Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je středa, 15 ledna 2025
Celkem je zde 1046 lidí (1 přihlášený)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: OliverA4
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 3
Uživatelů celkem: 48 954
Online návštěvníků
Návštěvníků: 1045
Uživatelů: 1
Celkem: 1046

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 72350 | Témat: 8169

před 17h (9:01)


Extrémní český supersport Praga R1R slaví 10 let. Vychází ze závodního speciálu a má až 395 koní
Praga R1R je extrémní český supersport, který se vyráběl u našich sousedů na Slovensku.

Autor: Pavel Kyncl
Kategorie: Praga pohon praga Praga R1R převodovka Renault sekvenční převodovka supersport výkon značka
Datum zveřejnění: Tue, 14 Jan 2025 06:10:20 +0000

Československá automobilka Praga se v minulosti proslavila nejen předválečnými osobními automobily, ale po válce si vybudovala jméno hlavně technicky inovativním nákladním vozem Praga V3S. Ten se ve službách československé a později i české armády objevoval přes padesát let a dodnes v náročném terénu jen těžko hledá konkurenci. Když se však slavná značka začátkem minulého desetiletí vrátila, začala se věnovat trochu jiným strojům.

    - Zdroj: Praga Cars
    -
    -
    -
Celá galerie 6

Novodobá „Pragovka" během loňského prosince oznámila, že svůj nejnovější počin - silniční supersport Praga Bohema - předala prvnímu hrdému majiteli a s příchodem nového roku může znovuzrozená česká značka slavit první významné jubileum moderní éry. Letos je tomu už deset let od oficiálního odhalení a uvedení až extrémního silničního sportovního vozu, kterým se v roce 2015 stala Praga R1R, duchovní předchůdce dnešní Bohemy.

Vychází ze závodního speciálu

Silniční Praga R1R technicky vychází ze okruhového závodního speciálu Praga R1 Turbo a písmeno „R" v názvu jednoduše odkazuje na anglické slovní spojení „road car", neboli „silniční auto". A tenhle sporťák vypadající jako opravdový závoďák skutečně dostal homologaci pro provoz v silničním provozu, i když při životě s ním musíte přijmout spoustu kompromisů. Tenhle stroj prostě není pro pozéry.

Britským motoristickým novinářům se při prvních jízdách líbilo, že Praga R1R skutečně jezdí jako závodní speciál se schválením do silničního provozu, ale je prostě až příliš nekomfortní pro běžné silnice. Všichni víme, že všude v Evropě najdeme spoustu asfaltových silnic v mizerném stavu, kam bychom raději vyrazili s klasickým supersportem, než tímhle počinem. To však nijak nesráží jeho kvality, pokud jde o jízdu na plný plyn.

Rychlá Pragovka, připomínající okruhové placky pro vytrvalostní závody, je s o 2 centimetry kratším rozvorem a 2 centimetry kratší celkovou délkou nepatrně menší než výchozí Praga R1 Turbo a do spartánského kokpitu se nastupuje skrze maličké dveře na obou stranách. Kabina je téměř stejná jako u ostré okruhové verze, ale přece jen dostala pohodlnější sedadla pro řidiče i spolujezdce, aby byla trochu snesitelnější.

Testy sportovních vozůBMW Z4 sDrive20i jsme vyzkoušeli s manuálem. Dostojí slibům o řidičské nirváně?

Mnichovský roadster se základním čtyřválcem a manuální převodovkou slibuje řidičskou nirvánu. Dostojí svým slibům?
Jaguaru F-Type P450, elegán s duší raubíře

Jaguar F-Type ze středu nabídky prošel během faceliftu mírnou změnou osobnosti. Je to stále to úžasně charakterní auto, které prostě nemůžete nemilovat?

Srdce od Renault Sport

To nejlepší však najdeme až uprostřed šasi. Silniční Pragu R1R pohání turbodmychadlem přeplňovaný dvoulitrový zážehový řadový čtyřválec Renault Sport, který v závislosti na přání zákazníka nabízí maximální výkon od 335 do 395 koní. Standardem je i závodní sekvenční převodovka Hewland JFR se šesti rychlostními stupni a pohon zadních kol. Tenhle relativně malý sporťák pak má pohotovostní hmotnost 670 kilogramů.

Technickými zajímavosti jsou i skutečnosti, že R1R má neustálou tendenci pro střílení plamenů z výfuku - při řazení vyšších kvaltů i podřazování - a s propracovanou aerodynamikou umí vytvořit přítlak rovnající se své pohotovostní hmotnosti.

A letos je to už deset let, co se poprvé objevila ve výrobní hale. Česká značka Praga ji vyráběla od roku 2015 v Orechové Potôňi na Slovensku a po dlouhých 68 letech se stala prvním silničním autem značky. I proto se společnost rozhodla ji vyrábět v omezeném počtu pouhých 68 kusů.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





před 17h (9:01)


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs adaptér aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami android androidauto antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezdrátové bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus carplay cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ios ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojení spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon xuda zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email