Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je sobota, 26 dubna 2025
Celkem je zde 101 lidí (0 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: lunto
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 3
Uživatelů celkem: 49 158
Online návštěvníků
Návštěvníků: 101
Uživatelů: 0
Celkem: 101

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
AK fanda
AK fanda


Registrace: 5.8. 2009
Příspěvků: 6397 | Témat: 126

17.08 2009 17:45


Nevím jestli to patří do této rubriky, ale je to dobré čtení.

Kombinací prostornosti, pohodlí a výkonů, ale hlavně odolností proti zubu času i astronomickým počtům najetých kilometrů je Audi 100, později přejmenované na A6 jedním z nejlepších aut, jaké kdy kdo vyrobil.



Audi 100/A6Velké vozy většinou mívají složitou techniku, kterou udržet v provozu je drahé. Proto je také jako ojeté můžete koupit za tak nízké ceny, musíte však počítat se značnými následnými náklady.

Audi 100 produkovaná od konce roku 1990, v roce 1994 přejmenovaná na A6, je ve vyšší střední třídě svojí jednoduchostí a robustností (jejími konkurenty jsou BMW řady 5, Mercedes-Benz třídy E) něčím neobvyklým. Vpředu jsou naprosto klasické závěsy McPhersson, kdy o podélné vedení kola se stará příčný stabilizátor. Spodní litinová ramena by se svojí dimenzací dala přirovnat k těm, jaké má dodávka Fiat Ducato ve svém starém hranatém provedení. Nelze v nich sice samostatně vyměnit kulový čep, ten však často přežije třista tisíc km. Zadní náprava verzí s pohonem předních kol je jednoduchá tuhá ve vlečených ramenech příčně vedená panhardskou tyčí.

Audi 100/A6Vozy Audi jsou vyhlášené stálým pohonem všech kol Quattro. S ním již slova o odolnosti podvozku zcela neplatí, a to kvůli poddimenzovaným horním táhlům udržujícím stálý odklon kol zadní nápravy. Jako originální jsou velmi drahá (přes deset tisíc Kč), v druhovýrobě neexistují. Na vrzavé zvuky od zadní nápravy si tak u čtyřkolek dejte dobrý pozor. Jinak samotný systém pohonu všech kol zde zdrojem potíží není. Jen Audi a
Subaru se mohou pochlubit stálým pohonem 4x4, který skvěle funguje třeba i po deseti letech. Značky jako Alfa Romeo, Opel či Peugeot se o „čtyřkolky“ pokoušely také, avšak s velmi nevalnou spolehlivostí.

Bohužel až v posledních letech výroby se Quattro vyskytovalo ve spojení s hlavní předností vozu, kterou je pětiválcový turbodiesel s přímým vstřikováním, jenž přišel necelý rok po představení modelu. I s pohonem přední nápravy však tato pohonná jednotka prokazuje až neskutečné kvality. Vlivem nízkého odpadního tepla jí nepostihuje známý „mor“ dieselových motorů, a to praskající hlava válců. Audi 100/A6Prasknout naopak může rozvodový řemen, pokud jej někdo zapomene vyměnit. A vyměnit „rozvoďák“ u Audi 100/A6, to znamená vymontovat chladič, světlomety, no prostě půl dne práce i pro nejšikovnějšího mechanika, který už to dělal stokrát. Právě nějakého takového byste si měli najít, protože v nezničitelném pětiválcovém TDI, na jehož kvality dokázal rival Mercedes-Benz (typem E290 TD) odpovědět až v roce 1997, se skrývá jedna pěkná zrada. Spodní řemenice rozvodů je ke konci klikové hřídele přitažena šroubem na principu tlakového spoje. Proti protočení ji zajišťuje zkosení hřídele i náboje. Není-li však šroub dotažen předepsaným (hodně vysokým) momentem a zajištěn proti povolení lepidlem, tak se i tvarový spoj rychle otlačí. Pak se řemenice začne na klikové hřídeli hýbat. Audi 100/A6Varováním přichází v podobně problematických startů (hne se totiž i časování vstřikovacího čerpadla). Kdo jej podcení, tomu se motor může spontánně změnit v hromadu šrotu, když se řemenice jednoho dne protočí. To je však asi jediná nevýhoda fenomenálního motoru, který má nadbytek sil i v základní 85 kW verzi, není ani potřeba se pídit po vzácné 103 kW variantě s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek turba a červeným „I“ v označení TDI. Místo choulostivého čidla s vyhřívaným drátem (tzv. váhy vzduchu), která stále zlobí na současných TDI má tento motor ještě nezničitelnou mechanickou tzv. vzduchovou klapku. Audi 100/A6 2,5 TDI je snem všech, kteří často tahají těžké přívěsy a dosluhuje jim Fiat Croma či Lancia Thema s motorem Iveco 2,5 TD.

