Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je čtvrtek, 2 ledna 2025
Celkem je zde 481 lidí (4 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: monel
Uživatelů dnes: 1
Uživatelů včera: 0
Uživatelů celkem: 48 914
Online návštěvníků
Návštěvníků: 477
Uživatelů: 4
Celkem: 481

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 72279 | Témat: 8169

před 4 dny (9:00)


Nafťák od Kia? Modernizované Sorento je auto do nepohody, a ještě k tomu vizuálně neskutečně přitažlivé
Fakt, že automobilka razí elektrifikovanou cestu, ještě neznamená, že zákazníkům nenabídne to, co si skutečně žádají. A nová Kia Sorento je toho důkazem. Typologii amerického korábu s dvoulitrovým dieselovým agregátem pod kapotou byla radost řídit.

Autor:
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému

Kategorie: Kia Sorento Velký test auto automobil Kia klimatizace kola nová střechy
Datum zveřejnění: Sun, 29 Dec 2024 06:00:46 +0000

Kia to umí. Dlouhodobě nám ukazuje, že transformace značky nespočívala jen ve změně loga, ale hlavně v „přetočení" myšlenkových pochodů při výstavbě nových aut a možnosti nabídnout klientům nejen cestu elektrifikace, ale i cestu klasických spalovacích motorů. Ostatně dát pod kapotu dvoulitrový nafťák chce odvahu. A pro modernizované Sorento to byl krok, který se bude vyvažovat zlatem.

Zdroj: Sabina Sarkisovová
Nové tvary dělají Sorento jiné

Kdepak, tady se ta modernizace vskutku povedla a nezůstal kámen na kameni. Automobilky už obecně necpou loga do masky chladiče, ale umisťují ho nahoru na kapotu a u Sorenta to není jinak. Vizuální zásahy si vysloužila právě zmiňovaná maska, ale i spodní nárazník a největší proměnou prošly světlomety, které jsou postavené na výšku. Krásně doplněné jsou linkami denního svícení, které zasahují až do středu kapoty. Chytrým krokem bylo i posazení přívodů vzduchů do vertikální linie právě s výše zmiňovanými světlomety. Zepředu tak nové Sorento působí sice dynamicky, ale nenápadně - tím, že jsou veškeré linie do sebe zapadající a nikde nic nečouhá, je to vážně pohled k nezaplacení.

Ten je mimochodem dosti obdobný i ze strany, kde největší SUVéčko působí americkým způsobem. Lehce se svážející line střechy do spoileru, propracovaná skla, která se na konci řežou do chromových prvků a stejně tak velká kola a placatá záď prostě napovídá, že velikost a přitažlivost jsou hlavní atributy nového Sorenta.

    - Zdroj: Sabina Sarkisovová
    -
    -
    -
Celá galerie 48

Zadní partie nabyla lehce podle nás na divokosti. Oproti ostatním čistým liniím, zde ten vizuál působí trochu chaotickým dojmem ve smyslu „teď to zkos tady, teď tady a nakonec propoj dvě nezávislá světa, aby byla spolu horním proužkem a trochu to protáhni do stran". V pořádku, nestěžujeme si a už vůbec na robustní zadní nárazník s pěkně tvarovanými difuzory, ale možná by si to ten „final touch" zasloužilo přeci jen lepší.

Interiér na jedničku

Čistota v interiéru. Tak by se dala velmi stručně popsat ona logika řešení vnitřku vozidla. V praxi to nazýváme „šikovnost, žádné čáry". Ústředním prvkem jsou dva displeje - ten kapličkový a infotainmentový - které jsou sdružené do jednolité obrazovky. Oba dva skvěle vykreslují, jsou intuitivní a stejně tak mají výrazně vyšší rychlost odezvy než v jeho předchůdcích. Kia se pochlapila i ve vylepšení digitálního pruhu ve středu auta, na kterém můžete ovládat buď systém klimatizace nebo infotainment. V současné verzi lze mezi zobrazeními jednoduše „překliknout", kdežto v předchozí verzi to bylo trochu divočejší řešení. Nicméně si Sorento stále ponechává otoční ovladače teploty - chválíme. I na středový tunel vlastně musíme pět jenom chválu hlavně proto, že se zde nevymýšlely žádné blbosti - zůstal otočný ovladač automatické převodovky, což považujeme asi za nejlepší řešení řazení, stejně tak otočný/mačkatelný volič jízdních režimů včetně těch do terénu. Tlačítka pro vypnutí start/stop, zahřívání volantu nebo auto hold už jsou jen takovým příjemným bonusem to pěkného uspořádání řidičova prostoru.

