Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je středa, 16 července 2025
Celkem je zde 213 lidí (1 přihlášený)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Venca223
Uživatelů dnes: 1
Uživatelů včera: 2
Uživatelů celkem: 49 289
Online návštěvníků
Návštěvníků: 212
Uživatelů: 1
Celkem: 213

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 15.12. 2012
Příspěvků: 322 | Témat: 22

11.04 2013 21:48


Hej len to su vsetko hladke benziny a predsa aj par otacok rozdiel..
nahoru

sponzor





11.04 2013 21:48


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 18.3. 2008
Příspěvků: 5252 | Témat: 36

11.04 2013 21:54


Oli: Jasny, v pohode.
Vsechny motory co jmenujes jsou atmosfery a to jeste ne s nejak extremnim litrovym vykonem.
On se tu pta na BiTurbo*,ktery ma dost pres 100 koni na litr.
Jezdite si treba na hnedy uhly kdo chcete.
Ale psat tu nekomu,ze je vse v pohode, HOD* to tam,kdyz neznam situaci s konkretnim motorem mi prijde dost kratkozraky.
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 15.12. 2012
Příspěvků: 322 | Témat: 22

11.04 2013 21:57


keby bol hladky benzin tak je to pohoda ale mam tam cca 340ps upravenych a chcem ist dalej ak si to necham preto neviem ci by to vydrzalo a asi radsej nejdem skusat..
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 26.4. 2012
Příspěvků: 250 | Témat: 12

11.04 2013 22:02


Tu nejde o teplotu oleja ale o teplotu vyfukovych plynov.
Ak mas vysoku teplotu oleja tak urcite pridaj olejovy chladic alebo kup vecsi.
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 26.4. 2012
Příspěvků: 250 | Témat: 12

11.04 2013 22:08


Uz som sa raz na 2.7 BiTurbo* na LPG* pytal.
Osobne toho cloveka nepoznam preto to tu nebudem ani rozspisovat.
Ale kamaratov znamy to ma. Nie je to S4 ale A6. Tie maju tusim 230 hp.
Ma to uz niekolko rokov a vraj v pohode.

Ak by bolo to LPG* do Turbo* benzinov taka zla alternativa myslite ze by niekto kurvil to EVO len tak?
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 15.12. 2012
Příspěvků: 322 | Témat: 22

11.04 2013 22:09


Ved ja len hovorim ze sa to celkovo dost hreje a teplota vyfukovych plynov ani nehovorim.. a vyfuk celkovo je upraveny na 2x 60mm bez nicoho..
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 26.4. 2012
Příspěvků: 250 | Témat: 12

11.04 2013 22:19


FrostBurN:
Ved ja len hovorim ze sa to celkovo dost hreje a teplota vyfukovych plynov ani nehovorim.. a vyfuk celkovo je upraveny na 2x 60mm bez nicoho..


No tak s tym by si mal nieco robit.
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 26.1. 2011
Příspěvků: 2244 | Témat: 26

12.04 2013 6:50


jasne, treba to vyspickovat na 850PS a potom tam dat LPG* to da rozum
nahoru

sponzor





12.04 2013 6:50


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 15.12. 2012
Příspěvků: 322 | Témat: 22

12.04 2013 7:28


nie ja len ci sa k tomu hodi.. a nemyslim ze sa to hreje ze sa to neda uchladit a jezeravy ten vyfuk ale nie je ani studeny a je preto 2x60mm bez nicoho aby so slo a malo krajsi zvuk a plyn sa nemozedat do auta co ma 500ps?
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 26.4. 2012
Příspěvků: 250 | Témat: 12

12.04 2013 7:57


Skoda ze u nas nie je E85 ako v CZ.
Motory sa daju vyladit na omnoho lepsi vykon.
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 15.3. 2008
Příspěvků: 3 | Témat: 0

12.04 2013 8:05


Oli:
Je pravdou ze z vyfuku ide charakteristicky zapach plynu a nie to co by chcel citit kazdy "petrolhead" ale to sa da vydrzat.