Trochu v pozadí zájmu jsou zážehové verze. Ty s výjimkou těch sportovních (S4, S6) nepřekvapí zdrcujícím zátahem, avšak nejsou s nimi potíže. Pokud vám kolísají volnoběžné otáčky, tak nejdříve zkontrolujte, zda není zteřelá sací hadice za vzduchovou klapkou. Na devadesát procent bude příčina potíží právě takto banální.


HODNOCENÍ

SPOLEHLIVOST vysoká

TECHNICKÁ ÚROVEŇ vysoké

CENY OJETIN vysoké (TDI)

PROVOZNÍ NÁKLADY průměrné

SERVIS hůře dostupný, středně drahý



CHARAKTERISTIKA

Karosérie čtyřdvéřový sedan a kombi
Motory

zážehové řadové čtyřválce 1,8i (66 kW), 2,0i (74 nebo 85 kW), 1,8i 20V (92 až 95 kW)
zážehové řadové pětiválce 2,3i (98 kW), S6 2,2i 20V turbo (169 kW)
vidlicové šestiválce 2,6i 12V (110 kW), 2,8i 12V (128 kW), 2,8i 30V (142 kW)
vidlicové osmiválce 4,2i 32V (213 nebo 240 kW)
vznětové řadové čtyřválce 1,9 TDI (66 kW)
vznětové řadové pětiválce 2,4D (60 kW), 2,0 TD (74 kW), 2,5 TDI (85 nebo 103 kW)
Pohon přední kola či stalý pohon všech kol u typů quattro
Rozměry 4797x1804x1430 mm a verze Avant 4797x1783x1440 mm
Rozvor 2687 mm a verze quattro 2692 mm
Zavazadlový prostor 510 l a verze Avant 390 l
Palivová nádrž 80 l
Oficiální prodej v ČR ano



PLUSY

+ odolnost proti stáří i opotřebení

+ kvalitní dílenské zpracování interiéru i karosérie

+ komfort odpružení

+ vnitřní prostornost

+ funkční a spolehlivý pohon všech kol quattro
+ nadčasové tvary

+ pružný výkonný a velmi úsporný motor 2,5 TDI


MÍNUSY

- malý základní objem zavazadleníku (Avant)

- vzácný výskyt verze Quattro s dieselem

- málo strmé a přesné řízení

- poněkud těžkopádné jízdní vlastnosti (verze s předním pohonem)

- obliba vozu mezi zloději

- obtížná výměna rozvodového řemene (2,5 TDI)

- vlivem malého odpadního tepla pomalý nástup topení (motory TDI)



JAK ŠEL ČAS

1990: Koncem roku nástup nového modelu Audi 100. Zážehové motory – čtyřválce 1.8i (66 kW), 2.0i (74 kW) a pětiválec 2.3i (98 kW). Diesely – pětiválce 2.4D (60 kW) a 2.0 TD (74 kW).

1991: Nové motory 2.0i (85 kW), 2.8 V6 (128 kW) a revoluční pětiválcový turbodiesel s přímým vstřikováním – 2.5 TDI (85 kW) a volitelně šestistupňová převodovka. Sportovní verze S4 s pohonem všech kol a pětiválcem 2.2i Turbo (169 kW). Na podzim kombi Avant.

1992: Menší verze motoru V6 – 2.6i (110 kW).

1993: Motor V8 4.2i (206 kW).

1994: Face-lift modelu, přejmenování na A6. Později výkonnější verze motoru 2.5 TDI (103 kW) a menší čtyřválec 1.9 TDI (66 kW).

1995: Sportovní verze S6 s motorem 4.2i V8 (213 kW).

1996: Nové pětiventilové motory – 1.8i 20V (95 kW) a 2.8i 30V (142 kW). Vylepšená verze S6 Plus, motor 4.2i V8 s výkonem zvýšeným na 240 kW a bohatou výbavou včetně xenonových světlometů. Motor 2,5 TDI (103 kW) poprvé k dispozici také s pohonem všech kol Quattro a automatickou převodovkou.

1997: Nástup současného modelu A6. Původní kombi Avant vyráběno do roku 1998.

