Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je neděle, 22 prosince 2024
Celkem je zde 751 lidí (0 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: ralok
Uživatelů dnes: 1
Uživatelů včera: 3
Uživatelů celkem: 48 892
Online návštěvníků
Návštěvníků: 751
Uživatelů: 0
Celkem: 751

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 72244 | Témat: 8169

17.07 2024 9:00


Hybridní technologie Peugeotu 3008 sedí. Vizuál je starší, ale pořád dobrý
Ačkoliv se nedávno představila nová francouzská 3008 s omlazeným vizuálem, vzali jsme si do testu ještě předchozí kus, abychom zavzpomínali...

Autor:
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému

Kategorie: Peugeot 3008 auto denní svícení nová pohon točivý moment turbodmychadlo výkon
Datum zveřejnění: Wed, 17 Jul 2024 05:26:46 +0000

Proč si k testování berete auto, které má již starou masku a vypadá celkově, že už nějakou dobou působení prošlo? Odpověď je jednoduchá. Protože se ji v útrobách schovává hybridní technologie, která bude okupovat i její nové modely. A z toho důvodu jsem se projeli odcházející generací 3008, abychom se mohli připravit na příchod vylepšené verze.

Zdroj: Sabina Sarkisovová

Bezrámová maska chladiče zaujme moderním designem, kde lamely pod projektory spojují všechny prvky do jednoho celku. Toto řešení podtrhuje celkový design vozu, přičemž na kapotě si auto hrdě nese označení modelu, což je charakteristický prvek všech francouzských aut. Sportovní charakter vozu je zdůrazněn lesklými černými mřížkami sání, které jsou integrovány do nárazníku již od základní úrovně výbavy. A příjemný vizuál je zde i díky lakovaným chráničům prahů.

V rámci faceliftu před pár lety prošly změnou i přední světlomety, které nabízejí agresivnější vzhled a značně se svým vzhledem vzdálily od předchozích modelů. Již od první úrovně výbavy používají LED technologii, a zalomená světla pro denní svícení s chromovou špičkou přispívají k nezaměnitelnému světelnému podpisu značky. I zadní světla prošla modernizací - ledková světla s 3D lvími drápy pro energický světelný podpis završují sofistikovaný design vozu, přičemž směrovky s posuvem světla a průhledné kouřové sklo, které navazuje na černou lištu zavazadlového prostoru, vizuálně rozšiřují zadní část automobilu.

    - Zdroj: Sabina Sarkisovová
    -
    -
    -
Celá galerie 24

Vizuálně se jedná tak o velmi povedený kus, i když už má pár let působení na trhu za sebou. Jak se na to ale tváří vnitřek?

A zde jsem opět u našeho známého i-cockpitu. Buď ho milujete, nebo nenávidíte. Pokud jste celý život byli zvyklí na velký volant a dívat na přístrojovku skrz něj, budete asi ze začátku skuhrat. Čeká vás totiž menší, nahoře a dole rovný, volant a na budíky se nedíváte skrz, nýbrž nad volantem. Je to jakýsi typický designový jazyk Peugeotu a není vůbec špatný, pokud nejste bůhvíjaký čahoun, pak si totiž pozici za volantem hledáte strašně těžko... neskuhráme, že by nám to vadilo, ale domníváme se, že to chce ještě léta ladění, aby se to hezky ustálilo.

Zdroj: Sabina Sarkisovová

Jinak přístrojová deska má úhlopříčku 12,3 palce a středový displej 10 palců. A ten, jak doufáme (a nyní už víme), se v nové verzi vylepšil. Ve verzi starší byl totiž pomalejší, jeho vykreslení nebylo úplně přesné a trochu bojoval s připojením Android Auta. Pochvalu si ale samozřejmě zaslouží skupiny fyzických tlačítek, v Peugeotu přirovnaných ke klapkám klavíru, které usnadňují přístup k rádiu, klimatizaci, navigaci a jiným.

Velmi příjemná jsou ale sedadla. Mají fajn vedení, jako tak akorát pohodlná a z normálních materiálů. Pochvalu si zaslouží i ona textilní část interiéru, kterou lze nalézt ve výplni dveří a před spolujezdcem. Ostatně, pokud je auto pro rodinu, vždy tak nějak inklinujete k textilnímu vnitřku, hlavně proto, že nám to připomíná pocit sezení v obýváku.

Dost prostoru pro nohy a pohodlí mají i cestující v druhé řadě. Ona lavice, která je propojená, na rozdíl od 5008, kde můžete každou sedačku posunout zvlášť, nám prostě dává víc smyslu. Nevíme, proč, ale je to tak. Kufr též neurazí svou velikostí, a hlavně se nezmenšuje ani poté, co je do něj vložené nové mild-hybridní ústrojí.

Zdroj: Sabina Sarkisovová

Pod kapotou naleznete novou generaci benzinového motoru PureTech, který byl speciálně vyvinut pro optimální integraci s hybridizací, má 3 válce, objem 1,2 litru a výkon 136 koní. Nechybí turbodmychadlo s proměnnou geometrií pro vyšší výkon motoru, máte tu i rozvodový řetěz pro snížení nákladů na údržbu, ba dokonce Millerův cyklus pro lepší tepelnou účinnost spalování. Vše je spřáhnuto s novou elektrifikovanou šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou umožňující změnu převodu bez přerušení točivého momentu, která je speciálně navržena pro hybridní systémy, protože její součástí je elektromotor. Ten umožňuje 100% elektrický pohon vozidla při nízkých požadavcích na točivý moment a pomáhá spalovacímu motoru, který má díky tomu nižší spotřebu. Při zpomalování motor funguje jako generátor, který dobíjí 48V baterii hybridního systému. Za pomoci řemenového startéru zajišťuje také hlavní start spalovacího motoru.

Peugeot v redakčních testechPeugeot 208 GT je francouzská drobotina, která ukazuje, že malá auta to nebalí

Nejvyšší verze je atraktivní, ale mohla by víc zlobit.
Test Peugeotu 308 1.2 PureTech 130: Podlomí vám kolena!

Nová 308 je setsakra krásné auto. A navíc moc hezky jezdí.

Celé tohle ústrojí je určeno především pro klidné řidiče s vyrovnanou jízdou, kdy, pokud máte opravdu lehkou nohu, dokážete jet i na pouhou elektřinu. Po motoru ale neočekávejte jakousi dynamiku, ale spíše standardní jízdu. Potěšující je řazení, které je ve většině případu opravdu hladké, ale najdou se výjimky. Druhý důvod k radosti je nastavení podvozku do komfortna a jakési lehkého pohupovačného stylu. A posledním důvodem k úsměvu je i odhlučnění kabiny, kde opravdu není nic slyšet.

Pokud patříte mezi klidné řidiče, 3008 se umí dostat i na spotřebu 6,7 litru na 100 km, těžko ale říct, zdali to dokážete.

Nová 3008, která nyní přichází na český trh bude po vizuální stránce zase jakýmsi náhledem do budoucnosti, a to se týká i interiéru, kde jsou obrazovky už spojené, a tak celkově to dává větší smysl. Odcházející generace tu ale s námi byla 4 roky a sloužila velmi dobře a spousty zákazníkům posloužila. Pokud na novou 3008 nechcete čekat a jste staromilci, doporučujeme neváhat, a ještě si ji užít naplno... dokud tu s námi je.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





17.07 2024 9:00


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs adaptér aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami android androidauto antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezdrátové bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus carplay cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ios ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojení spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon xuda zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email