Zpach plynu z vyfuku? Si si isty, ze to mas dobre nastavene? Mam 1.8t s LPG*, ale vyfukove plyny rozhodne nesmrdia po plyne.
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 15.12. 2012
Příspěvků: 322 | Témat: 22

12.04 2013 8:28


Hmmm. Niekde som zahliadol že LPG* ma väčšie okrajovo číslo a tým pádom aj lepší výkon pri dobrom nastavení ale neviem či niekto dáva plyn koli výkonu. Skor asi spotreba. Ale teraz sa vozim na embecke 1,9tdi 66kw a to chodi za 4,5- 6l po meste a este 4x4 takze myslím že plyn to v poho znici
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 18.3. 2008
Příspěvků: 5252 | Témat: 36

12.04 2013 8:40


FrostBurN: Presne tak, pokud chces jezdit na spotrebu, tak starou dobrou 1,9ku a pohoda.
Neni potreba kvuli tomu delat z auta sporak.
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 26.4. 2012
Příspěvků: 250 | Témat: 12

12.04 2013 8:52


FrostBurN:
Hmmm. Niekde som zahliadol že LPG* ma väčšie okrajovo číslo a tým pádom aj lepší výkon


Ak si myslel oktánové tak ano.
Plyn ma vyssie oktanove cislo ale vykon to nemeni.
Oktanove cislo znamena teplotu pri ktorej palivo detonuje.
Takze zalezi ako nastavis predzapal.
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 15.12. 2012
Příspěvků: 322 | Témat: 22

12.04 2013 16:55


Ano oktanove len to iphone si napisal sam zle a to evo viem ze je na plyn a je uz na predaj viac ako 2roky tak preco asi? A ja nemam sporak ale keramicku platnu
nahoru

AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 8.2. 2012
Příspěvků: 63 | Témat: 3

14.04 2013 23:45


Páni, teraz s chalanmi už asi 2 a pol roka jazdíme denno denne na Jeep Grand Cherokee SRT8 na sekvenčnom LPG*. Denne urobíme okolo 200-300 km, niekedy aj viac a nakladáme mu čo to dá.

313 kW a 446 Ps a auto ani nevie. Melete tu chujoviny o tom plyne. Známy ma Corvette a s nou ten Jeep nedobehne, keď ideme aj na LPG*. Je to 6,1 HEMI. Aj keď V8 má primazávanie a chladenie ventilov olejom, tomu motoru neni ani hovno.

Na spotrebu by som moc nehladel, keď už raz má niekto svoju srdcovku. Spotreba na LPG* je cca 10% naviac. A oktanove číslo je asi 110 ak sa nemýlim.

Odporúčam BRC, robia ho tak, že ti potom ani neukazuje chybu motora na palubovke ako pri iných systémoch.

Také perly ako čítam môže písať iba niekto kto na ten plyn nemá aby ho tam dal alebo sa bojí tých mýtov okolo neho.

A žiadny smrad z výfu(c)ku nejde! Je to len para. Nieje problém ani s emisiami.

No tak hold raz za 5-7 rokov budeš meniť výfuk čo ti ho rozožere ale to je, si myslím prijatelná cena za to čo ušetríš pri jazde na LPG*.

Montáž je tuším cca 1 000 Euri na 4 válce a všetko je o dobrom a odbornom nastavení... Nie niekde v garáži. Toto je rokmi overená realita pri poriadnom obsahu. Takže by som sa nebál to dať do 2,7 BiTurbo* aj keď poriadne upravenej

Nikomu svoj názor nevnucujem ale keby som nemal také bohaté skúsenosti s LPG* tak by som to určite nepísal a to môžem vymenovať ešte veľa aut čo sa okolo mňa pohybuje s LPG* (a niesú to 1.2 fóbie)

BTW: A som zvedavý ako mi teraz naložíte za moje slová...
nahoru

sponzor





14.04 2013 23:45


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 24.2. 2011
Příspěvků: 4210 | Témat: 24

15.04 2013 0:24


resistancePB:
A som zvedavý ako mi teraz naložíte za moje slová...
No hezky z vostra vod podlahy

A to jsi tu nečetl většinu jiných perel, co budeš dělat až 1000x si přečteš že plyn patří do sporáku a ne do auta?... Když nemáš na banány nekupuj si opičku?... atd atd atd... Trochu nadhledu

