Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je středa, 8 ledna 2025
Celkem je zde 1050 lidí (1 přihlášený)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: jakubsed
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 5
Uživatelů celkem: 48 937
Online návštěvníků
Návštěvníků: 1049
Uživatelů: 1
Celkem: 1050

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 72308 | Témat: 8169

před 2 dny (9:00)


Takovýhle Enyaq nekoupíte! Vyzkoušeli jsme úžasně zbytečné elektrické SUV do terénu
Ford Mustang Mach-E Rally je pekelná hračka na elektřinu pro nezpevněné cesty.

Autor: Hugo
Kategorie: elektromobil Ford Mustang Mach-E Velký test benzin Caterham čtyřkolky Ford Ford Mustang Lamborghini Lamborghini Huracán podvozek Porsche 911 posilovač řízení
Datum zveřejnění: Mon, 06 Jan 2025 06:17:52 +0000

Když se řekne auto jako hračka, co si představíte? Něco jako Caterham Seven 620 nebo Porsche 911 GT3, prostě jednoúčelové auto, se kterým si hrají velcí kluci, kteří z puberty vyrostli jenom fyzicky.

Jsou ale i jiné způsoby, jak si hrát. Jestliže vyznáváte raději hrátky v bahně, prachu a písku, pak je tu Porsche 911 Dakar nebo Lamborghini Huracán Sterrato. Pokud samozřejmě nemáte hluboko do kapsy.

Poslední dobou se ovšem přidávají i elektrická SUV. Audi před rokem představilo Q8 e-tron edition Dakar na oslavu historického vítězství v nejtěžší dálkové soutěži na světě a Ford zase nedávno přišel s šíleným Mustangem Mach-E Rally.

Elektro, které si zamilujete

I když vám zrovna nevoní elektromobily, už na první pohled si ho prostě zamilujete. Pestrá žlutá v kombinaci s klasickým designem šotolinových kol v bílé barvě, mírně agresivnější bodykit a velký spojler na víku kufru prostě vypadá skvěle. Tradiční fofrpruhy jsou už jenom formalita.

    - Zdroj: Hugo Kottás
    -
    -
    -
Celá galerie 33

Když s tímhle autem přijedete do Pařížské, navíc zaházené až po střechu od bahna, budete prostě za hvězdu. Všechna ta fialová Lamborghini nebo macho Géčka v matné šedé s tunou karbonu se můžou jít zahrabat.

Úpravy ovšem nejsou jenom kosmetického charakteru, jsou navíc funkční. Základem je nejsilnější verze GT, podvozek MagneRide je spolu s pružinami o pár centimetrů přizvednutý, zároveň je naladěný víc do měkka.

Kola jsou o palec menší devatenáctky s baculatějšími celoročními pneumatikami Michelin CrossClimate 2, zároveň schovávají větší brzdy Brembo.

Volba pneumatik není vyloženě terénní, ale je to celkem fajn kompromis, aby auto fungovalo slušně i na silnici, kde, co si budeme nalhávat, stejně stráví nejvíc času. Přesto se musíte mít na pozoru, protože Mach-E je pořádný cvalík.

Zdroj: Hugo Kottás

Specifikem verze Rally je navíc vedle jízdních režimů Whisper, Acvite a Untame mód RallySport, v němž posilovač řízení ještě víc ztuhne, odezva na plynový pedál zostří a naladění čtyřkolky maximálně preferuje zadní nápravu.

Vzhůru na erzety

Na výjezdech ze zatáčky je auto příjemně přetáčivé a zároveň kontrolovatelné, nicméně divokou zábavu vzápětí zkrotí nevypínatelná stabilizace. Elegantní driftík ale hodíte nejen na bahnité cestě, ale i mokrém asfaltu.

Pořád ale musíte mít na vědomí, že krotíte automobilový ekvivalent dělové koule. Přes 2,3 tuny težké, 4,8 metru dlouhé SUV s výkonem téměř 500 koní a točivým momentem 950 Nm! Vyloženě bát se ho nemusíte, na to podává svůj výkon jemně, ale respekt hlavně k setrvačným silám je na místě.

Zvýšený a měkčí podvozek hezky polyká nerovnosti. Nedokáže zázraky jako třeba závodní offroadové tlumiče Fox na Raptoru, ale vzhledem k tomu, že se jedná v podstatě o malinko upravený standardní podvozek funguje obstojně a nebojíte se vymést nějakou tu škarpu na apexu, když na to přijde.

Podívejte se na videotest Fordu Mustang Mach-E

Tomu pomáhají i robustní kola a balonové pneumatiky. Nicméně pořád to není hardcore offroadový speciál, abyste si dovolili nějaké vylomeniny, ale úplně v rukavičkách k němu také nemusíte přistupovat.

Uvnitř se Mach-E Rally oproti zevnějšku příliš nezměnil. Speciální edici poznáte podle bílého plastu na spodním rameni volantu, černého dekoru na palubní desce odpovídajícímu tomu v pruzích na kapotě a sportovních sedaček opět s bílým krycím plastem na „uších".

Jinak je to Mach-E jako každé jiné: uvnitř tiché, moderní s minimalisticky pojatým interiérem. Na můj vkus bych rád seděl níž, když už je to sportovnější hračka, nicméně elektricky nastavitelné sedačky stále nabízejí typicky vysokou pozici. Alespoň je hezký výhled na tu žlutou baculatou kapotu.

Neberte ho vážně

Na to, aby to bylo jediné auto v rodině, příliš žere, má malý dojezd a jaksi je docela nápadné. Ale jako druhé, třetí auto v garáži vedle benzinového Mustanga a rodinného Tournea, proč ne.

Zdroj: Hugo Kottás

Je to dobré auto na takové to elektrické popojíždění po denních povinnostech a zároveň krásně střelená hračka, kterou sem tam vytáhnete někam na rallycrossovou trať. Ideální je vlastnit nějaké zapomenuté sídlo s hezky dlouhou příjezdovou cestou kdesi uprostřed Skotské vysočiny.

Ford Mustang Mach-E Rally prostě nemůžete brát vážně. A také rozhodně nevyfoukne prodeje mnohem schopnější 911 Dakar nebo Huracánu Sterrato. Na to je jednak málo posh, jednak benzin je z principu pro tohle použití praktičtější než elektřina.

Ale je hezké vidět, že ve Fordu pořád ještě pracují pacienti s hodně velkým smyslem pro humor a nebojí přijít s takhle střelenou hračkou. Už jenom proto byste ji měli respektovat, i když nesnášíte elektromobilitu.

Sportovní elektromobilyPadl nový rekord ve zrychlení. Žena za volantem formule zvládla z 0 na 100 km/h zrychlit za méně než 1 sekundu

Studenti z Curychu postavili elektrickou formuli, která překonala dosavadní světový rekord. Stovku pokořila za 0.956 sekundy, a to na vzdálenosti pouhých 12,3 metru. Řidičkou byla Kate Maggetti.
Test Audi RS e-tron GT: Veganský supersport pro čtyři na elektřinu

Audi RS e-tron GT možná jezdí na elektřinu a dokonce může být plně veganské, nenechte se ale zmýlit. Tohle je totální masakr!


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





před 2 dny (9:00)


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs adaptér aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami android androidauto antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezdrátové bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus carplay cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ios ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojení spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon xuda zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email