Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je středa, 5 února 2025
Celkem je zde 1104 lidí (2 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Schovik
Uživatelů dnes: 1
Uživatelů včera: 1
Uživatelů celkem: 49 011
Online návštěvníků
Návštěvníků: 1102
Uživatelů: 2
Celkem: 1104

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 72473 | Témat: 8169

před 7h (9:01)


Kombík, co dá zapomenout na konkurenci. Elegantní naftové Audi A5 zvládne přes tisíc kilometrů a má zajímavý mild-hybrid
Nové tvary, nový interiér, ale stejná kvalita - nová generace populárního modelu A5 nezklamala. A co ta zadní světla?

Autor: Martin Tomaides
Kategorie: Audi A5 Velký test Audi bočnice navigace nová nový podvozek pohon převodovka spotřeba
Datum zveřejnění: Tue, 04 Feb 2025 06:09:44 +0000

Nejnovější A5 se úplně poprvé prodává ve verzi Avant, která nahrazuje tradiční a oblíbený kombík modelu A4. Důvod je jednoduchý, automobilka z Ingolstadtu totiž bude sudá čísla používat pouze u svých elektrických variant, a tu jsme v testu rozhodně neměli. Já jsem do ruky dostal pravý opak nabídky - naftový motor. A parádní.

Ale nejdříve exteriér, A5 prošla nějakými těmi změnami. Velikostně o takový rozdíl nejde, měří 4832 milimetrů, narostla oproti předchůdci o pouhých šest centimetrů. A podobné to je i s šířkou a výškou. Jinak šlo na první pohled o takovou šedou myš, hlavně díky šedé barvě Chronos za 27 700 Kč, které jsem velkým příznivcem.

Světelné podpisy a digitální pódium

Designem Audi nepřichází s žádnou revolucí, dál jde o elegantní sportovní kombík, který bude díky čistým tvarům velmi pomalu stárnout. Pravda ale je, že třeba díky rozšířeným podběhům kol se tváří sportovněji. Větší změny se týkají až zadní části, která poutá hlavně na digitální OLED světlomety, jenž umí každou chvíli vlastně vytvořit trochu jiné auto. Lze si totiž navolit osm různých párů světelných podpisů a vzhled vozu si přizpůsobit. Vlastně mě tahle blbůstka docela baví a osvětlený pás přes celou zadní část nevypadá zle.

Zvenku ještě zaujmou zapuštěné kliky dveří, vypadají jako klasické vyklápěcí, ale ve skutečnosti se nehýbou a mají pod sebou indukční senzor, po jehož zmáčknutí se dveře otevřou. Zkrátka moderní řešení.

Předchozí generace Audi měly ještě celkem tradiční přístrojovou desku, ale s tím je konec. A5 se představuje s takzvaným digitálním pódiem, které se designově velmi povedlo. Nechalo si v sobě to nejlepší z minulosti, ale je modernější. Naštěstí ne zbytečně moc. Přístrojový štít před řidičem má 11,9 palce a obrazovka infotainmentu 14,5 palce. Interiéru díky tvarům velice sluší, a to já nejsem vyloženě milovník velkých zahnutých obrazovek.

Žárlit nemusí ani spolujezdec, který si před sebe může nechat dát další 10,9 palcový displej. V tomto autě jsem se vůbec poprvé setkal se třemi displeji najednou a bál jsem se smíšených pocitů a elektronické přeplácanosti. Nedostavily se.

Další testy kombíkůAž tu nebude Passat. Týden jsem jezdil nástupcem, který vám i tričko vysuší

Passata to také jednou čeká. Vyzkoušel jsem, jaké to bude, až tu nebude.
Opel Astra ST je prostě normální kombi, jen jezdí na elektřinu. Jediným problémem je cena

Normalita je jeho výhodou. Navíc nabízí solidní jízdní vlastnosti, slušný dojezd i velký kufr.

Z pozice spolujezdce jde o příjemnou výpomoc, nemusí se v případě ovládání menu nahýbat do středu vozu a mít pocit, že řidiče obtěžuje při řízení. Praktické to je hlavně třeba při používání mapy, i během nastavené navigace může spolujezdec na své obrazovce s mapou hýbat a s tou, na kterou se dívá řidič, se nebude vůbec nic dít. Samozřejmě dokud nezmění cíl. No a přinejhorším jde celá obrazovka snadno vypnout, obecně rušivým elementem není.

Zdroj: Bart Běhal

A ještě multifunkční kožený volant s hliníkovým vzhledem. Má také moderní háv, ale z nějakého důvodu mi připomínal ty z opravdu starých Audi, příjemně nakombinované současným střihem a tlačítky. Na delších cestách, kam tento parádní nafťák patří, si lze zase slušně užít 16 reproduktorů s 3D zvukem. Důležité je, že vnitřek působí díky kvalitním materiálům velmi poctivě. Stejné je i jeho zpracování.

Šikovný dotykový panel s malým neduhem

Zaujal mě taky dotykový panel ve dveřích řidiče, na kterém se dělalo všechno od sklápění zrcátek, aktivování dětské pojistky až po zapínání mlhových světel. Jeho drobným nedostatkem je to, že když už skutečně přijde čas na mlhovky, bylo by lepší odklánět co nejméně oči od silnice a věnovat se pouze jízdě.

Z maličkostí, která předchozí Audi neměla, se mi asi nejvíc líbil parkovací asistent, který v centimetrech měřil vzdálenost od daných překážek. Jde o zajímavou vychytávku, protože jeden by se až divil, kolika řidičům nestačí zrcátka ani kamery.

