Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je pátek, 21 února 2025
Celkem je zde 1248 lidí (4 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Petrp73
Uživatelů dnes: 2
Uživatelů včera: 2
Uživatelů celkem: 49 045
Online návštěvníků
Návštěvníků: 1244
Uživatelů: 4
Celkem: 1248

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 72540 | Témat: 8169

před 2 dny (9:00)


Slušně vychovaný a skromný Japonec, který si je vědom svých předností. Camry válcuje konkurenci pohodlím a spotřebou
Toyota Camry Hybrid 230 je tu s pohonem páté generace, ozkoušeli jsme ji rovnou v nejvyšší výbavě Executive.

Autor: Martin Tomaides
Kategorie: Toyota Camry Velký test auto klimatizace krouťák osobní převodovka Toyota výkon
Datum zveřejnění: Thu, 20 Feb 2025 06:21:23 +0000

Deváté pokračování japonského sedanu je na první dobrou vlastně spíš takovým jednoduchým faceliftem, ale ono těch změň je nakonec daleko víc. Jen zabalených do hávu, který už na silnicích dávno známe.

Dovolím si přidat na start svůj osobní názor, nejnovější Camry je hezčí. Ne, že by předchozí model byl ošklivý, ale za sedm let na trhu už přece jen zestárl. Tak se rovnou podíváme, co je nového. Sama Toyota se zkosenou přídí odkazuje na žraloka kladivouna, který, při vší úctě k téhle parybě, není zrovna symbolem krásy.

Camry si ale se vzhledem poradila daleko lépe, úzké přední LED světlomety jsou velmi nenápadně zasazeny do přední části vozu, které dominuje logo značky. Nijak si nevyskakuje a neupozorňuje na sebe, je to slušně vychovaný Japonec, s trochu americkým vzhledem, který si je vědom svých předností.

Uvnitř velký pokrok, infotainment jedinou slabinou

Jestli se zevnějšek jeví oproti předchozí verzi jako podobný, v interiéru už přichází důležité rozdíly. Design je střízlivě moderní, ale stále zůstává v hlavní roli účelnost. Není třeba mít strach ze zbytečných dotykových obrazovek, Camry ji samozřejmě taky má - 12,3 palcovou - ale taky má spousty klasických tlačítek na volantu a jednu celou „dvoupatrovou" sadu na ovládání klimatizace či vyhřívání nebo odvětrávání sedadel.

Jak velký pokrok se v interiéru udál je poznat až při pohledu do předchozího modelu, klíčová je hlavně ergonomická čistota. A nebojte se, je tu i spousty technologie, například hlasové ovládání či bezdrátové nabíjení mobilního telefonu. Na zadních sedadlech najdete ovládání teploty či klimatizace opět až po sklopení loketní opěrky, i po letech to je hodně zajímavé a neotřelé řešení.

Slabinou modelů Toyota je v mých očích v posledních letech infotainment a výjimkou není ani Camry. Vyhledávání je celkem nepřehledné a neobstojí hlavně v porovnání s německou konkurencí, která běžně ukazuje, jak snadné vše může být. Podobné to je s navigací, která neměla občas vůbec zakreslené některé ulice či kruhové objezdy a chvílemi byla také zbytečně pomalá.

Zdroj: Bart Běhal

Na co si stěžovat nejde je prostor, vpředu ani vzadu se nikdo nikdy mačkat nebude, kufr k tomu nabízí 493 litrů.

Jediný pohon, ale stojí za to

Na výběr u Camry zrovna není, nabízí se s jediným motorem, a to 2,5 litrovým řadovým čtyřválcem, který má krouťák 221 Nm a v kombinaci s elektromotorem nabízí systémový výkon 169 kW, což znamená 230 koní. Toyota je navíc hbitější, zrychlení na stovku zvládne za 7,2 vteřiny, což je o více než sekundu lepší, než její předchůdce.

Toyota navíc díky zástavbě nové baterie snížila otáčky, což by mělo dle slov automobilky snížit také spotřebu. Tak se na to podíváme, ne?

Další testy hybridůHybridní Peugeot 3008 zaujme svým futuristickým exteriérem a šokuje zvláštně postaveným interiérem

Francouzi jdou svým směrem. Směrem, který není pro každého. Interiérová architektura nového modelu 3008 je velmi specifická a nezavděčí se rozhodně všem.
Hyundai Santa Fe řidiče hýčká lépe než kdejaký mercedes. Škoda, že na něj neustále pípá

Otestovali jsme korejskou novinku v plug-in hybridním provedení. Stojí hodně, ale má vše.

