Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je neděle, 12 ledna 2025
Celkem je zde 1125 lidí (5 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: eggo05
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 1
Uživatelů celkem: 48 949
Online návštěvníků
Návštěvníků: 1120
Uživatelů: 5
Celkem: 1125

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 72337 | Témat: 8169

před 11h (9:00)


Opel Zafira (2005 - 2014) oplývá přesným řízením a nezklame nejednu rodinu
Druhá generace Opelu Zafira patří dodnes mezi úspěšná MPV. Na trhu s ojetými vozy si na nezájem nemůže naříkat.

Autor: MilanJ
Kategorie: Autobazary a vše o ojetých autech Ojetá auta Opel Opel Zafira AURES Holdings a.s. čerpací stanice filtry jízdní vlastnosti jména pro auta ložiska MPV nejlepší mpv podvozek provozní hmotnost rodinné auto spotřeba výkon výkon motoru zavěšení
Datum zveřejnění: Sun, 12 Jan 2025 06:21:18 +0000

RADOSTI

Dobré jízdní vlastnosti, existuje ve sportovněji laděné verzi OPC, variabilita interiéru se systémem sedal Flex7, prostornost, pohodlné odpružení, možnost adaptivního podvozku IDS Plus.

STAROSTI

Vysoké ceny tlumičů pérování pro vozidla s adaptivním podvozkem, vysoká spotřeba přeplňovaných benzinových motorů a agregátu 2.2 16V, omezený výkon některých pohonných jednotek, některé komponenty s menší odolností vůči opotřebení.

Druhá generace Opelu Zafira uvedená pod označením Zafira B je na trhu s ojetými vozy žádaným MPV. Pohledný vůz zaujme variabilitou interiéru, nároční motoristé pak ocení existenci sportovně laděné verze OPC. Tu pohání přeplňovaný benzinový dvoulitr, disponující výkonem 177 kW.

Kromě silné pohonné jednotky vůz zaujme i adaptivním podvozkem, umožňujícím přizpůsobit tuhost odpružení jízdními stylu pomocí tlačítka na palubní desce. Adaptivní podvozek mohou mít i jiné verze modelu Zafira, avšak i standardní odpružení zajistí dobré jízdní vlastnosti.

Výhodou vozu je možnost přepravy až sedmi cestujících, šesté a sedmé sedadlo je přitom vždy připraveno, když tyto sklopené sedačky tvoří dno zavazadelníku (nevyndavají se tedy z vozu jako je tomu u některých jiných modelů). Lavice ve druhé řadě je posuvná, lze ji sklopit a šoupnout až za přední sedačky, čímž se MPV promění v malou dodávku s nákladovým prostorem o objemu 1820 litrů (měřeno po spodní hranu bočních oken) - zejména pro drobné živnostníky výborné řešení.

Sedadla jsou pohodlná a interiér nabízí dostatek místa ve všech směrech. Pracovišti řidiče není co vytknout, palubní deska je i dnes pohledná a rozmístění ovladačů odpovídá zvyklostem. Zavazadlový prostor nabízí, při pětimístném uspořádání interiéru, výborný objem 645 litrů. Pokud použijete i sedadla ve třetí řadě, zavazadelník se smrskne na 140 litrů.

Zafira je sice rodinný vůz s podvozkem zajišťujícím dostatek komfortu, to ale neznamená, že její jízdní vlastnosti nemohou být dobré. I přes vyšší stavbu karoserie si totiž vede výborně, a to jak na dálnici, tak třeba na klikatých okreskách, kde stavbu karoserie sice vnímáte, současně však cítíte jistotu s níž se vůz zatáčkou pohybuje.

Pochválit lze přesné řazení i dobrou zpětnou vazbu řízení. Reakce brzd je adekvátní hmotnosti automobilu. Samostatnou kapitolou představují vozy vybavené aktivním podvozkem IDS Plus. Zde si může řidič tuhost odpružení regulovat a přizpůsobit odpružení povrchu i stylu jízdy, případně to nechat na elektronice. Stiskem tlačítka Sport pak naladíte rodinné auto na čertovsky dobré svezení: podvozek přitvrdí, současně dojde ke zkrácení dráhy pedálu plynu a tím také ke zrychlení odezvy motoru. Zkrátí se i převod řízení a vůz dostane ryze sportovní charakter.

