Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je neděle, 29 prosince 2024
Celkem je zde 871 lidí (1 přihlášený)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: STIone
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 2
Uživatelů celkem: 48 905
Online návštěvníků
Návštěvníků: 870
Uživatelů: 1
Celkem: 871

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 72267 | Témat: 8169

před 2 dny (9:01)


Kodiaq vám také přijde ošklivý? Jezdil jsem ještě divnějším SUV a zamiloval si ho
Nový Hyundai Santa Fe také není zrovna žádný krasavec, alespoň má osobitý styl, který mě vážně moc baví.

Autor: Hugo
Kategorie: Hyundai Santa Fe Velký test auta auto Hyundai klimatizace nový podvozek vyhřívání sedaček
Datum zveřejnění: Fri, 27 Dec 2024 06:03:44 +0000

Pamatujete na první generaci Hyundaie Santa Fe? Ne? Tak to je jedině dobře. Na přelomu milénia ještě Korejci neuměli pěkná auta a „santaféčko" patřilo svým baculatým designem k těm nejošklivějším autům na trhu.

Postupem času se z ošklivého káčátka vyklubalo normálně, moderně vyhlížející SUV, které ničím neuráželo, ale také nevyčnívalo.

Design, který rozděluje

Teď je tu již pátá generace a svým vzhledem opět šokuje a rozděluje pozorovatele na dva tábory: buď se vám líbí, nebo vám přijde minimálně divné, když ne ošklivé.

Za vyloženě krásné bych ho také neoznačil, ale nastolený kyberpunkový designový jazyk značky Hyundai mě fakt baví. Od Ioniqu 5 přes Starii až po úžasný koncept N Vision 74. Asi to bude tím, že miluju film Návrat do budoucnosti a retro osmdesátky.

Zdroj: Hugo Kottás

Nový Hyundai Santa Fe je přesně tím autem, které v záplavě všech SUV prostě vyčnívá, i když mi nepřijde zrovna dvakrát hezké. Ale je něčím zajímavé a hlavně originální.

Baví mě jeho krabicovitý, geometrický design. Americky přehnaně velký batoh ve stylu Chevy Suburbana nebo Caddy Escalade. Světla s retro digitálním podpisem. A přestože zepředu vypadá jednoduše, jako by ho kreslilo dítě, a zadní světla jsou dost neforemně nízko, nelze mu upřít osobitost.

Na rozdíl od nového Kodiaqu, úhlavního konkurenta. Jeho prodeje stejně nic neohrozí, ale designérům škodovky prostě nemohu odpustit, že od hezky ostře střižené minulé generace přešli k baculatému knedlíku s nesympatickým pohledem světlometů, zavalitou siluetou a škaredou linkou propojených zadních světel.

A věděli jste, že to může být ještě horší? V základní výbavě je ta linka mezi světly z černého plastu. Vlastně nejlépe funguje základ s černou barvou karoserie, protože pak se linka ztrácí a zadní světla vypadají alespoň trochu normálně.

    - Zdroj: Hugo Kottás
    -
    -
    -
Celá galerie 37

Vážně se na mě nezlobte, ale nový Kodiaq je prostě ošklivé auto. A netvrdím to jenom já, řekl mi to úplně, naprosto, skutečně, opravdu, nekecám - každý. OK, vkus mám často divný (Multipla forever), ale ještě nikdy se mi nestalo, abych byl takto se všemi ve shodě.

Abych jenom neadoroval vzhled vlajkové lodi Hyundaie, moc se mi nelíbí v téhle cihlové barvě Terracota Orange. I když mám normálně na autech rád pestré barvy a nesnáším paletu černé, šedé nebo bílé, barvičky mu prostě moc nesluší. V klasické stříbrné funguje retro cyberpunk prostě nejlépe.

Range Rover z Wishe?

Uvnitř to designově také nemusí být každému po chuti. Architektura s dvěma obrovskými tablety, jedním pro přístroje a druhým pro multimédia, je už taková ohraná písnička a ten pořádný wow efekt to mělo kdysi v Mercedesu třídy S. Teď už to dělá každý, ale vlastně mě to neuráží. Široká paleta dekorů je potom také místy přehnaná.