NEJČASTĚJŠÍ ZÁVADY

· předčasně opotřebená ložiska zadních kol

· netěsné hadice sání (zážehové motory)

· uvolněný spoj spodní řemenice rozvodů a klikového hřídele (často se závažnými následky)

· přetržený rozvodový řemen

· rychlé opotřebení brzd (verze S4 a S6)

· vůle v táhlech nastavení odklonu zadních kol (quattro)

· vůle v horních uloženích tlumičů (následek nesprávné montáže)

· únik oleje skrz těsnění pod hlavou (2.8i V6)

· hukot vzduchu ve dveřích (do 1991)

· vadný napínák řemene pohonu pomocných agregátů u TDI (ten pak může probrousit plastový kryt rozvodového řemene a způsobit jeho přetržení)

· opotřebený tlumič torzních kmitů (spodní řemenice) řemene pohonu pomocných agregátů


Doporučený model

2,5 TDI (103 kW). Přeplňovaný vznětový řadový pětiválec, desetiventilový rozvod OHC, přímé vstřikování paliva radiálním čerpadlem, proměnná geometrie lopatek statoru turba

Důvody: Jeden z nejlepších turbodieselů, jaké kdy kdo vyrobil. Klidný chod, velmi nízká spotřeba a skvostná kombinace s dlouhou šestistupňovou převodovkou z něj dělají opravdového polykače kilometrů.



Nebrat

4,2i V8 S6 (213 až 240 kW) Atmosférický zážehový vidlicový osmiválec, dvaatřicetiventilový rozvod 2xDOHC, vícebodové elektronické vstřikování paliva.

Důvody: Údržba tohoto osmiválce je mimořádně drahá. Hlavně však výkonný motor nemá takovou životnost, na jakou jsme u Audi zvyklí. Po 250 tisících km bývá na hranici životnosti. A tato auta dnes jen málokdy mají najeto méně.
nahoru

sponzor





17.08 2009 17:45


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 4.12. 2007
Příspěvků: 7375 | Témat: 56

17.08 2009 20:36


Recenze plna blabolu od cloveka co to auto nevidel ani z rychliku. Tohle napsal trotlik s jmenem vaculik.
nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 5.8. 2009
Příspěvků: 6397 | Témat: 126

17.08 2009 20:43


Vlasto to tak neřeš oni ti chlapi z ojetin to taky berou z nadhledem, ale čte se to dobře
nahoru

AK junior
AK junior


Registrace: 11.12. 2007
Příspěvků: 1092 | Témat: 20

17.08 2009 20:43


Tak tak jen samý nesmysl
nahoru

Iron throner


Registrace: 28.8. 2006
Příspěvků: 22172 | Témat: 588

17.08 2009 20:44


tyvole ... tipcars ne?
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 7.9. 2007
Příspěvků: 8770 | Témat: 42

17.08 2009 20:46


radar354: vlasta: to právě s nadhledem bere, protože už má něco co se týče servisování aut za sebou. Takže co napsali ti hoši jsou bláboly rádoby odborníků.
nahoru

AK oldtimer
AK oldtimer


Registrace: 28.8. 2006
Příspěvků: 15677 | Témat: 299

17.08 2009 23:11


ne ne ... auto ojetiny ci jak ... tenhle hypermagazin ma kamos na hajzlu a pokazdy kdyz si ho ctu tak se mi hned lip sere a chcije ... v krecich diky smichu to jde hnedkonc lip
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 4.12. 2007
Příspěvků: 7375 | Témat: 56

18.08 2009 9:42


2Pix: jo toe ono, kdysi me nekdo chtel udelat radost a tenhle z vetsi casti "pamflet" me daroval. rekl bych ze tak z 80% je to plne nesmyslu - viz zde vlozena radoby recenze C4 - chtel bych rici usmevna,ale ono je to spis k placi kdyz vidis co napise redaktor ktery o sobe prohlasuje ze je vybornym kritikem a znalcem automobilu..... Vaculiku Vaculiku - ja ti to rikal!
nahoru

sponzor





18.08 2009 9:42


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 5.10. 2006
Příspěvků: 1275 | Témat: 49

18.08 2009 10:11


co je? dyk píše, že 2,5 TDI pětivál v quattru je nej..., jo a mám vzácnou verzi
nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 3.6. 2007
Příspěvků: 238 | Témat: 15

18.08 2009 10:51


odkedy ma C4 103kW variabilnu geometriu lopatiek turba??? same zvasty... do C4 sa take turbo nikdy nemontovalo, vsetky maju obtokove klapky
nahoru

AK oldtimer
AK oldtimer


Registrace: 28.8. 2006
Příspěvků: 15677 | Témat: 299

18.08 2009 11:07


no je to desna pohadka ...

ja to ted cetl...

jinak nejfamoznejsi ukazka byla v tom jejich rocnim shrnuti ...

na jednu strance A4 a hned na druhy A6

u A4 "nekupujte 2.5TDI 132kW" u A6 "kupujte 2.5 TDI 132kW"
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs adaptér aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami android androidauto antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezdrátové bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus carplay cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ios ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojení spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon xuda zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email