Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je čtvrtek, 6 února 2025
Celkem je zde 1234 lidí (7 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Schovik
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 1
Uživatelů celkem: 49 011
Online návštěvníků
Návštěvníků: 1227
Uživatelů: 7
Celkem: 1234

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 72479 | Témat: 8169

před 3h (9:00)


Nejprodávanější model Citroënu zdvojnásobí počet motorů. Automobilka má od něj vysoká očekávání
Měli jsme možnost se krátce seznámit s novým Citroënem C3. Je opravdu prostornější, jak se o něm tvrdí?

Autor: Robin Běhal
Kategorie: Citroën Citroën C3 hatchback motory podběhy zas
Datum zveřejnění: Thu, 06 Feb 2025 06:00:28 +0000

Francouzský výrobce Citroën se loni dostal v prodejích po několika letech do plusových čísel. Nejvíce se mu dařilo v oblasti osobních vozidel, kde si připsal podle Svazu dovozců automobilů nárůst o přibližně 36 procent. Společně s užitkovými vozy se pro Francouze rozhodlo přes 4 300 zákazníků. Podle českého zastoupení chce letos automobilka zaútočit na hranici pěti tisíc. Dopomoct jí má právě novinka Citroën C3.

Malý pětidveřový hatchback je mezi osobními auty nejprodávanějším modelem značky, a to hlavně díky své cenové dostupnosti. Nezměnilo se to ani po příchodu nové generace na jaře minulého roku, kdy startovací cena činila 360 tisíc a k dostání byly dvě výbavy a motorizace.

    - Zdroj: Citroën, Martin Lankaš
    -
    -
    -
Celá galerie 12

Zároveň jsme si mohli všimnout, že se více stylizoval do crossoveru. Zaoblené linie získaly hranatější rysy, má vystouplé lemy blatníků a ve vyšších specifikacích i stříbrné oplastování spodních částí nárazníků typické u sportovně-užitkových vozidel. Zkrátka z designu předchůdce tu nezbylo takřka nic a je patrné, že se automobilka snaží o určitý restart.

Éra oddělených světlometů s pronikavým LED denním svícením, kterým se proslavila poslední generace Citroënu C4 Picasso, či ochranných Airbumpů z odvážného Cactusu skončila právě s minulou verzí „cé-trojky". A jak vypadá ta nová?

Přibydou nové motory

Ta stojí před výzvou, jakou přináší elektrifikace. Nový Citroën C3 se vůbec poprvé nabízí s ryze elektrickým pohonem. Dosahuje výkonu 83 kW a točivého momentu 120 Nm, přičemž z nuly na sto zvládne zrychlit za jedenáct vteřin a může pokračovat maximálně do 132 km/h. Se spotřebou 17,1 kWh ujede na jedno nabití až 326 kilometrů díky baterii o kapacitě 44 kilowatthodin.

V záloze má ještě přeplňovanou dvanáctistovku o výkonu 74 kW a točivém momentu 205 Nm. U minulé generace byly k dispozici dvě výkonové varianty tohoto zážehového tříválce, a to 61 a 81 kW. Oproti elektromotoru je ta současná ve sprintu rychlejší o 4 desetiny vteřiny a může uhánět až 183 km/h. V květnu tohoto roku má navíc seznam rozšířit ještě mild-hybridní verze a následně by se měl objevit také slabší elektrický pohon.

Ve třech verzích

Zatímco loni měl při uvedení na trh francouzský hatchback dvě výbavy, v současném ceníku jich najdeme tři. Základem je specifikace You, která oproti předchůdci obsahuje navíc zadní parkovací senzory, řadu bezpečnostních asistentů a větší šestnáctipalcová kola. Naproti tomu chybí dělená zadní opěradla, místo rádia je držák na připojený telefon a vedle toho je chudší o vyhřívaná zpětná zrcátka, LED světlomety i metalický lak.

Cena startuje na 390 tisících korunách, nicméně díky bonusu za starý vůz a financování se částka dostává na 355 000 Kč, čímž dokáže konkurovat i Škodě Fabia. Za elektromotor si účtuje 630 tisíc korun a bohužel v jeho případě se na něj nevztahují žádné slevy.

Zdroj: Citroën, Martin Lankaš

A stejně tak tomu je i ve vyšších výbavách. Prostřední stupeň Plus si za elektrickou pohonnou jednotku řekne o 670 tisíc a za benzinovou jedna-dvojku 430 tisíc dodatečného zvýhodnění. V nejvyšší specifikaci Max, kde najdete ve standardu například automatickou klimatizaci, parkovací kameru, litá kola, zatmavená okna nebo třeba desetipalcový dotykový displej s navigací, začíná s tříválcem na 475 tisících.

A jak je na tom s prostorností?

Novinku jsme v rámci národní prezentace důkladně prolezli a proměřili, abychom se přesvědčili, že si francouzská novinka opravdu mezigeneračně polepšila v prostornosti. Vnější rozměry tomu ovšem nijak zvlášť nenasvědčují. Na délku se Citroën C3 prodloužil jen o zhruba dva centimetry, zatímco výška přidala necelých osm čísel, což je dáno také většími koly.

Uvnitř kabiny mají o kousek více místa v šířce řidič se spolujezdcem a vzadu se zas výrazně zvětšil prostor nad hlavou. Naopak z hlediska podélné prostornosti se vůz mírně zkrátil, ale stále ve své kategorii patří k těm nejlepším. Nadprůměrně si vede i co se kufru týče. Ve srovnání s předchůdcem narostl o deset litrů a pojme tak zavazadla o celkovém objemu až 310 litrů. Pár centimetrů si připsal v šířce měřené mezi podběhy a podobně je to i s délkou. Na premianta třídy Dacii Sandero i tak ztrácí rovných sto litrů objemu.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





před 3h (9:00)


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs adaptér aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami android androidauto antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezdrátové bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus carplay cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ios ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojení spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon xuda zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email