Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je úterý, 28 ledna 2025
Celkem je zde 1456 lidí (0 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Wlkos
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 3
Uživatelů celkem: 48 985
Online návštěvníků
Návštěvníků: 1456
Uživatelů: 0
Celkem: 1456

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 72421 | Témat: 8169

před 19h (9:01)


Dvoulitr, předohrab a 300 koní pod kapotou. Cupra Leon VZ chytne za nejedno petrolheadské srdíčko
Kdysi dávno sportovní oddělení značky Seat, dnes samostatný brand, který jest dosti nepřehlédnutelný a s novým Leonem i nepřeslechnutelný. VZ verze Leonu je auto, které nebudete chtít dát z ruky.

Autor:
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému

Kategorie: Cupra Leon Velký test auta auto kola podvozek převodovky řízení spotřeba test výkon
Datum zveřejnění: Sun, 26 Jan 2025 10:31:12 +0000

Když se tu Cupra poprvé vyloupla jako posh sportovní verze Seatu, všichni byli u vytržení. Aby taky ne. Cupra totiž není jen značka, ale i styl života. Její logo reprezentují dvě provázaná písmena C, která symbolizují příslušnost ke klanu onoho brandu. A tady vše začíná. Není to auto, je to vaše vstupenka do světa designu a jinakosti. Ano, cítíte správně mou inklinaci ke španělskému umění, protož sakra, oni umí dělat úplně jiná auta, než na která jste na silnicích zvyklí. A Cupra Leon to jen potvrzuje. Horko těžko byste hledali něco víc sexy.

Je to víc než auto

Pokaždé, když mám tu jedinečnou možnost si na novinářský test půjčit auto s duší, přejede mi po těle husina. Však, když se na „klanovský" Leon podíváte, nebyli byste na tom stejně? Základ ze své seatovské verze si stále vizuálně nese, ale potom je zde už všechno jinak. Speciálně u Cupry mám takové své vnitřní momenty ve smyslu, že se na ni vždycky musím dlouho zadívat, poté po jejích tvarech jemně přejet prsty a zhodnotit, že designéři a inženýři odvedli zase dobrý kus práce.

    - Zdroj: Sabina Sarkisovová
    -
    -
    -
Celá galerie 45

Nejen u Leonu, ale u všech nových modelů Cupry se změnila příď - je mnohem ostřeji řezaná a má připomínat motiv žraločího nosu. Líbí se mi ono kosení, které jde ruku v ruce s novými trojúhelníkovo-trojúhelníkovými světly(není to překlep ale vyjádření faktu, že uvnitř světlometů máte tři samostatné trojúhelníkové světelné segmenty). Všechno doplňuje tak specificky bronzové logo zapasované přímo do kapoty. Obecně jsem ráda za to, že automobilky pochopily, že vizuálně mnohem víc přitažlivé je vytáhnout ho někam, kam si na něj můžete sáhnout. Náš model byl vyveden v bílé příplatkové barvě a v kombinaci s 19palcovými měděnými koly vypadal naprosto speciálně.

Přesvědčí vás minimálně světla

Chápu, že vám může být nepříjemné číst, jak je to auto z hlediska vizuálního dokonalé, ale ruku na srdce, když se na něj podíváte... není? Fakt ne? Pokud vás zatím nic nepřesvědčilo, možná pro vás bude kruciální pohled zezadu. Světlomety totožné jako ty přední, propojené ledkovou páskou, sbíhající se doprostřed kufru, kde se tkví svítící logo Cupra? No tak, teď vás to už mohlo přesvědčit.

Zdroj: Sabina Sarkisovová

Mimochodem, taky jste zvyklí, že u všech automobilek poznáte onen model nejen podle tvarů karoserie a světel, ale taky podle pojmenování právě na zmiňované zádi. Filozofie této značky je ale jiná. Tady byste název modelu hledali marně. Cupra totiž touží po tom, abyste cítili sílu jejího brandu jako takového a nepotrpí si na ono pojmenování tak tvrdě přiznaně. Nicméně kdo hledá, najde. Jméno modelu tak můžete najít ve zadní svítilně v postranním pohledu.

A vzadu to není vlastně jediné překvapení. Hledáte otevírání kufru, a ne ne ho nahmatat. Ani se nedivím. Inženýři ho totiž ukryli k pravému světlometu. Chápu, že se jedná o praktické a neotřelé řešení, ale ty vago - člověk, aby si na to vzal fakt ten návod.

Čistota a jasně dané tvary

V interiéru figuruje pár zajímavých prvků. V prvé řadě charakteristický volant s měděným logem uprostřed a měděnými prvky. Neznám auto, které by mělo tak dominantně vyhlížející ovládání vozu. Dále tmavý interiér s taktéž měděným prošíváním. Světelné podsvícení procházející celou palubkou, které lze nastavit do různých barevných schémat.

Zdroj: Sabina Sarkisovová

Nicméně nejúchvatnějšími částmi interiéru jsou sedadla a displej infotainmentu. S prvním zmiňovaným mám ve většině aut problém, protože když se do sportovně laděného auta snaží automobilka nacpat sportovní sedačky alá skořepiny, vždycky se v tom nějak podivně sedí, a to nemluvím o tom, jak z toho bolí záda a jak špatně se z nich vystupuje. Cupra si ale našla evidentně styl, který nejenže vypadá dobře, ale světe div se, sakra dobře se v tom sedí. Sedáky jsou fakt pohodlné, drží, a ještě působí komfortně.

