Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je středa, 5 června 2024
Celkem je zde 287 lidí (2 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Carrie
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 5
Uživatelů celkem: 48 481
Online návštěvníků
Návštěvníků: 285
Uživatelů: 2
Celkem: 287

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 71243 | Témat: 8169

14.03 2024 9:00


Citroën Berlingo fintou nepřišel o své spalovací motory. A to je dobře!
Zdálo se, že oblíbený rodinný vůz Citroën Berlingo to měl s nástupem přísnější emisní normy spočítané a prakticky tomu tak i bylo, co se alespoň osobní verze týče. Ta se totiž od roku 2022 začala nabízet už jen jako elektromobil a podobný osud potkal i další auta tohoto typu v rodině Stellantis. Nicméně francouzská automobilka spalovacích motorů nechtěla u Berlinga zbavit úplně, a tak chytře udělala pár úprav.

Autor:
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému

Kategorie: Citroën Berlingo Velký test Citroën dodávky elektromobil klimatizace nákladní osobní osvětlení palubní počítač užitkové
Datum zveřejnění: Thu, 14 Mar 2024 06:38:55 +0000

Díky tomu auto získalo homologaci N1 a zařadilo se mezi užitkové vozy, kde jsou emisní normy přeci jen mírnější. Jakými změnami prošlo a podepsalo se to nějak na jízdním komfortu?

Krabice, ale slušivá

Po designové stránce je to stále ten známý kříženec dodávky a MPV, co se spíše, než na estetiku soustředí na praktičnost. A nikdo mu to ani nemůže mít za zlé. Krabicový tvar nedává moc prostoru pro představivost a docílit toho, aby jeho křivky byly jakýmkoli způsobem přitažlivé, je takřka nemožné. I přesto Citroën Berlingo vnáší do tohoto segmentu svou typickou osobitost, známou z ostatních modelů značky.

A tak tu máme moderně vyhlížející příď s úzkým LED denním svícením a kontrastními zaoblenými rámečky, objevujících se také po stranách modelu, i zakulacené rysy, jež se k tomuto typu vozu ve srovnání s ostatními sourozenci z koncernu hodí asi nejvíce. Při pohledu z boku je to ta samá ohraná písnička. A záď? No, posuďte sami. Moc ke koukání toho tady není. Rovná plocha bez výrazných prolisů se světlomety na krajích. Prostě klasické pojetí, co nenadchne ani neurazí.

Zdroj: Martin Lankaš
Zdroj: Martin Lankaš

Berlingo si můžete hodit do celkem pěti barev, z toho čtyři jsou metalické. Kola pak nabízí čtyři designy, pokud počítáme i standardně dodávané plecháče. Námi testovaná verze oplývala stylovými litými disky v černém laku s označením Starlit. Dostupné jsou od druhého stupně Feel za příplatek, součástí výbavy jsou pouze v top specifikaci Shine.

Někdy to trochu přehání

Interiér je hodně zaměřený na udržitelnost. Bytelné tvrdé plasty jsou kam ruka dosáhne, to vše bez přidaných kudrlinek, co by jen chytaly špínu a cákance od kávy. Samozřejmě až na sedadla, ale o nich později. Teď se budu chvíli věnovat pracovišti před řidičem a začnu přístrojovou deskou. Ta nabídne pro staromilce poctivé analogové budíky s velmi jednoduchým palubním počítačem. Na druhou stranu z něho dostanete všechny potřebné informace.

    - Zdroj: Martin Lankaš
    -
    -
    -
Celá galerie 26

Členěná palubní deska je v prostřední části lehce natočená směrem k šoférovi, což je nejen praktické, ale i příjemné. Trochu to ale s tou strukturou přehnali. Nedává mi smysl to naklonění ovládání klimatizace směrem dolu. Měl jsem tak jednotlivá tlačítka pod úhlem, byť jen mírným, ale i tak to působilo nepřirozeně. Ze začátku jsem měl dokonce tendenci se koukat pod podélný ovladač teploty, zda se pod ním neskrývá nějaký další. Skoro jako by to udělali proto, aby se jim pod tento sektor vešlo bezklíčové startování a zapínání režimu eco.

