Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je neděle, 22 září 2024
Celkem je zde 739 lidí (1 přihlášený)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: tranzzik
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 1
Uživatelů celkem: 48 707
Online návštěvníků
Návštěvníků: 738
Uživatelů: 1
Celkem: 739

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 71785 | Témat: 8169

01.06 2024 9:00


Bazarový test: Ford Fiesta umí pobavit hravou jízdou
Ford Fiesta páté generace je oblíbenou ojetinou na českém trhu. Povedená kombinace vlastností dává tušit, proč tomu tak je.

Autor: autoweb
Kategorie: Autobazary a vše o ojetých autech Ojetá auta auto auto kelly náhradní díly automobil bazar aut Brazílie dopravní nehody Elektroinstalace euro ncap Ford Ford Fiesta hatchback jízdní vlastnosti kontrolky v autě ložiska malé auto Mazda Mexiko motory otomoto poruchovost aut prodej aut reklamace opravy auta spotřeba vyber mi auto zážehový motor
Datum zveřejnění: Sat, 01 Jun 2024 05:00:00 +0000

RADOSTI:

Levný provoz a servis, spolehlivost, velký výběr, hravé jízdní vlastnosti, sportovní verze ST

STAROSTI:

Slabé benzínové motory 1.3 Duratec, povrchová koroze dílů, nevábný interiér před faceliftem

Zdroj: Ford

Historie:

Malý hatchback od Fordu v současné době žije již svou šestou generací. Od roku 1976, kdy poprvé vyjel na silnice, se ho prodalo přes dvanáct milionů kusů. Recept na úspěch je stále velmi podobný - solidní kvalita, velmi dobré jízdní vlastnosti a celkem atraktivní vizáž. Především mladistvá třídveřová karoserie autu skutečně sekne. Není tak divu, že i předposlední pátá generace byla velmi populární jako nová, především proto, že byla skutečným osvěžením po trochu zastarávající čtvrté generaci, shodné s Mazdou 121. Oblíbenost si však stále drží i jako ojetina.

Pátá generace se vyráběla mezi lety 2002 a 2009, v Mexiku ještě o rok déle a v Brazílii se dokonce vyrábí dodnes. Na výběr je ze široké škály motorů. Zážehové motory zastupují jednotky Zetec-SE o objemech 1,25 l (75 koní), 1,4 l (79 koní), 1,6 l (100 koní), a motory Duratec o objemech 1,3 l (verze 58 koní, 60 koní, 68 koní a 69 koní) a 2,0 l ve verzi ST (150 koní).

Vznětové motory Duratorq s přímým vstřikováním jsou na výběr pouze dva - 1.4 TDCi (68 koní) a 1.6 TDCi (90 koní). Do Fiesty si mohl původní majitel objednat trochu vzácnou čtyřstupňovou automatickou převodovku, jinak standardem jsou pro všechny motorizace pětistupňové manuální převodovky.

Zdroj: Ford

Facelift, kterým Fiesta prošla roku 2005, přinesl kromě vnějších kosmetických změn na masce a světlech především kvalitnější interiér, dále novou paletu barev (vč. interiéru), elektricky sklopná zrcátka, stírací senzory, konektivitu Bluetooth, stabilizační systém a další prvky výbavy.Za volantem:

První skutečnost, která po usednutí opravdu potěší, je velmi dobrá pozice za volantem. Řidiče uživatele potěší skvělý výhled díky trochu vyšší pozici, která by však mohla řidiče nadšence trochu odradit. Stále je však možné se usadit velmi pohodlně a zaujmout správnou pozici pro sportovní jízdu. Omezením však mohou být trochu nepohodlná sedadla s příliš krátkým sedákem, a to hlavně při delším cestování.

Jízdně vyniká především výborně naladěný podvozek, z něhož doslova čiší inženýrská kouzla známá z větších Fordů. Je stabilní, ale když na to přijde, umí být i velmi hravý. Stále však zůstává pohodlný, daní za to jsou poněkud větší náklony karoserie. Poradí si i s těžšími motory, které nenarušují jízdní vlastnosti neotáčivostí.

Podvozek doplňuje vyvážené a přesné řízení, řazení je taktéž mechanicky přesné a pedály dobře rozmístěné. Z praktického hlediska je Fiesta poměrně prostorným autem, do se kterého čtyři cestující usadí pohodlně a trpět nebudou ani ti vzadu. Z komfortního hlediska však chybí přední loketní opěrka.Provoz a servis:

Žádná z motorizací není špatnou volbou. Slabší benzínové motory 1,3 l mají velmi letargický projev, zaostávají za jinak povedeným podvozkem a spotřeba kvůli nutnosti motor více zatěžovat nenadchne. Naopak silnější benzínové motory 1,4 l a 1,6 l slibují ideální kompromis. Vznětové motory TDCi byly vyvinuty ve spolupráci s koncernem PSA, který je pro naftové motory vyhlášený. Lze je tak doporučit (především silnější verzi) - jsou kultivované a slibují nízkou spotřebu.

Zdroj: Ford

Vážná koroze by Fiestu sužovat neměla, karoserie je dobře chráněna. Výfuk a podvozkové díly však zasáhne, ovšem v případě podvozku se nejedná o nic závažného - pro tyto vozy se jedná charakteristický znak. Drobné problémy by mohla dělat elektroinstalace a tradičně již také ložiska předních kol a klíčky. Problémový byl také palivoměr, který ukazoval hodnotu paliva v nádrži nepřesně.

Verdikt:

Ford Fiesta páté generace je velmi povedené auto, které v sobě skloubí na malé auto slušnou praktičnost a výhodné provozní a servisní náklady. Je ideálním druhým autem do rodiny, posloužit však zvládne i menší rodině jako primární vůz. Navrch umí pobavit skutečně hravou jízdou, kterou dále korunuje sportovní verze ST - jeden z nejlepších malých ostrých hatchbacků své doby.

Další ostré Fordy na okruhuTEST Ford Focus ST 2.3 EcoBoost na závodním okruhu Spa-Francorchamps

Jeden z nejlepších současných hot-hatchů na jednom z nejlegendárnějších závodních okruhů na světě. Tohle bude hodně kvalitní výlet.
TEST Ford Fiesta ST 1.5 EcoBoost: Konec jedné pohádky

Ford Fiesta definitivně končí. S ní také extrémně populární ostrá verze ST. Rozloučili jsme se stylově na Masarykově okruhu v Brně.

Bezpečnost:

Pátá generace byla první Fiestou, která byla vybavena standardně dvojicí airbagů vpředu, nechybělo samozřejmě ABS. Nárazové testy Euro NCAP podstoupila v roce 2002. Za ochranu posádky získala hodnocení 4/5 (25 bodů), za ochranu chodců hvězdy 2/4 (14 bodů).

Jak šel čas:

2002 - uvedení modelu s tří- a pětidveřovou karoserií

2003 - uvedení motoru 1,25 l (75 koní)

2004 - uvedení motoru 1.6 TDCi (90 koní)

2005 - uvedení verze ST s motorem 2,0 l (150 koní)

2008 - uvedení nové generace modelu

2009 - ukončení výroby v Evropě

2010 - ukončení výroby v Mexiku


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





01.06 2024 9:00


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email