Zdroj: Sabina Sarkisovová

Příjemná je i nová ergonomie sedaček - sedáky jsou dostatečně široké s velmi příjemným vedením a Kia si na nich celkem potrpí, protože jsou vážně udělané tak, aby váhu pohodlně rozložily a nic vám nikde nepřekáželo. Což samozřejmě souvisí i s množstvím místa na nohy a do stran, protože tím, že má Sorento na šířku 190 cm a na délku 4,8 metru je fakt dostatečně velké.

Naftu platíme  zlatem

Jestli jsme vlastně pěli chválu na všechno zvenku i zevnitř. Motor a jeho chod nebude výjimkou. Pod kapotou Sorento disponuje 2,2litrovým naftovým čtyřválcem s přeplňovaným turbodmychadlem s výkonem 142 kW a je spojený s osmistupňovou automatickou převodovkou. A pánové, tohle je fakt pohlazení po duši. Kor, když auto máte ve čtyřkolce, ale vyrábí se i s pouhým náhonem na předek.

V základu máte k dispozici 4 jízdní normální režimy - eco, normal, sport a smart. Tři z nich asi nemusíte dlouhosáhle vysvětlovat, neboť nejzajímavější, je asi námi nejpoužívanější režim Smart, který auto přizpůsobí stylizaci jízdy. Poklidná jízda tak nabídne komfortní podvozek, klidné řazení, žádnou divočinu a plavný styl jízdy. Při přitlačení auto ztuhne, podsadí se a umí nabrat na dravosti a chuti k sekání zatáček. Nicméně to osobně nedoporučujeme, nejedná se o žádného minimazlíka, ale řádně těžké SUV, takže by vás v zatáčkách jeho váha mohla překvapit. Ostatně Sorento bude nejlepší společník pro klidné dlouhé jízdy po dálnicích, na druhou stranu nebudeme tvrdit, že to nebude umět podchytit ani v terénu, ale tyto funkce jsem bohužel neměli šanci ozkoušet.

Zdroj: Sabina Sarkisovová

A co spotřeba? Ta je velmi ale velmi přívětivá, ale asi jako u každého vozu, záleží na tom, jak zdatný jste řidič. Budete-li na Sorento něžní a umíte pracovat s plynovým pedálem, dostanete cca na 6,5l/100 km, což je na nafťák velmi solidní číslovka. Pokud ale máte chuď předjíždět a honit se na dálnicích, ani 8 ani 9 vám nebude cizí. Prostě záleží.

Testy SUVVíc futuristické auto mít nemůžete. Toyota C-HR sází na neobyčejný vizuál a kvalitní hybridní jednotku

Zakládáte si na okázalosti a vzhled je pro vás rozhodovacím argumentem číslo jedna? Model C-HR by pro vás měl být ideálním parťákem.
Za volantem obrněné Audi Q7: Přibrala desítky kilo, ale na jízdní vlastnosti to téměř nemá vliv

Na první pohled je změna na oblíbeném SUV k nepoznání. Pocítíte ji, až když vezmete poprvé za dveře.

Jen u té cenovky budete muset zavřít oči, začíná totiž na 1,2 milionech. V naší testované výbavě TOP a ve čtyřkolce, to už bylo za cirka 1,5 milionu Kč. Na druhou stranu víte, že si kupujete fakt kvalitní automobil s naftovým! motorem - no kdo to v dnešní době má.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





před 4 dny (9:00)


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs adaptér aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami android androidauto antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezdrátové bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus carplay cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ios ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojení spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon xuda zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email