Další malá SUVMitsubishi ASX oblékli ve francouzském butiku. A hodně prokouklo

Nejnovější generace japonského crossoveru přijíždí ve zcela novém, ačkoliv velmi známém obleku.
Facelift udělal z dřívějšího otloukánka od Škodovky příjemné auto. Některé mouchy však nevychytal

Otestovali jsme Škodu Kamiq 1.0 TSI 85 kW DSG téměř s maximální možnou výbavou.

Ale vraťme se k automobilům bez této vymoženosti ve výbavě. Tady je pro dostatečně komfortní a svižnou jízdu zásadní výběr vhodné motorizace. Základní pohonná jednotka 1.6 16V o výkonu 77 kW má s velkou Zafirou celkem dost práce, proto je lepší sáhnout po výkonnějším agregátu (po faceliftu v roce 2008 nabízí výkon 85 kW).

Základní motor existuje i ve verzi na CNG, avšak v tomto případě nabízí výkon pouze 69 kW. Na zemní plyn se později objevilo také provedení 1.6 T, které nabízí skvělý výkon 110 kW. Setkáte se s ním ale jen výjimečně. Nevýhodou modelů na CNG je navíc malá benzinová nádrž, do níž se vejde jen 14 litrů paliva. Při stále nedobré dostupnosti CNG se tak může snadno stát, že budete s vozem poskakovat od jedné čerpací stanice ke druhé.

V případě benzinových motorů je díky poměru spotřeba-výkon mezi motoristy oblíbený agregát 1.8 16V, jehož 103 kW si s vozem zdárně poradí a protože nemá turbo, odpadá riziko jeho poměrně nákladné repase, do níž u starších přeplňovaných motorů nezřídka musejí motoristé investovat. Negativem osmnáctistovky je však absence šestého převodového stupně, což pocítíte při jízdě po dálnici, kdy roste spotřeba i hluk. Nicméně stejně je na tom i šestnáctistovka.

Přeplňovaný dvoulitr o výkonu 147 kW si s vozidlem opravdu snadno poradí, ale stejně tak lehce umí provětrat řidičovu peněženku. To samozřejmě platí také pro sportovně laděnou verzi OPC, u ní ale takové „schopnosti" lze předpokládat. Úsporný není ani atmosférický čtyřválec 2.2 16V, který navíc vykazuje zvýšenou poruchovost.

Kdo chce jezdit úsporně, zpravidla vybírá mezi naftovými motory. V Opelu Zafira B jsou všechny moderní, přeplňované a s filtry pevných částic. Ten je zejména u devatenáctistovek CDTi rizikovým prvkem, který mnohdy zapříčiní přechod motoru do nouzového režimu - zpravidla pokud neproběhne regenerace filtru správně. Motory 1.9 CDTi také častěji trápí vadný alternátor. V roce 2008 uvedené turbodiesely 1.7 CDTi mají filtry pevných částic spolehlivější.

Rady:

Při výběru vozu věnujte velkou pozornost stavu brzd, mnoho ojetin má nadměrně opotřebené nejen brzdové destičky, ale i kotouče. Kompletní výměna brzdových třecích segmentů přitom není úplně levnou záležitostí.

Častěji se lze setkat s vůlemi na přední nápravě a to jak v kulových čepech zavěšení kol, tak v čepech řízení. Některé vozy trápí nadměrně opotřebená ložiska kol. Jejich špatný stav prozradí typické hučení. Antikorozní ochrana je vyhovující, běžně tak koroduje pouze výfukový systém.

V interiéru se můžete setkat s větším opotřebením některých částí, jako je třeba manžeta řazení, známé je rozpadající se čalouněním sedadel a nedopisující palubní displej. Občas se můžete setkat s úniky motorového i převodového oleje, i proto je důležitá kontrola vozidla na zvedáku.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





před 11h (9:00)


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs adaptér aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami android androidauto antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezdrátové bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus carplay cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ios ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojení spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon xuda zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email