Hybridní převodovka e-CVT s pohonem předních kol je klasikou a japonská automobilka doufá v tišší chod. Takhle. Nečekejte, že bude v kabině úplné ticho, e-CVT se prezentuje nezaměnitelným hlukem, ale pravda, v mnoha případech je výrazně nižší. Spotřeba je nízká a potěší vás, hlavně když vezmete v potaz, jak je vlastně auto velké.

Připomněla mi mnoho let starou zkušenost s Hummerem H2, ten bral 25 litrů za každé situace. Když jel do kopce, z kopce, po dálnici... Kdyby uměl levitovat, myslím, že i to by dělal za 25. No a Camry to měla podobné, ať jsem dělal co jsem chtěl, končil jsem s průměrem parádních 5,5 litru. Čisté město ale bez problémů zvládla i za 4. Toyota zkrátka dál ukazuje, proč má dlouhé roky nejlepší hybridy na trhu.

Zdroj: Bart Běhal
Asistenti mají ke všemu co říct

Jízda v Camry je díky Toyota Safety Sense plná moderních asistentů a ubezpečuji vás, že to jsou solidní konverzační kouzelníci. Takřka ke všemu totiž mají co říct. Sotva jsem se například po rozkoukání pomalu rozjel a rozhodl se sáhnout na obrazovku infotainmentu, hned jsem to od Toyoty schytal. „Zjištěna nepozornost řidiče, dívejte se vpřed," objevilo se na přístrojové desce před řidičem.

Tento asistent okamžitě upoutal mojí pozornost, řekl jsem si, že si ho budu muset později v průběhu testu pořádně proklepnout, ale on byl znovu o krok napřed a začal mě rychle školit. Stačí, že se začnete na sedadle řidiče trochu ošívat, držet se volantu jednou rukou, nebo zkrátka nepracujete systematicky s pedálem a auto vás rychle varuje znovu. Pěkně přísný „policajt."

Zdroj: Bart Běhal

A pokračujeme další libůstkou, tentokrát s varováním, že se zezadu blíží další auto. Občas je trochu otravné, ale fakt je ten, že Camry ho nenadužívá - to je moc důležité - a hlavně se skutečně hodí. Denně přibývají na silnicích tucty řidičů, kteří si z levého pruhu na rychlostních silnicích či dálnicích dělají prostor pro pohodovou jízdu. Přitom ten tam je z důvodu jiného, že?

Vůz dává na výběr mezi třemi jízdními režimy - Eco, Normal a Sport. Nejvíc se využívají první dva, ale není třeba se bát ani Sportu, práci odvádí výtečnou. Při rychlých startech a semaforových „honičkách" je až překvapivě hbitý a téměř pětimetrovou limuzínu umí bryskně rozhýbat. Až jsem byl překvapen. Sílu dodává hned, bez zbytečného nadýchnutí a vážně se nutně nevytáčí do vysokých otáček, takže motor zbytečně nehlučí. Navíc při jeho používání příjemně ztuhne řízení, tohle jsem od Camry nečekal.

    - Zdroj: Bart Běhal
    -
    -
    -
Celá galerie 26

Reprezentativní sedan je i velice pohodlný, karoserie je tuhá a díky pokročilým tlumičům je těžké ocitnout se na silnici v jakémkoliv diskomfortu. Mezi velkými sedany na trhu patří v tomto směru rozhodně mezi ty vůbec nejlepší.

Neřídí žádný šupák

Těžko se tedy divit, že z Camry se stalo oblíbené vozidlo provozovatelů taxislužeb. Pro samotné auto je pak náročné se z této škatulky vymanit, hlavně když to vypadá, že v okolí ruzyňského letiště se tyhle japonské sedany někde líhnou. Jenže divíte se jejich řidičům, že o ně stojí? Já tedy ne.

Zdroj: Bart Běhal

Skvělý podvozek, nízká spotřeba, jednoduchý a funkční interiér, sympatický vzhled a hlavně poctivě vybavený a prostorný interiér mluví samy za sebe. Když tohle auto přijede, poznáte, že vás neveze žádný šupák. Ale přijíždí kvalita.

Téměř pět metrů (4920 milimetrů) dlouhý sedan začíná v akční ceně a základní výbavě Comfort na 999 tisících korunách a testovaná verze Executive, ta nejlepší, kterou Toyota nabízí, se dostane na 1 199 000 Kč a přihoďte si 25 tisíc za fešný bronzový lak. Nic víc na spolehlivou manažerskou limuzínu nepotřebujete.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





před 2 dny (9:00)


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs adaptér aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami android androidauto antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezdrátové bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus carplay cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ios ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojení spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon xuda zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email