Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je pondělí, 27 ledna 2025
Celkem je zde 1363 lidí (3 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: tmanas
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 3
Uživatelů celkem: 48 982
Online návštěvníků
Návštěvníků: 1360
Uživatelů: 3
Celkem: 1363

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 72421 | Témat: 8169

před 2 dny (9:01)


Jak zabránit poškození auta mrazem a jak připravit auto po zimě na sezonu
Příprava automobilu na zimu je jedna věc a jeho provoz druhá. A je zde otázka, jak po zimě zase připravit náš dopravní prostředek na novou sezonu. Zde dělá řada motoristů chyby, které mohou později znamenat nežádoucí investice.

Autor: autoweb
Kategorie: hever hydraulický rady auta auto automobil darovací smlouva na auto diesel formulář na převod vozidla Internet jaký olej do auta palivo plyn pneumatiky postup při přepisu auta Praha převod osobního automobilu převodovky v zimě vzor kupní smlouvy na auto vzor smlouvy prodej auta zimní pneumatiky
Datum zveřejnění: Sun, 26 Jan 2025 06:37:00 +0000

Zima sice nekončí, ale kdo je připraven, není zaskočen. Pozornost si tak stále zaslouží automobily, které v zimním období vyžadují jiný přístup a péči než mimo chladné dny. A na to pak navazuje i příprava, jak po zimě zase vrátit automobil do kondice a připravit ho na jaro, respektive teplou část roku.

Teď ještě stále nízké teploty a sníh vytvářejí pro provoz automobilu zcela specifické podmínky. Většina řidičů v zimním období přitom myslí jen na zimní pneumatiky a kluzkou vozovku vyžadující opatrnější práci s pedálem plynu. Vůz se dá ale poškodit i jinak než nárazem.

Je třeba si uvědomit, že automobil stojící přes noc na ulici (pokud nemáme k dispozici vytápěnou garáž), bude ráno celý promrzlý a ztuhlý. Všechny komponenty jsou pak při jízdě více namáhány než v letním období. Promrzlý motor, převodovka, ale i třeba části podvozku se zahřívají pomaleji a jsou citlivější na zacházení. Dobrý řidič proto respektuje několik pravidel, která mu pomáhají prodloužit životnost jednotlivých dílů.

Studené starty

Zatímco dříve se říkalo, že v zimě je třeba motor před jízdou nejprve zahřát, dnes se na věc pohlíží jinak. Pomalá jízda v nízkých otáčkách je pro pohonnou jednotku brána za ideální. Olej se dostane všude, kam má a kromě motoru začínají pracovat i další části, které jsou stejně ztuhlé a vymrzlé.

Všechny komponenty (motor, převodovka, diferenciál, tlumiče atd.) se tedy pomalu zahřívají současně. Je třeba si uvědomit, že olej v zimě trochu ztrácí na tekutosti - některý méně, jiný více. Proto třeba u vozidel využívajících olej 10W-40 máte pocit, že motor moc netáhne a je hlučnější (postupně s ohříváním se situace lepší).

Testy hot-hatchůTest Hyundai i20 N 1.6 T-GDI, neposedného raubíře

Jak jezdí tahle kapesní raketa od Hyundaie?
TEST Ford Fiesta ST 1.5 EcoBoost: Konec jedné pohádky

Ford Fiesta definitivně končí. S ní také extrémně populární ostrá verze ST. Rozloučili jsme se stylově na Masarykově okruhu v Brně.

Auta s řidší náplní, třeba 5W-40 jsou na tom v tomto ohledu lépe, avšak i zde dochází k určitému tuhnutí. Stejně jako olej v motoru se chová i náplň převodovky nebo diferenciálu. Vše je třeba nejprve postupně zahřát, než začnete více šlapat na plyn! U dieselů je proto dobré prvních šestnáct až dvacet kilometrů jízdy auto hodně šetřit (teplota vody není rozhodující).

Benzinové agregáty se zahřejí mnohem rychleji. Pokud pohonné jednotce naložíte už za studena, můžete ji vážně poškodit. Zejména u vznětových motorů pak někdy dochází k praskání hlav válců. Stejně jako v létě i v zimě je vhodné po dosažení cíle nechat dochladit turbo, než motor vypnete!

Vidět i v zimě

Mlžení skel je v zimě mnohem častější než v teplých letních dnech. Situaci můžete zlepšit ošetřením skla speciálním přípravkem, který se běžně nabízí v obchodech s autodoplňky. Důležité ale je, i zda není ucpaný kabinový filtr. Pak totiž dochází k mlžení mnohem rychleji a častěji. Výměna přitom není nijak nákladná. Pokud máte před jízdou přimrzlé stěrače, neodtrhávejte je, což může poškodit gumová stírátka. Rozhodně nelijte na čelní sklo teplou vodu! Prudká změna teploty může být příčinou jeho prasknutí - pravděpodobnost je opravdu velká! Pomoci si lze politím stěračů nemrznoucí směsí do ostřikovačů a šetrné zacházení se škrabkou na led.

Když zimáky nestačí

Nejeden motorista při cestě mimo město zapadne. Zimní pneumatiky nestačí a sněžné řetězy vozí jen málokdo. Osvědčená rada s koberečky pod koly automobilu také většinou nezabírá. Při prvním šlápnutí na plyn se zpravidla promění ve střelu země-vzduch a přistanou až několik metrů za vozem. Lepšího účinku lze dosáhnout použitím větviček jehličnanu, ale i zde se často musíte obrnit trpělivostí a s plynem pracovat velmi citlivě. Výhodu mají ti řidiči, kteří do zimní výbavy přidali polní lopatku (cena asi od 200 Kč, existují jednodílné i skládací modely, které zaberou méně místa).

Ta na rozdíl od většiny šuntů nabízených v takzvaných zimních sadách vydrží i boj se zmrzlým sněhem. Kromě lopatky lze doporučit také dovybavení vozu kovovou či dřevěnou destičkou, jež může posloužit jako podklad pod hever. Ten může pomoci nejen s výměnou pneumatik, ale i s odlehčením zapadlého kola, pod nějž se pak snáz dostanou třeba právě větvičky.

Extrémní mrazy

Pokud teplota klesá ke dvaceti stupňům pod nulou, mohou nastat problémy se startováním. Nejeden majitel dieselu se o tom přesvědčil už loni, kdy teploty i v Praze atakovaly -18°C. Výhodu mají majitelé vozů s předehřevem nafty, ale ani zde není vždy vyhráno. Základem je tankovat palivo u osvědčených čerpacích stanic, kde je řádně ošetřeno. Vylepšit zimní starty lze také aplikací některých přísad. Na trhu jich je celá řada, účinnost se ale může rapidně lišit! Někteří výrobci automobilů také doporučují při větších mrazech přidávat do nafty trochu petroleje nebo benzinu. V tomto případě se řiďte návodem k obsluze. Dříve to byla celkem častá praxe a panáka benzinu do nafty přidával najeden motorista.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





před 2 dny (9:01)


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs adaptér aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami android androidauto antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezdrátové bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus carplay cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ios ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojení spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon xuda zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email