Osobně jsem měl taky několik let jeepa - grand cher.5,2 - armádní verze US-MP, teď mimochodem zrovna taky oooo 2,7bi... Nechcu se přít, ale když to vezmu kolem a kolem, plyn v autě je čistě o pocitu že jezdím levněji, než holý ekonomicky jednoznačně podložený fakt.
Když někdo chce plyn do auta, ať si ho tam dá, když nechce, tak ať nedá... Není nutný se hned kvůli tomu zhádat jak vosy nad lízátkem, i tak si občanky navzájem nikdo neroztrhá

Sám jsem uvažoval o plynu do 2,7bi (u Jeepa jsem tak nějak neměl potřebu uvažovat), probral jsem to s pár lidma co se montážema plynu skutečně zabývají a konkrétně do platformy 2,7bi čistě z technických důvodů nedoporučovali, argumentů proč radši ani ne bylo hodně, neměl jsem důvody jim nevěřit... ale šlo jen a výhradně o tenhle motor. Shodli se na tom nezávisle několik lidí, co plynu fakt dost hoví a tak jsem měl rozhodnuto brzo, proč nedat.

Čistě ekonomicky, při vstupní ceně, předpokládaného nájezdu než půjde pryč, při servisu, nutných úpravách a častějších výměnách některých provozních náplní, návratnost mi vyšla až za nějakých 80000km, což pro mě nemělo smysl... Ale to neznamená, že někdo jiný má jiné vstupní data a vyplatí se mu, tak jako u tebe... ale musíš zase vzít v potaz, že tvůj nájezd ročně u někoho tady z nás šludlů není ani po 5-ti letech, kdy hodnota investice k hodnotě auta bude někde úplně jinde...

Tedy, omezil bych se pouze na odpovědi na které se prapůvodně ptal, tedy co a jak s plynem do 2,7bi a omáčku okolo bych spořádal u oběda
A už se nečerti, bo krevní tlak bude vysokej
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 15.12. 2012
Příspěvků: 322 | Témat: 22

15.04 2013 7:30


Ďakujem pekne za info nikto ti nenalozi. Ja s tým skúsenosť nemám a preto sa pýtam. Je mi jasne že vela aut to ma a úplne super ale uz som tu čítal konkrétne na 2.7 a že to nefungovalo dobre. Neviem koli čomu je to tak s 2.7, a zasa uznan že nechcem si odpalit motor alebo nieco pokazit. Čítal som že to v 2.7 dobre nefunguje, odchádzajú riadiace jednotky a malo kto to vie spravit aby nic nesvietilo. Otvorené poviem že keby to bola 4.2 tak sa nebojím. Ale viem aku starostlivosť chce motor na benzín a neviem ako by to bolo na plyn. Preto by som chcel niekoho kto to ma presne v 2.7. A tebe koli čomu povedali že radšej to tam nedavaj? A nejake lepšie firmy alebo kto? Dik
nahoru

AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 8.2. 2012
Příspěvků: 63 | Témat: 3

16.04 2013 23:09


IvanLBC:

Prepáč, nejako som sa rozvášnil ... Samozrejme že konkrétne s 2.7 Bi nemám skúsenosti. Ale dovolil som si len informačne porovnať.

Tu som čítal už všeličo, takže ma iba málo vecí prekvapí. My sme to brali ako imidžovku, načo mať menší motor, keď môžeme mať raketu a po menšej investícií (cca 4000 Euri) sa pri tých km ročne nevoziť za cenu toho slabšieho? Samozrejme, že aj kvôli tomu, že máme kopu neprajníkov a tým treba občas ujsť (ňééé mafiu) a občas nejakých tunerov čo sa chcú naháňať.
A ekonomiku máme dôsledne sledovanú aby sme straty zachytili čo najskôr
Ale to už som zas OT.

