Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je sobota, 28 prosince 2024
Celkem je zde 705 lidí (2 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: farkasf
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 2
Uživatelů celkem: 48 903
Online návštěvníků
Návštěvníků: 703
Uživatelů: 2
Celkem: 705

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 72267 | Témat: 8169

před 2 dny (9:01)


Nejextrémnější Dacia všech dob je poháněna třílitrovým šestiválcem. Dovednosti prověří v Rallye Dakar
Rumunská značka se chystá na vůbec nejtěžší závod světa. Za volant usedne ten nejpovolanější

Autor: Robin Běhal
Kategorie: Dacia automobil chlazení pneumatiky pohon převodovka rally speciální Toyota značka
Datum zveřejnění: Thu, 26 Dec 2024 06:01:11 +0000

Dacia chce ztvrdit současné směřování automobilky a v příštím roce se účastní světoznámého závodu Rallye Dakar, který startuje už v lednu. Obtížná soutěž má ukázat, že její stylizace vozů s off-roadovými prvky nejsou jen záležitostí designu, ale i reálných schopností rumunského výrobce. A její ambice nejsou nijak nízké, což dokazuje i složení jezdců.

Za volant se posadí devítinásobný mistr světa v rallye Sébastien Loeb se svým navigátorem Fabianem Lurquinem, kteří tvoří dvojici od roku 2022. V týmu je i španělská závodnice Cristina Gutierrez Horrerová, pro niž to bude už osmý start v dakarské rallye. Ve svých 26 letech se dokonce stala první ženou, která v kategorii automobilů tento závod dokončila.

    - Zdroj: Tiskový servis Dacia
    -
    -
    -
Celá galerie 10

Na start se v barvách Dacie postaví také zkušený katarský jezdec Nasser Al-Attiyah. Pětinásobnému vítězi Rallye Dakar a mistru světa v dálkových rally z roku 2022 bude dělat navigátora Francouz Edouard Boulanger. Společně si pod křídly rumunské značky prošli závodem v Maroku, kde obsadili první místo.

Pod kapotou šestiválec

Do závodního světa nevstupuje Dacia s upraveným konvenčním vozem, ale se zcela nově vyvinutým modelem Sandrider. Předlohou mu byl koncepční automobil Dacia Manifesto představený v roce 2022, nicméně v jeho případě se o pohon staral elektromotor.

Dacia Sandrider ovšem spoléhá na třílitrový šestiválec s přímým vstřikováním od Nissanu, na jehož vývoji se podílela značka Alpine. Motor s dvojitým přeplňováním dosahuje výkonu 360 koní a točivého momentu 539 Nm. Samozřejmostí je pohon všech kol a šestistupňová automatická převodovka se sekvenčním řazením.

Zážehová jednotka je poháněna syntetickým palivem dodávaným společností Aramco. Jednoduché a cenově dostupné řešení zároveň snižuje dopad na životní prostředí, kombinuje totiž obnovitelný vodík a sekvestrovaný oxid uhličitý. Palivo má nižší emise uhlíku a je kompatibilní s moderními motory.

Zaměřen na funkčnost

Designéři se postarali o to, aby Dacia Sandrider nebyla nijak složitá a zaměřili se na to nejdůležitější. Vozidlo je vybaveno pouze nutnými částmi karosérie a vše je doladěno k co nejlepší efektivitě. Počínaje chytrým řešením v podobě minimalistického úložiště v zadní části vozu, kam je možné schovat potřebné nářadí.

Za zmínku stojí i snadno přístupná náhradní kola na bocích či vyprošťovací desky zasouvací do karosérie. Zajímavým prvkem jsou také magnetické zóny, kam mohou závodníci odkládat šrouby při výměně kol a nemusí je pak hledat v písku.

Zdroj: Tiskový servis Dacia

Jsou tu i další detaily, které mají za cíl posádce usnadnit jízdu. Ať už zmíníme například antireflexní lak na horní části palubní desky pro optimalizaci viditelnosti, sedadla Sabelt se speciálním antibakteriálním čalouněním regulujícím vlhkost či modulární přístrojovou desku s kolejnicí umožňující každému členovi posádky si přizpůsobit ergonomii a uspořádání některých prvků podle vlastních požadavků.

Na tom všem je znát aktivní podílení jednotlivých posádek na vývoji už od počátku projektu, kdy své zkušenosti a znalosti předávali konstruktérům i inženýrům. Dokonce během konstrukčních sezení využívali virtuální reality. A nemalý vliv na tom samozřejmě má i spolupráce s britskou společností Prodrive, která je proslulá svými špičkovými technologiemi v oblasti motorsportu.

Snížení váhy i speciální pneumatiky

Zvláštní důraz kladla rumunská automobilka na aerodynamiku vozu a důležitou součástí bylo i optimalizovat přívod vzduchu kvůli chlazení motoru. V neposlední řadě se soustředila také na snížení celkové váhy automobilu.

K tomu byl použit lehčí trubkový podvozek, který optimalizuje poměr hmotnosti a pevnosti, což je pro takto obtížný závod zvlášť důležitým aspektem. Došlo rovněž k zesílení Sandrideru pomocí vyztuženého pomocného rámu a nárazníku, karbonové karosérie a dvojitého vahadlového zavěšení.

„Vůz jsme testovali v různých podmínkách a zatím se ukázal jako velmi všestranný. Odpružení také funguje dobře i na tvrdších tratích. Nemáme tak konkrétní typ terénu, kterého bychom se obávali - vůz je schopen podávat dobré výkony všude," řekl novinářům během tiskové konference Sébastien Loeb.

Závodní speciál od Dacie je mimo jiné vybaven pneumatikami BF Goodrich s optimalizovanou přilnavostí právě na všechny typy terénu. Mají zvýšenou odolnost proti nárazům a také průrazům.

Nebude to mít jednoduché

Rallye Dakar se v příštím roce vedle Dacie nově účastní i Ford s modelem Raptor T1+, cestu k úspěchu jim rozhodně bude chtít ztížit Toyota a na startu se opět objeví například Mini. Naopak automobilku Audi na světoznámé rallye už neuvidíme.

Rumunský výrobce spolu se svým týmem však neskrývá ambice na vítězství. „Víme, že to nebude snadné, protože auto je nové a Dakar je vždy plný nástrah. Tým ale odvedl skvělou práci a věřím, že máme šanci na vítězství. Hlavním cílem je být konzistentní a vyhnout se zásadním chybám," dodal Loeb.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





před 2 dny (9:01)


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs adaptér aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami android androidauto antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezdrátové bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus carplay cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ios ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojení spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon xuda zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email