Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je pondělí, 3 června 2024
Celkem je zde 645 lidí (8 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: bartus26
Uživatelů dnes: 4
Uživatelů včera: 1
Uživatelů celkem: 48 475
Online návštěvníků
Návštěvníků: 637
Uživatelů: 8
Celkem: 645

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 71238 | Témat: 8169

21.05 2024 9:01


Češi holdují ojetinám a spalovacím motorům. Průzkum odhalil realitu v Česku
Nový průzkum Mobility barometr 2024 od společnosti Europ Assistance přináší nesmírně zajímavé poznatky o chování českých řidičů. Ti mají aktuálně jasný názor nejen na elektromobily, ale rovněž na nakupování nových vozů. V rámci Evropské unie jsme na opačné straně spektra než ostatní země.

Autor:
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému

Kategorie: Autoporadna ojetiny podmínky
Datum zveřejnění: Tue, 21 May 2024 05:15:24 +0000

Češi zatím zůstávají věrní spalovacím motorům, elektromobilita a s ní spojené ekologické hledisko je příliš netrápí. Takový je výsledek čerstvého průzkumu společnosti Europ Assistance, který mapuje chování řidičů v Evropské unii jako celku, ale také v individuálních členských zemích. Češi se od názorů a plánů svých sousedů podle zveřejněných statistik výrazně odklání.

Češi elektromobilům nefandí

Data ukazují, že z oslovených respondentů jsou právě Češi těmi, kteří mají nejvyšší podíl vlastnictví vozidel se spalovacím motorem. Celkem se tímto směrem vyjádřilo 94 procent odpovídajících. Pro srovnání, v Rakousku činil podíl 92 procent, Německu 89 procent, Belgii 85 procent a v Itálii velmi zajímavých 78 procent. U Čechů přitom převládá z 60 procent zájem o benzínové motory, což není příliš výjimečný trend. Například Němci tento typ pohonu preferují také, a to v rámci výzkumu v poměru 70:30. Naftu naopak preferují z 55 procent Portugalci a víceméně 50:50 se k palivům staví Francouzi.

Zdroj: Tesla

Ačkoli mezi českými respondenty průzkumu 37 procent uvažuje o nákupu automobilu během následujícího roku, jen 13 procent řidičů uvažuje o elektrokole a 17 procent o elektrickém vozidle. Češi v tomto směru patří mezi největší „ignoranty" elektromobilů v rámci Evropy. Na opačné straně spektra jsou Italové (44 procent), Španělé (37 procent) či Portugalci (35 procent).

Nedostatečná informovanost i vysoká cena

Důvody pojmenovává Lukáš Soural, obchodní a marketingový ředitel Europ Assistance. Podle Sourala je jedním z faktorů nedostatečná informovanost o výhodách ekologické dopravy a o tom, jaký má dopad tradiční doprava na životní prostřední.

Zájem o elektromobilitu v jižních zemích lze také přisuzovat tamním slunečním podmínkám a teplejšímu klima. „To vytváří velmi příznivé podmínky pro využití fotovoltaiky a levnější nabíjení přes wallboxy. Vyspělejší a rozšířenější síť dobíjecích stanic je dalším pozitivním faktorem, který k nákupu elektromobilu motivuje," uvádí Soural. Pro Čechy také hraje roli vysoká cena elektrických vozů. Trápí je i dojezdová vzdálenost aut a malý počet dobíjecích stanic.

Zdroj: Martin Lankaš
Češi a Němci vlastní spíše ojetiny

Češi také obecně nepatří mezi velké fanoušky nových vozidel. Průzkum ukazuje, že tuzemští řidiči svůj aktuální vůz pořídili z 62 procent jako ojetinu. Tím v rámci zkoumaných zemí a Evropské unie jako celku opět padáme zcela na opačnou stranu preferencí. V Evropské unii s 54 procenty dominují nově pořízená vozidla. Největšími fanoušky čerstvě nablýskaných vozů jsou se 74 procenty Španělé. Nové vozy má také 65 procent dotázaných obyvatel Belgie či 70 procent Italů.

Blíže k Čechům mají naopak Němci, kteří v 51 % případů uvádí vlastnictví vozu z druhé ruky, případně Rakušané, z nichž vlastní ojetinu 56 procent dotázaných.

Zdráhavý postoj k elektromobilům není ničím překvapující. Ačkoli se světové automobilky musí do budoucna vyrovnat s blížícím se zákazem nových benzínových a naftových aut v rámci EU od roku 2035, většina z nich ustoupila od razatního přechodu k elektrifikaci. V současnosti jsou výraznějším trendem hybridní vozidla, jež fungují jednak na elektromotor poháněný baterií, pod kapotou však stále mají i motor spalovací. Oba stroje se přitom vzájemně doplňují a zatímco do měst je vhodnější elektromotor, jeho spalovací alternativu mohou řidiči využívat při delších cestách.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





21.05 2024 9:01


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email