Hlavní devizou nového Santa Fe je ovšem vnitřní prostor. Vepředu se rozvalíte jako v gauči a od spolujezdce vás dělí obří tunel. Pod ním najdete gigantický úložný prostor, pod loketní opěrkou zase obří šuplík, k němuž mají přístup i pasažéři zezadu.

Podívejte se na videotest Hyundai Santa Fe

Středový tunel je tak velký, že obsahuje rovnou dvě plochy pro bezdrátové nabíjení mobilů. Panel posetý dotykovými tlačítky už tolik chvály nezasluhuje.

Hlavní nabídku menu sice ovládáte mechanickými tlačítky a teplotu klimatizace tradičními kolečky, ale zbytek je dotykový. V kombinaci s velkým množstvím funkcí a nepříliš jasným řazením do jednotlivých sekcí se začnete ztrácet.

A třeba vyhřívání sedaček na první stisknutí nezapne maximální teplotu, jak je všude dekády zvykem, ale první úroveň. Neubíráte, ale přidáváte, na což si asi zvyknete, ale říkáte si, proč to vůbec někoho napadlo otočit.

Pochválit ale musím celkovou auru, jakou na vás interiér dýchne. V top výbavě opravdu cítíte luxus. Od semišového čalounění sloupků, přes ozdobné rámečky, které zdařile imitují hodnotné kovy, až po samotný volant nápadně imitující předlohu v Range Roveru. Už jenom název nejvyšší výbavy - Calligraphy - zavání inspirací luxusní britskou značkou.

Zdroj: Hugo Kottás

Range Rover za třetinu v novém Santa Fe nenajdete, na to nejezdí tím typicky nonšalantním způsobem, ale příjemně komfortní auto to je. Máte kolem sebe hezky zařízený obývák, který se plavně přenáší přes nerovnosti s klidem zaoceánského parníku.

Klidně a komfortně

Podle toho musíte také přistupovat k zatáčkám, protože vzhledem k rozměrům a hmotnosti je lepší podvozek příliš nedráždit. Tohle auto vás stejně naladí na klidnou náladu, že nikam spěchat nebudete.

Full-hybridní pohonné ústrojí na to ani nemá zrovna páru. Benzinová jedna-šestka dává s elektromotorem dohromady 215 koní a 367 Nm, což stačí tak akorát. Stovka těsně pod deseti sekundami mluví sama za sebe.

Zdroj: Hugo Kottás

Víc si budete užívat klidného a tichého chodu spolu se skvělou spotřebou paliva. Dlouhodobý průměr přede mnou činil 7,7 l/100 km, já jsem svižnější jízdou po dálnicích a okreskách jezdil za 8,1 litru. Což je na dvoutunovou krabici s benziňákem dobrý výkon.

Víc by mu slušel nafťák a rovnou alespoň šestiválcový, protože jestli něco atmosféře přepychu na palubě Santa Fe chybí, pak je to jemné ševelení nějakého víceválce. Nabídka obsahuje už jen o něco málo silnější plug-in hybrid, mně ale, až na soundtrack, full-hybrid naprosto vyhovoval.

Půldruhého míče, i když za top strop, není úplně málo, ale takhle jak přede mnou stojí, bral bych ho hned. Je to opravdu velký, komfortní, tichý, relativně úsporný a příjemně luxusní rodinný koráb. Jenom - v tomhle budu jako ženská - ve stříbrné, prosím.

Další testy SUVTest Ford Explorer 3.0 EcoBoost Hybrid: Tohle americké SUV si zamilujete!

Obří americké SUV vychází lacino na to, kolik nabízí výhod.
Test Cupra Formentor VZ5 2.5 TFSI: Jako z divokých vajec

Tohle je jedno z nejdivočejších SUV, která dnes existují.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





před 2 dny (9:01)


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs adaptér aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami android androidauto antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezdrátové bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus carplay cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ios ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojení spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon xuda zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email