Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je úterý, 4 června 2024
Celkem je zde 284 lidí (11 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: MrChicken78
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 5
Uživatelů celkem: 48 476
Online návštěvníků
Návštěvníků: 273
Uživatelů: 11
Celkem: 284

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 71238 | Témat: 8169

25.09 2023 9:00


Že lidé nemají o manuální převodovky zájem? Omyl. Velká část z nich by auto s manuálem chtěla, důvod je ale jiný, než by se mohlo na první pohled zdát
Prodeje automobilů vybavených manuální převodovkou klesají, jenže podle britského průzkumu je o tento druh převodovky pořád velký zájem. Více než polovina respondentů by pro své další auto preferovala právě manuál, ačkoliv primárním důvodem není ani nižší cena, ani zábava za volantem.

Autor: Lukáš Dittrich
Kategorie: Autoškola jízda s automatickou převodovkou manuál převodovka převodovky
Datum zveřejnění: Mon, 25 Sep 2023 05:40:16 +0000

Aut vybavených manuálními převodovkami ubývá. Automobilky totiž v rámci snahy o zvýšení zisků osekaly v uplynulých letech své nabídky, ze kterých často vyřadily ty levnější verze, které mnohdy byly spojené s manuální převodovkou. Dalším důvodem je nutnost snižovat flotilové emise a samozřejmě také nástup elektrifikovaných pohonných jednotek. Zapálených řidičů toužících po manuálu ubývá, takže třeba i u sportovních vozů, kde je stále ještě možnost volby (například u BMW M4 nebo M2), naprosto dominují převodovky automatické. Teď se ale v Británii objevil průzkum, který z tohoto úhlu pohledu přinesl trochu překvapivé výsledky. Více než polovina dotázaných uvedla, že kdyby si během nadcházejícího roku pořizovala nové auto, mělo by manuální převodovku. Proč?

Jezdí se s ní v autoškole

Průzkum má na svědomí společnost The Motor Ombudsman, přičemž ta oslovila 1755 držitelů řidičského oprávnění. Z této skupiny by při hypotetickém nákupu nového automobilu zvolilo manuální převodovkou 53 %, zatímco 47 % by sáhlo po automatu. Důvod většinové volby tradičního řazení je ale mnohem prostší než snaha užít si sportovní jízdu v maximální možné míře a prokládat řezání zatáček efektními meziplyny. Ze skupiny respondentů preferujících manuál totiž naprostá většina (72 %) chce manuál pouze proto, že v takovém autě absolvovala autoškolu. Tito lidé jsou tedy na tento způsob jízdy prostě zvyklí. Zážitky z jízdy stály za volbou manuálu pouze u 39 % a faktor ceny nakonec hrál roli jen u 28 % z této skupiny respondentů.

Mohlo by vás zajímatDeset nejrychlejších aut na severní smyčce Nürburgringu. Kdo je králem Zeleného pekla?

Automobilky se neustále přetahují o nejrychlejší kolo na slavném okruhu Nordschleife. Aktuální rekord sériového vozu je 6:30.705.
Porsche představilo v Los Angeles výjimečnou limitku. Model 911 Dakar upravený pro terén

Novinka, která dostala zvýšený podvozek, nabídne výkon 480 koní

V případě zastánců automatických převodovek byl u řidičů jako nejčastější důvod této volby uváděn komfort jízdy v autě se samočinnou převodovkou, zejména pokud jde o cestování po městě. Tento faktor byl rozhodující pro 62 % z těch, kteří by si pořídil auto s automatem. S větším odstupem následovaly další důvody pro preferenci automatu. Například 26 % by upřednostnilo elektromobil, ke kterému se samozřejmě váže i absence řazení, protože elektromobily obvykle vůbec převodovku nemají.

Videotest: BMW M3 vs. M4

Z průzkumu také vyplynulo, že na rozhodování respondentů má pochopitelně vliv i to, kde dotyční žijí. Největší podíl ve prospěch automatických převodovek (62 %) vykázali respondenti žijící v Londýně. Naopak respondenti žijící ve Walesu většinově volili auto s přímo řazenou převodovkou (67 %).

Automat spíš s elektromobilem

Podle Billa Fennella, šéfa společnosti The Motor Ombudsman, výsledky dokazují, že na současném trhu je stále místo pro oba typy převodovek, zároveň ale dodává, že se situace z pochopitelných důvodů v dohledné době změní. „Manuální převodovka je součástí automobilového světa více než sto let a pro mnoho řidičů byla vždy tou nejlepší volbou. Jenže s postupným odchodem tradičních benzinových a naftových modelů do roku 2030 a s rostoucím počtem elektromobilů se pravděpodobně zvýrazní odklon od manuální převodovky a automatická převodovka se pro mnohé stane normou," říká Bill Fennell.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





25.09 2023 9:00


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email