Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je neděle, 12 ledna 2025
Celkem je zde 1052 lidí (4 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: eggo05
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 1
Uživatelů celkem: 48 949
Online návštěvníků
Návštěvníků: 1048
Uživatelů: 4
Celkem: 1052

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 72337 | Témat: 8169

před 4 dny (9:01)


Kolik výkonu skutečně potřebujete na Nordschleife? I jen 68 koní dokáže pojíždět plnotučné sporťáky
Tohle video dokazuje, že za peníze si možná koupíte výkon, ale nutně ne štěstí.

Autor: Hugo
Kategorie: Citroën C1 BMW M3 Citroën Fiat Fiat Panda Hyundai Hyundai i30 Mazda Renault Clio Subaru BRZ
Datum zveřejnění: Thu, 09 Jan 2025 06:00:12 +0000

Nemám moc rád taková ta laciná petrolheadská kréda jako objem ničím nenahradíš a podobně. Ale jestli existuje jedno, které opravu vyznávám, pak je to „slow cars fast".

Nemít výkon? Nevadí

Český překlad pomalá auta rychle je trochu unylý a nezní tak úderně, jako anglický originál, takže mi, prosím, odpusťte drobný anglicismus. Skutečnou řidičskou zábavu si za volantem užijete až ve chvíli, kdy si ji musíte odpracovat.

Jasně, také to bude tím, že na opravdu mega rychlé auto nemám. A možná také tím, že když má člověk téměř od začátku své řidičské kariéry díky své profesi čas od času přístup k opravdu rychlým autům, tak takové auto prostě nutně vlastnit nepotřebuje.

Ale i kdybych si mohl vybírat, pořád sáhnu raději po něčem jako je Subaru BRZ než BMW M4.

Podívejte se na rekordní jízdu Porsche 919 Hybrid Evo na Nordschleife

I proto jsem dozrál do aut jako Mazda MX-5, skoro závodní Citroën C1 nebo veterán Fiat Panda s mrzkými 30 koňmi. I když to už je vážně trochu moc. Teda málo. I ta cé-jednička byla v přímce fakt pomalá, takže jsem ji vyměnil za něco trochu schopnějšího.

Ale i tak se mi trochu stýská. Kouzlem pomalých aut je hlavně to, že je můžete řídit jako naprostý chuligán, a stejně si to nechají líbit. A když už se něco nedej bože pokazí, stane se to v relativně malé rychlosti a nestojí to tolik peněz.

S podobným přístupem vytáhl Dale Lomas z projektu Bridge to Gantry svůj bývalý Citroën C1 pro 24hodinový závod ve Spa-Francorchamps (ano, opravdu se něco takového jezdí a je to neskutečná sranda, i když jedno kolo trvá kolem 3:40 min.) na deštěm zmáčenou Severní smyčku Nürburgringu.

Na onboard videu předvádí, jak i litrový tříválec s 68 koňmi bohatě stačí, když máte nízkou hmotnost, dobrý podvozek, v rukách něco najeto a počasí na své straně.

Hlavně udržet setrvačnost

Jezdit v dešti na Nordschleife není úplně příjemné a i ta nejrychlejší auta musejí výrazně zpomalit. To platí i pro malý červený Citroën, ale ne zase tolik, takže se síly trochu vyrovnávají.

Z toho důvodu pro něj není problém držet se výrazně schopnějších sportovních aut a v několika případech je i triumfálně předjet. Auta jako Renault Clio RS, Hyundai i30 N nebo BMW M3 tady najedou moc neznamenají.

Základem je zachování setrvačnosti, protože každé drobné zpomalení je v takhle ukrutně nevýkonném autě dost znát. A táhlé kopce na Ringu jsou i v rychlých autech nekonečné.

Jasně, prohánět plnotučnější sporťáky po Nordschleife je prostě slast, ale tahle výjimka potvrzuje pravidlo. Něco mi říká, že byla chyba to auto ještě prodat.

Testy hot-hatchůTest Hyundai i20 N 1.6 T-GDI, neposedného raubíře

Jak jezdí tahle kapesní raketa od Hyundaie?
TEST Ford Fiesta ST 1.5 EcoBoost: Konec jedné pohádky

Ford Fiesta definitivně končí. S ní také extrémně populární ostrá verze ST. Rozloučili jsme se stylově na Masarykově okruhu v Brně.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





před 4 dny (9:01)


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs adaptér aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami android androidauto antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezdrátové bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus carplay cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ios ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojení spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon xuda zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email