Interiér S se sportovními sedadly byl u testovaného modelu černý s prošíváním v béžové barvě Cardamon. Sedadla mají manuálně výsuvnou stehenní opěrku a tvarované bočnice pro lepší oporu, bederní opěrka se zase dá nastavit vertikálně i horizontálně ve čtyřech směrech. Ve zkratce? Sezení je skutečně pohodlné. A do paketu za příplatkových 67 tisíc spadá mnoho dalšího, včetně čalounění stropu z černé tkaniny nebo pedálů z ušlechtilé oceli.

Zdroj: Bart Běhal

Jinak se uvnitř prvků S vyskytuje minimum, vyniká spíš praktičnost a útulnost, ta asi úplně nejvíc. Hlavně za tmy a s využitím ambientního osvětlení. Rychle zjistíte, že do tohohle auta se budete rádi vracet.

Základní objem zavazadlového prostoru je 476 litrů, což nezní u 4,8 metru dlouhého kombíku nijak impozantně. Liftback má navíc jen o třicet litrů méně.

Celkem samostatný mild-hybrid

Kdo se ztrácí v tom, co dělá který druh hybridního pohonu, ten by měl zbystřit. Tato generace A5 má novou generaci 48V mild-hybridního ústrojí, které je označovaná jako MHEV plus. To znamená, že oproti tradičnímu mild-hybridu zvládne i samotnou bateriovou jízdu.

Takže naftový přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec s pohonem všech kol o výkonu 150 kW, s kroutícím momentem 400 Nm a zrychlením těsně pod sedm vteřin, startuje a pomalu se rozjíždí na elektřinu. Samozřejmě dokud není venku teplota okolo bodu mrazu, v tu chvíli se ozve typické naftové bručení, za studena navíc docela hrubé. Ještě rychle dodávám, že toto je jediný diesel, který má Audi pro A5 v nabídce.

Ale musím říci, že MHEV plus je pro mě velmi příjemným překvapením a moje zkušenost je taková, že v určitých chvílích má blízko ke klasickému hybridu.

    - Zdroj: Bart Běhal
    -
    -
    -
Celá galerie 24

Samozřejmě nejde o typický hybrid, Audi vám neumí přepnout na baterii když jedete čtyřicítkou po městě, ale pomalé rozjezdy z křižovatek a postávání na semaforech umí skvěle.

Potvrzuje se tu, že se baterie ve vozech stávají téměř jejich pevnou součástí. A5 umí s mild-hybridem perfektně plachtit a díky skvělému odhlučnění mnohdy zjistíte, že motor nepoužívate až při pohledu na otáčkoměr. Odpojení a zapojení do akce na dálnici ani nepoznáte.

Mohlo by víc táhnout

Přiznám se, že jsem od motoru čekal větší zátah, cokoliv nad 200 koní - v tomto případě 204 - má většinou mojí pozornost. Tenhle nafťák nepřidá kopanec do zad, ale zrychlit umí slušně a líbila se mi vytrvalost, s jakou dodával sílu na dálnici. Tam se vlastně nedá unavit.

Ale v případě zájmu o rychlejší dodávání výkonu je lepší přepnout do sportovního režimu, protože motor se rád drží v nízkých otáčkách a podle toho sedmistupňová dvouspojková převodovka také reaguje.

Zdroj: Bart Běhal

Vynachválit jsem si nemohl adaptivní podvozek DCC, který se prezentuje hlavně komfortním svezením, ale bylo na něj spolehnutí také v zatáčkách. Nová A5 dělá většinu věcí opravdu dobře a takřka neupozorňuje řidiče na jakýkoliv nedostatek. Pomáhá ve městě, radost dělá na dlouhé cestě.

S plnou nádrží navíc klidně ukáže dojezd přes tisíc kilometrů, a to těší asi každého polykače kilometrů, hlavně toho, co si užívá dlouhých tras. Během nich se spotřeba ustálí na zhruba 6,5 litrech. Městská spotřeba míří k číslu osm, ale pozor, v těch nejpříznivějších podmínkách to zvládne naftový pohon i pod pět litrů.

Moderna i stará škola

A5 nově poskočila do kategorie vyšší střední třídy, úroveň základní výbavy je podstatně vyšší. S testovanou motorizací startuje na 1 470 900 Kč a s konfigurací se posouvá na 1 852 100 Kč.

Mezi příplatky patří například digitální klíč za 6 tisíc korun, tažné zařízení za 32 700 korun, elektricky nastavitelná přední sedadla za 22 800 korun či Paket Tech plus za 67 800 korun, do kterého spadají například matrix LED světlomety, kamery snímající okolí a detekce cestujících vzadu. Lehce nad 60 tisíc připlatíte také za interiér S se sportovními sedadly.

Zdroj: Bart Běhal

Výběr si může kdyžtak ještě každý proškrtat, to už je na chuti majitele, každopádně pod dva miliony je k dispozici elitní rodinný vůz. S naprostým minimem slabých stránek. Moderní kombi ze staré školy.

Životy novinářů s testovanými vozy jsou krátké. Často jde spíš o taková randíčka, během kterých se hlavně oťukáváme. S A5 Avant jsem měl možnost být trochu déle a spadla do vzácné kolonky vozů, které se mi nechtělo opouštět. Proč? Spolehlivost, pohodlí a každodenní využitelnost dělají z tohoto Audi takřka perfektní vůz. Směle lze říct, že se povedlo.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





před 7h (9:01)


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs adaptér aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami android androidauto antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezdrátové bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus carplay cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ios ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojení spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon xuda zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email