FrostBurN:Samozrejme, že je to každého voľba čo si dá do auta a čo nie... Verím, že ak sa rozhodneš pre LPG*, tak ti želám, nech ti to robia fakt odborníci a nie nejaký fušeri. A ak nie tak nech 2.7 slúži ešte dlho
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 15.12. 2012
Příspěvků: 322 | Témat: 22

17.04 2013 20:27


diki moc a hadam bude sluzit aj tak alebo tak
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 7.5. 2013
Příspěvků: 51 | Témat: 6

14.05 2013 19:36


Brácha má 2.7biturbo v LPG* rok 2001 184kw a žádnej problém stim nemá.
LPG* od STAGU 300premium vyšel na 30000kč což je cena pěkná.
Motor šlape stejně jako na benzín a spotřeba?Průměr 10,8l/100km což znamená jako by jsi jezdil za 4,5l benzínu na 100km což je docela masakr.
Já osobně bych do toho šel.Dneska jsou ty LPG* docela daleko a zvladnou i tenhle složitej motor 2.7.
Má na tom najeto pouze 12000km ale zatím bez problému.
Švára má plyn ve 2.8 142kw a už na to má skoro 80000km a žádnej problém!
Jen to chce častěji měnit olej doporučuji 10000km.
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 27.7. 2012
Příspěvků: 1281 | Témat: 19

14.05 2013 19:57


Automax: Není ten průměr nějak málo ? to mám já s 1.8T Q
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 18.3. 2008
Příspěvků: 5252 | Témat: 36

14.05 2013 19:59


Tomikcek: Je.Aji ten prepocet na ekvivalent benzinu me nejak nesedi. Ale to je u techto zastancu plynu uz takova klasika.
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 27.7. 2012
Příspěvků: 1281 | Témat: 19

14.05 2013 20:04


To mi připomína jak si bratránek koupil A6 2.8,na netu si přečetl že to po městě žere kolem 11l a dálky do 9 a on pak bečel že s tím nemože jet pod 12,5 ani couračky ... po 3 měsícich ji prodal
nahoru

sponzor





14.05 2013 20:04


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 7.5. 2013
Příspěvků: 51 | Témat: 6

14.05 2013 20:11


Tak si spočítej kolik stojí benzín-u nás 35,5kč a plyn 14,9kč jednoduchý počty.
Při nájezdu 1000km jsme spočítali spotřebu 10,8. z toho 300km dálnice zbytek okresky něco málo město.
Po dálnici rychlost 150-200km/h po okreskách do 110km/h.Je to v manuálu 6q
Tenhle motor nepotřebuje točky aby jel a to že 1.8T žere je všeobecně známo.
2.7 stačí v klidu točit do 2000ot/min a v pohodě se rozjede.
Jo a ta 2.8 142kw jezdi za 12-13litru kombi jinak město i 16litru.
Jinak na couračky žere auto nejvíc
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 27.7. 2012
Příspěvků: 1281 | Témat: 19

14.05 2013 20:15


Taku nás stojí benzín 34,7 a plyn 18,4

Když jedu pohodu taky to netočím nad 2,5tis

a těma couračkama jsem myslel řazení do 3tis
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 7.5. 2013
Příspěvků: 51 | Témat: 6

14.05 2013 20:19


Tomikcek:
Taku nás stojí benzín 34,7 a plyn 18,4

Když jedu pohodu taky to netočím nad 2,5tis

a těma couračkama jsem myslel řazení do 3tis
Jo tak.No plyn máte dražší pak je to rozdíl.
Nechci nikoho burcovat at si to předělá na plyn ale dle mě je to výhodné a motoru to neuškodí.
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 27.7. 2012
Příspěvků: 1281 | Témat: 19

14.05 2013 20:34


Ja neříkám že to není výhodné,jenom mi přijde trochu mimo prohlašovt že 2.7BiTurbo V6 na plyn má náklady na 1km 1,6Kc ... At se k tomu vyjádří někdo další kdo má třeba tu S4 na plyn,mě to příjde jako nesmysl,ale v dnešní době je možné všechno
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 7.5. 2013
Příspěvků: 51 | Témat: 6

14.05 2013 20:53


Kdyby to tak nebylo tak to nepíšu.
Ale kdyby auto jezdilo okresky a město 50/50 tak je jasná že spotřeba bude na hranici 12l/100km
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 18.3. 2008
Příspěvků: 5252 | Témat: 36

14.05 2013 20:59


No. A kdyby jenom mesto,tak by to atakovalo 12,5.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď Pomohl vám tento příspěvek? Poděkujte autorovi
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs adaptér aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami android androidauto antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezdrátové bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus carplay cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ios ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojení spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon xuda zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email