Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je pondělí, 3 března 2025
Celkem je zde 1350 lidí (2 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: kubiizna
Uživatelů dnes: 1
Uživatelů včera: 0
Uživatelů celkem: 49 064
Online návštěvníků
Návštěvníků: 1348
Uživatelů: 2
Celkem: 1350

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 72596 | Témat: 8169

před 13h (9:00)


Nová Octavia RS je první Škodovka, pro kterou jsem zapálený. Je sportovnější, má vyšší výkon a hlasitější výfuk
Na chorvatském závodním okruhu Grobnik jsem testoval modernizovanou Škodu Octavia RS ve variantě liftback i kombi. Novinka se může pochlubit výkonem 265 koní a mnoha vylepšeními, které z českého bestselleru udělaly opravdu dobré sportovní auto.

Autor: Robin Běhal
Kategorie: octavia combi rs octavia rs Škoda Škoda Octavia Žhavé novinky o autech auto brzdy expert Ford Focus nejprodávanější auta podvozek řízení výkon
Datum zveřejnění: Sun, 02 Mar 2025 17:00:04 +0000

Škoda Octavia je nejpopulárnější model značky. Nejen v Česku, ale i v jiných evropských zemích patří mezi ta vůbec nejprodávanější auta na trhu. Nicméně do Chorvatska jsem nepřijel testovat běžnou „Ovci", ale sportovní variantu RS. Upřímně se přiznám, že v minulosti jsem ji nikdy nepřišel na chuť. Oproti konkurenčnímu Volkswagenu Golf GTI či modelům Cupra mi přišla nejméně zábavná. Vždy to byl spíše skvělý univerzál pro lidi, kteří chtěli mít hezky vypadající Octavii se silnějším motorem. Jenže po zkušenosti s letošní novinkou jsem musel svůj názor přehodnotit. Škodovka totiž udělala přesně to, co měla - dala modelu RS emoce a sportovní ambice.

Recenze Škody Octavia

Výrazných změn je jen hrstka

Když jsem si před odletem na mezinárodní prezentaci zběžně koukl na tiskové materiály, byl jsem až překvapený, jak málo věcí se u modernizované Škody Octavia RS změnilo. Tím hlavním tahákem je vyšší výkon benzinového čtyřválcového motoru 2,0 TSI (EA888), který vzrostl z 245 na 265 koní a 370 Nm. Dále automobilka vypíchla nový sportovní výfuk a upravené progresivní řízení. Pokud opomenu drobné designové prvky, tak to je všechno, nebo se to tak aspoň tváří.

Po příletu na chorvatské letiště už na mě novinka čekala. Na přesun na závodní okruh Grobnik jsem si vybral variantu liftback v extravagantní barvě Mamba Green. Musím říct, že v tomhle zářivém kabátku vypadá modernizovaná Škoda Octavia RS opravdu úchvatně. Jenže na design auto nejezdí. Proto jsem neváhal a ihned jsem skočil za volant.

Čekala mě skoro dvouhodinová cesta po dálnici. Nastavil jsem si režim Comfort a začal jsem hltat kilometry. Líbilo se mi, že i když je v „eRSu" tužší podvozek s nižší světlou výškou o 15 milimetrů, stále je schopen filtrovat nerovnosti a jezdit velice komfortně. Zároveň už na dálnici jsem si všiml, že při přepínání jednotlivých jízdních módů se nemění zvuk motoru. Zatímco dříve mě při „Sportu" ohlušoval umělý zvuk z reproduktorů, u novinky jsem slyšel stále tu stejnou symfonii - reálný chod čtyřválcového motoru. Konečně!

Při cestě na okruh jsem si zároveň ověřil to, čím byla Octavia RS vždycky známá. Je to auto na každodenní používání bez kompromisů. Zcela upřímně, kdybych v rukou nedržel sportovní volant s perforovanou kůží a kolem mě nebyl interiér v alcantaře, tak bych si při běžné jízdě ani nevšiml, že sedím v modelu s označením RS.

    - Zdroj: Tiskový servis Škoda auto
    -
    -
    -
Celá galerie 22
Na závodním okruhu se neztratí

Jenže když má auto na kapotě písmena znamenající Rally Sport, tak přeci chci, aby jezdilo sportovně. Abych si mohl vyzkoušet, zda nová ostrá Octavia sportovní ambice doopravdy má, nechal jsem svou Mambu Green na zimních pneumatikách stát na parkovišti a přesedl jsem si do Škodovky stojící v boxové uličce, která měla obuté lepivé letní gumy Bridgestone Potenza (ve standardu). Nastartoval jsem motor a čekal, až vůz přede mnou vyjede na závodní okruh.

Už v prvním kole jsem pochopil, že řidič vedoucí vláček novinářů nebude žádný bažant, protože Škodu Octavii RS vodil po trati jako mistr. Nakonec se ukázalo, že to mistr doopravdy byl. Konkrétně mistr světa v kategorii WRC2 se Škodou Fabia nesoucí jméno Emil Lindholm. Díky tomu, že jsem mohl kopírovat jeho jízdní stopu a číst brzdné doby, jsem dostal Škodovku na limit i já. Mohu tedy s čistým svědomím říct, že jsem novinku řádně vyzkoušel a odhalil veškeré změny v naladění podvozku a pohonného ústrojí.