Zdroj: Martin Lankaš

Výhradu mám i ke středovém displeji. Ačkoli fungoval bez větších problémů a reakce na dotek byla takřka okamžitá, graficky už to taková hitparáda není, obzvlášť při aktivaci zpětné kamery. To si tak člověk vzpomene na Caesarův citát: „Kostky jsou vrženy." Ale je dobré ji tam mít. Berlingo je poměrně velké i ve své kratší verzi M a parkování je pak o to jednodušší.

To už jen v elektroautě

Pochvalu zaslouží počet odkládacích prostorů. Najdeme je ve dveřích, po stranách palubní desky i nad kapličkou a tradičně také na přední části stropu. Pravdou je, že by se ještě vešel malý box mezi řidiče a spolujezdce, kde mi připadá ten prostor poněkud nevyužitý, nicméně na schraňování věcí potřebných i nepotřebných je tu místa dost.

Potěší i komfortní sedadla, ve kterých se ani po několika set kilometrové trase člověk nepřesedí, s dostatečně dlouhým sedákem pro oporu stehen. Jsou lehce tvarovaná a pokud nebudete ostře krouhat zatáčky, tak vás bez problému udrží v sedle. Čalounění působí na omak příjemně, co ale po čase udělají světlé části v nejvytíženějších oblastech, je otázkou.

Zdroj: Martin Lankaš
Zdroj: Martin Lankaš

Ani v zadní řadě nejsou pasažéři ošizeni o komfort, a to dokonce v případě sezení uprostřed. Sedadlo je v tomto případě rozměrově shodné s těmi bočními a stejně jako oni je také samostatně sklopné. Navíc díky chytrém sklápění, kdy se sedák během procesu předsune, vznikne se zavazadlovým prostorem téměř rovná plocha.

Zde se také setkáváme s prvním rozdílem oproti klasické osobní verzi. Počet míst je pět, další řadu sedadel v tomto případě není možné z důvodu homologace na N1 přikoupit. Sedmimístné provedení tak zůstává výsadou plně elektrického Berlinga a jeho nejvyšší výbavy Shine.

Ještě více praktický

Silnou stránku francouzského rodinného vozu je praktičnost a variabilita. Kufr pojme 597 litrů nákladu, po sklopení sedadel až 2 126 litrů. V případě prodloužené varianty XL se přepravní kapacita zvýší až o 567 litrů. My jsme měli tu kratší a na nedostatek prostoru jsem si stěžovat opravdu nemohl.

Co mohu doporučit a opravdu se hodí, pokud plánujete vůz používat i například na stěhování, je sklopné sedadlo spolujezdce, jenž se standardně dodává od druhé výbavy Feel. A hned vysvětlím proč. V úrovni podlahy je možné přepravit předmět o délce maximálně 183 centimetrů, po sklopení sedadla se dostanete až na 260 centimetrů, než se zastavíte o palubní desku. Šířkou jste sice limitováni středovým panelem, ale i tak máte k dispozici zhruba půl metru. A k bočnici u řidiče to je přibližně 84 centimetrů, nicméně abyste nezasahovali do řazení, musíte se vejít s délkou do 245 centimetrů. Na výšku tam máte něco přes metr. To už je slušné ne?

Asi jediný negativní dopad přeměny na užitkový vůz jsou nevzhledné šrouby na stropě zavazadlového prostoru jako pozůstatek ocelové přepážky. Proč pozůstatek? K nám se totiž dodává Berlingo Profi+, jak zní jeho celý název, se zabudovaným oddělovačem nákladové části od té pro cestující, a tak ho také můžete mít. Nicméně v ceně vozu je paradoxně i demontáž oné přepážky, kdy zároveň vymění kotevní úchyty a začistí stropnice, odstraněný plech si ovšem nechají. Tudíž v podstatě dostanete nákladní osobní vůz.

Je libo benzín nebo naftu?

A jaké motory jsou na výběr? Ze spalovacích pohonných jednotek je na výběr mezi přeplňovaným tříválcem o výkonu 110 koní nebo vznětovou patnáctistovkou se silou 100 či 130 koní. Pouze silnější verze je k dispozici i s automatickou převodovkou. Tu jsem měl také možnost vyzkoušet.

