recenze Volkswagenu Golf R

Co je nového?

Jak je u Volkswagenu zvykem, modernizace přinesla pouze decentní evoluci. Golf osmé generace s označením „R" na kapotě dostal upravené přední i zadní LED světlomety a přepracovanou masku chladiče, která nyní působí ještě agresivněji. Novinkou je také svítící logo VW, jež doplňuje tradiční světelnou linku denního svícení. Kola dělají auto, a na to Volkswagen nezapomíná. Nové „eRko" je proto možné postavit na příplatkové 19" kované disky Warmenau, které jsou o 20 procent lehčí.

Abychom si všimli dalších rozdílů oproti předchůdci, musíme nahlédnout do interiéru. Tomu nově dominuje standardně dodávaný 12,9palcový displej, na kterém běží nejnovější verze multimediálního systému. Právě infotainment byl achillovou patou předchozích Golfů, ale to už je minulostí. Nové rozhraní má zcela přepracovanou grafiku a menu, je svižné a neseká se. Zároveň má vylepšené funkce po vzoru nového Volkswagenu Passat nebo Tiguan.

Středový displej pak doplňuje digitální kokpit řidiče s úhlopříčkou 10,25 palce, jenž se může pochlubit novým ukazatelem zrychlení a GPS stopkami pro měření časů na kolo. Zbytek kabiny je pak v podstatě shodný s předchozím „eRkem". Má tedy výrazně tvarované jednodílné sportovní sedačky, dekory s logem „R" a ergonomicky tvarovaný sportovní volant s tlačítkem přepínání jízdních režimů.

    - Zdroj: Tiskový servis volkswagen
    -
    -
    -
Celá galerie 20
Nejvýkonnější Golf v historii

Ovšem ta největší evoluce proběhla pod kapotou. Nový Golf R dokáže po modernizaci ze svého dvoulitrového čtyřválce vymáčknout o 13 koní více a celkově se tak dostal na hodnotu 333 koní a 420 Nm točivého momentu. Díky tomu novinka z nuly na stovku vystřelí za 4,6 sekundy (zlepšení o 0,2 s) a může pokračovat do maximální rychlosti 270 km/h (bez paketu Performance 250 km/h).

Kromě početnějšího stáda koní dostal motor s továrním označením EA888 LK3 evo4 i novou velmi zajímavou funkci, kterou můžeme znát například z rallyových speciálů. V jízdním režimu „Race" je turbína turbodmychadla udržována ve vyšších otáčkách, a to i při malém zatížení. To znamená, že turbo se točí neustále a díky tomu má pohonná jednotka rychlejší reakci na plyn, je celkově ostřejší a připravená na agresivní tempo.

Nový Golf R si zároveň zachoval své předešlé technické vymoženosti. Stále tu tak najdeme elektronickou uzávěrku diferenciálu XDS, adaptivní tlumiče DCC a všemi milovaný pohon všech čtyř kol 4MOTION se systémem rozdělování točivého momentu mezi zadní kola, známým pod názvem R Performance Torque Vectoring nebo Torque Splitter. A beze změn zůstala i dvouspojková 7stupňová automatická převodovka DSG.

Bude kombík i černá edice

Levnější než před tím

Dobrou zprávou je, že ani po roce 2024 z nabídky nevypadne praktická verze Variant. Golf R v kombíku disponuje totožnou technikou pod kapotou jako hatchback, akorát má protáhlý rozvor a díky tomu i prostornější kabinu a větší zavazadelník. Nicméně naprostou novinkou bude verze Golf R Black Edition. Ta se objeví v rámci světové premiéry a má kompletně tmavý vzhled. To ve zkratce znamená, že karosérie Golfu a veškeré jeho doplňky budou mít černou barvu.

Podle dostupných informací dorazí omlazený Golf R na český trh v průběhu léta. Přičemž pořizovací ceny by měly být nižší než předtím. V německu bude startovat na cenovce 53 795 eur, což je v přepočtu zhruba 1 340 000 Kč a za Variant se začíná prodávat za 55 065 eur, tedy 1 370 000 Kč. Na oficiální český ceník si ještě musíme počkal.

Více o VolkswagenuPadesát let a stále je u německé značky označován jako bestseller. Volkswagen Golf slaví své kulatiny

Když v roce 1974 vznikla první generace Golfu, nikdo netušil, že následujících pět dekád bude tento automobil jeden z nejprodávanějších modelů dané značky. A protože se má slavit ve velkém, ke kulatinám nám VW nadělí za pár týdnů jeho modernizaci.

Omlazený Volkswagen Touareg je králem wolfsburské džungle. Šestiválec si udržel své přednosti

Touareg prošel drobnými optickými změnami. To klíčové včetně naftového motoru zůstalo nedotčené


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





před 2h (9:01)


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email