Zdroj: Tiskový servis Škoda auto
Zdroj: Tiskový servis Škoda auto
Krása je v maličkostech

Začnu u samotného motoru. Nárůst výkonu je skutečně znatelný a testosteronová injekce v podobě 20 koňíků navíc dvoulitrovému čtyřválci bezpochyby prospěla. Můj pocit potvrzují i data. Nová Octavia RS zrychlí z nuly na stovku za 6,4 sekundy (kombi je o 0,1 s pomalejší), což je o 0,3 sekundy rychleji než předchůdce. Maximální rychlost 250 km/h pak zůstala stejná.

Co se týče převodovky, tak i v tomto ohledu jsem cítil drobné zlepšení. Sedmistupňový dvojspojkový automat DSG je hladší a řadí rychleji. Zlepšilo se i progresivní řízení, které vývojáři museli upravit kvůli vyššímu výkonu motoru. Kdyby to neudělali, volant by při akceleraci tahal za ruce. To se ale nedělo a řízení bylo laserově přesné, ideálně tuhé a příjemně upovídané - dávalo mi spoustu informací o tom, co se děje před předními koly.

Zdroj: archiv redakce
Zdroj: Tiskový servis Škoda auto
Samosvorný diferenciál pomáhá, ale nekouše

S tím souvisí i naladění předního elektronicky řízeného samosvorného diferenciálu VAQ (vorderachsquersperre). Ten je od toho, aby se auto při zatáčení tlačilo k vrcholu zatáčky a nemělo tendenci přecházet do nedotáčivosti. Jeho funkčnost jsem si mohl vyzkoušet v rychlém dlouhém „vracáku", kde fyzika hrne auto ven ze zatáčky, zatímco mechanika, v mém případě VAQ, tlačí vůz k vnitřnímu obrubníku. Některé sportovní modely mají „samosvor" naladěný agresivně (svornost je velká a ostrá), což pomůže zatáčení, ale může to vyvolávat nečekanou přetáčivost.

Škodovka zvolila při ladění diferenciálu odlišnou cestu. „Systém VAQ jsme naladili více neutrálně. Chtěli jsme, aby svornost přicházela plynule. Tím jsme docílili toho, že se auto chová předvídatelněji a dá se s ním jezdit rychleji. Díky tomu nemusíte být profík, abyste s autem mohli jezdit naplno," řekl expert na podvozek Petr Šulc.

Ten mi zároveň potvrdil, že se lehce změnilo i naladění adaptivního podvozku DCC+. Údajně šlo o pouhé dolaďování softwaru tlumičů, nicméně i to stačilo k tomu, aby Octavia RS jezdila ještě o poznání stabilněji.

Zdroj: Tiskový servis Škoda auto
Zdroj: Tiskový servis Škoda auto
Konečně má emoce

Teď už je jasné, že změn je na voze opravdu hodně. Jsou to sice maličkosti, ale právě tohle drobné ladění má na svědomí to, že čtvrtá generace Škoda Octavia RS po faceliftu konečně jezdí jako sportovní auto. Nejvíce se mi líbí její všestrannost. Na okresních cestách se cítí jako ryba ve vodě, ale ostudu si neudělá ani na závodním okruhu. Zároveň není problém s „eRSem" fungovat v běžném životě, jelikož i přes svůj sportovní charakter Octavia neztratila nic z praktičnosti standardního modelu.

Jak jsem v úvodu přiznal, nikdy jsem fanouškem českého sporťáku nebyl. Nicméně po modernizaci konečně dostal emoce. Motor má dostatečnou dynamiku a jeho zvuk už není generovaný reproduktory, ale doopravdy se line z výfuků, převodovka řadí hladce a rychle, brzdy jsou účinné, dobře dávkovatelné a pomalu vadnou, řízení nemám absolutně co vytknout a podvozek odvádí špičkovou práci. Zároveň musím ocenit, že jsem při jízdách na závodním okruhu nepoznal rozdíl mezi verzí liftback a kombi. Obě varianty se chovaly takřka stejně, což je výborná vizitka pro plnohodnotný rodinný kombík. Zkrátka, klobouk dolů.

Jen počítejte s tím, že novou Škodu Octavii RS nekoupíte pod milion. Základní cenovka pro liftback začíná na 1 059 900 korun. Varianta kombi je ještě o 40 tisíc dražší. Na druhou stranu, v porovnání s konkurenty je Škodovka stále nejlevnější. Podrobné srovnání Škody Octavia RS s modely Volkswagen GTI, Ford Focus ST, Cupra Leon VZ a Civic Type R naleznete zde.

Další testy kombíkůAž tu nebude Passat. Týden jsem jezdil nástupcem, který vám i tričko vysuší

Passata to také jednou čeká. Vyzkoušel jsem, jaké to bude, až tu nebude.
Opel Astra ST je prostě normální kombi, jen jezdí na elektřinu. Jediným problémem je cena

Normalita je jeho výhodou. Navíc nabízí solidní jízdní vlastnosti, slušný dojezd i velký kufr.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





před 13h (9:00)


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs adaptér aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami android androidauto antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezdrátové bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus carplay cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ios ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojení spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon xuda zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email