Její ovládaní je jednoduché. Slouží k tomu otočný volič na středovém panelu, případně jsem mohl po přepnutí do manuálního režimu přeřazovat pomocí pádel pod volantem. Pokud jsem to tak udělal, automat zareagoval bez jakékoli prodlevy a protestů či škubání. Když jsem ale veškerou práci nechal na osmistupňové samočinné převodovce, dostávalo se mi dlouhého přemýšlení o vhodnosti převodu pro daný moment. A to hlavně ve chvíli, kdy jsem potřeboval výrazně zrychlit například při předjíždění. Při normálním stylu jízdy to už tolik nepoznáte.

Zdroj: Martin Lankaš
Zdroj: Martin Lankaš

Někdy se mi ale zdálo, že až moc dlouho nechává motor vytáčet, místo toho, aby zařadil vyšší stupeň. O to více se pak projevil už tak poměrně hlučný dieselový čtyřválec. Ano, i po zahřátí bylo o něm slyšet, především pak na dálnici. Nebylo to sice bůhvíjak dramatické, ale odhlučnění by nějakou úpravu určitě sneslo.

K jeho výkonu naopak nemám sebemenších výhrad. Na vůz této konstituce je více než dostačující, vyniká solidní dynamikou a připočteme-li k tomu příjemně tuhé řízení bez vůle kolem středové pozice, tak dokáže být i zábavný. Než střihnete ostrou zatáčku.

Pohodlnost nadevše

Citroën Berlingo je především praktický vůz, sportovní jízdu od něho tedy nečekejte, ač se může zdát, že na to výkon má. Podvozek je totiž zaměřený hlavně na komfort. Skvěle tlumí nerovnosti, a i když se ozve nějaká ta rána po přejetí větších děr, řízky vám to nenaklepe. Překvapivě ani nic nedrnčelo pří jízdě po kočičích hlavách, což bych vzhledem k použitým materiálům - zejména u palubní desky - očekával.

Zajímavosti z ženevského autosalonuRenault 5 oslavuje krásu automobilového designu. Je roztomile jiný a má držák na bagetu

Renault na autosalonu v Ženevě představil nástupce legendárního automobilu. Nový model 5 reprezentuje přicházející dobu, kdy nejde hlavně o to, jak se s autem jezdí, ale jak vypadá a jaký nabízí jak fyzický, tak vizuální komfort posádce.
Za Dacii už se stydět nebudete. Nový Duster a Spring jsou nečekaně pohledná a moderní auta

Podívejte se na zásadní novinky, které rumunská automobilka představila na ženevském autosalonu.

Oproti osobní verzi je podvozek sice upravený, ovšem tak, aby se zvýšila užitečná hmotnost, a to až na 840 kilogramů. V zákrutách se proto nadále výrazně naklání, drží, ale jak moc, to už zkoušet nechcete. Jeho vlastnosti naproti tomu nejvíce oceníte na delších trasách, kdy vás bude hýčkat pohodlím.

A za kolik jezdí? V průměru jsem se dostal na 6,6 litrů, kdy jsem větší část jel po dálnici. Samotná jízda na rychlostní komunikaci znamenala spotřebu kolem sedmi litrů. Nejméně Francouz upíjel na okreskách, kde palubní počítač ukazoval hodnotu 4,2 litrů. Po městě to bylo lehce přes šest litrů.

Za přijatelnou cenu

Citroën Berlingo je díky velkému zavazadlovému prostoru vhodným parťákem pro páry nebo rodiny s dětmi, co se věnují sportovním aktivitám, případně na dovolené jezdí po vlastní ose. Uplatnění najde i u řemeslníků, kteří ocení nejen praktičnost a variabilitu, ale i snadnou udržovatelnost. Přes týden ho mohou využívat jako pracovní vůz a o víkendech po chvíli péče zas poslouží na výlety s rodinou či přáteli.

Pár much samozřejmě má a zákazník musí počítat s poněkud zastaralým multimediálním systémem, převodovkou, co úplně nemá ráda dravější jízdní styl, stejně tak s výraznými náklony v zatáčkách, nemluvě o světlometech, které v dnešní době plné LED osvětlení nesvítí až tak výkonně. Na druhou stranu to dohání komfortem a širokou využitelností, jež se u moderních aut pomalu vytrácí, i cenovou dostupností.

V základní specifikaci vychází na 480 tisíc ve spojení s benzinovým motorem, slabší naftová jednotka si řekne o 45 tisíc více. Námi testovaná verze je dostupná od druhého stupně Feel, kde stojí necelých 590 tisíc a s automatem je to plus dalších šedesát.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





14.03 2024 9:00


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email