Lehkost funkcionalit

Chválu si zaslouží i zpracování celého infotainmentu na 12,9 palce velkém středovém displeji. Rychlost připojitelnosti na Android auto, vypnutí Start/stopu dvěma pohyby, stejně tak dvě kliknutími vypnutelný systém upozornění na překročení rychlosti, je fakt radostná. Vy se smějete, ale u některých aut tyto funkcionality hledáte hluboko v menu bez jakékoliv možnosti intuitivního postupu a stejně se k tomu nedopracujete.

Zdroj: Sabina Sarkisovová

U mnoha testovacích vozů se nevěnuji audio systémům, ale tady ho vypíchnu. V Leonu najdete (v příplatku) audio systém Sennheiser společně se zesilovačem a subwooferem a řeknu vám, je to fakt paráda. Dokážete se naprosto unikátně odstínit od vnějšího prostředí a zároveň jste schopni neslyšet ani vlastního hlasu, když si pustíte vážně nějakou řežbu, auto vás pak úplně pohltí...

Zakousne a nepustí

Pod kapotou tohohle fešáka je umístěn spalovací motor o objemu 2,0 litru, s výkonem 221 kW, tedy 300 koňmi. A výkon je znát už při prvním sešlápnutí plynového pedálu. Vzrušení pocítíte jak na okreskách, tak na dálnici nebo jenom při přiblblém točení se dokola či prudším startování z místa na semaforech. Vašim novým mottem jest „jsem rychlost". Nikdy s Leonem VZ totiž nebudete chtít jezdit normálně.

Zdroj: Sabina Sarkisovová

Říkáte si: „A je tenhle stroj dimenzován na denní ježdění?" Jako jo, ale nesmíte být úplně pitomí. Hlavně proto, že práce převodovky s motorem je vážně excelentní, takže přenos výkonu na kola je téměř bezchybný. Stejně tak musím vyzdvihnout onu přesnost a rychlost řízení - zatáčky si dává jako víno - s přesným úhlem nájezdu je to extrémní radost onu zákrutu dotáhnout.

Kompletní obměnou prošel také podvozek - jakýmsi standardem je adaptivní systém regulace podvozku DCC (Dynamic Chassis Control), který dokáže během milisekund přizpůsobit nastavení aktuálním provozním podmínkám a je to sakra znát. Díky tomu jsem byla schopna opravdu mnohem přesněji zasahovat do řízení. Na výběr u VZ máte z 4 různých režimů jízdy- Comfort pro klasické ježdění, Sport pro zázračnou dynamiku a režim Cupra fakt pro okruhové ježdění. Posledním možným režimem je Individual, a ten je v podstatě nejvíc orientován na řidiče aka díky digitálnímu posuvníku si můžete zvolit tuhost podvozku sami tak, aby vám přesně vyhovovalo - chcete něco mezi Sportovním a dynamickým s přesahem do ostrosti - není problém, prostě to víc posunete ke Sportu atd. Vážně super řešení. O akustickém systému, který velmi příjemně odráží onu realitu výkonu a kdy hlasitost přímo reaguje na zatížení a otáčky motoru, se asi ani nemusím zmiňovat.

Nebude se vám chtít ho dát z ruky

V podstatě jsme si tak vysvětlili, že Leonu je nejlépe na čistých, asfaltově bezchybných okreskách, dálnici či na okruhu, ale co město? Tam už je to lehce bolestivější, na druhou stranu logické. Ač možnost měnit onu tuhost podvozku je lehce dosažitelná, nebudete to chtít dělat kvůli lenosti, a prostě těch pár kanálů a děr vyjedete a trošku u toho zaskřípete zuby. Ale jinak? Jinak vám to bude jedno, protože se budete usmívat pokaždé, když nastartujete... ten zvuk je vážně libový a potěší nejednoho sportovně smýšlejícího jedince.

Zdroj: Sabina Sarkisovová

A kdyby vás zajímalo, jak si Leon poradil s čerstvě nasněženým sněhem v Harrachově, který se poté změnil v něco nechutně kluzkého, na čem byste si při vystoupení zlomili nohu, tak vězte, že úplně s přehledem. Při točení se dokola na sněhu držel jak přibitý, při ostřejších nasněžených zatáčkách nehnul ani brvou. Brvou jsem hnula pak jenom já, když jsem při kombinované spotřebě 10,2 l/100 km jela zpět do Prahy (udávaná spotřeba je 7,7 l/100 km, ale to by člověk musel ten plyn reálně šolíchat).

Cupra Leon VZ je naprosto dechberoucí hračka, která potěší nejednoho chlapce... ale i dívku. Patřit do španělského klanu této značky by vám tak mělo být nesmírnou ctí... i napříč ceně testovaného modelu, která činila 1 168 900 Kč.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





před 19h (9:01)


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs adaptér aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami android androidauto antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezdrátové bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus carplay cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ios ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojení spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon xuda zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email