Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je sobota, 21 prosince 2024
Celkem je zde 709 lidí (6 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: JustMonroe
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 2
Uživatelů celkem: 48 888
Online návštěvníků
Návštěvníků: 703
Uživatelů: 6
Celkem: 709

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 72244 | Témat: 8169

před 6 dní (9:01)


Alarmující stáří aut v Česku: Nová analýza odhalila faktor, který všechno zhoršuje
Podle dat Svazu dovozců automobilů (SDA) dosahuje v roce 2024 stáří vozového parku v ČR už 16,41 let a auta neustále stárnou. Jen v posledních deseti letech se průměrné stáří registrovaných vozů zvýšilo o 2,35 roku. Nová statistika odhaluje, co za nárůstem věku doopravdy stojí.

Autor:
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému

Kategorie: Autoporadna auta osobní statistika
Datum zveřejnění: Mon, 16 Dec 2024 06:00:18 +0000

Že stav vozového parku v ČR a jeho stáří není oproti jiným zemím Evropy ideální, není žádným tajemstvím. Stav se však v současnosti podle statistik spíše zhoršuje, když se jen za posledních 10 let stáří registrovaných aut zvýšilo o 2,35 roku na 16,41 let. Z hlediska registrovaných vozidel se Česká republika v rámci Evropy nachází na 9. místě. Tato statistika od ACEA přitom nebere ohled na počet obyvatel, pracuje čistě jen s počtem aut.

Česko mezi nejhoršími

Podle průměrného stáří České republice dle stejného zdroje náleží 28. místo z 29 evropských zemích. Starší vozidla než v ČR už mají jen v Řecku, kde jejich průměrné stáří dosahuje 17,3 roku. Například v Německu dosahuje vozový park průměrného stáří jen rovných 10 let. Podle dat Eurostatu z roku 2023 se v rámci EU nacházíme na 10. pozici, co se týče podílu aut do 2 let stáří. V případě vozidel do 10 let stáří klesáme na 14. pozici a dostává se před nás Slovinsko, Itálie, Španělsko a Chorvatsko.

Zdroj: Stream.cz

Proč český vozový park vykazuje tak vysoké průměrné stáří? S relativně pozitivním, respektive optimističtějším vysvětlením přichází společnost Cebia, která se detailně zaměřila na statistická data a odhalila vozidla, která sice jsou v registru, ale nemají platnou STK a jedná se v podstatě o vraky či veterány. „Zjistili jsme, že osobní auta, která svědomitě jezdí na STK každé 2 roky, mají průměrné stáří 12,74 let," vysvětluje Martin Pajer, ředitel společnosti Cebia.

Sekundární auta

Cebia rovněž spočítala průměrné stáří osobních aut, která úspěšně absolvovala povinnou technickou kontrolu v posledních 4 letech. Vyšlo jí průměrné stáří 13,79 let. Tato hodnota je tedy o 2,62 roku méně než průměrné stáří všech registrovaných vozidel. Čím je tato odchylka způsobená? Důvodem je podle podle analýzy skutečnost, že lidé v ČR mají obvykle více vozidel na osobu než ve většině zemí EU.

Pakliže si Češi pořídí nové vozidlo do rodiny, starší vůz obvykle neprodávají, ale přesouvají ho na pozici druhého, rezervního vozu. „Stává se, že ho prakticky neprovozují nebo s ním ani nejezdí na STK," vysvětluje Pajer. Jinak řečeno, Češi si nechávají starší vozy doma ve sbírce pro strýčka Příhodu a na památku místo toho, aby jej poslali na vrakoviště.

Zdroj: Cebia
50 % kilometrů najezdí auta do 8 let

Pozitivnější náhled na tuzemské silnice nabízí i analýza průměrného stáří vozidel, která reálně jezdí po silnici. Cebia zjistila, že polovinu všech kilometrů najetých osobními vozidly za rok najedou auta do 8 let stáří. A čím jsou vozy mladší, čím vyšší mají průměrný nájezd. Auta stará 1-2 roky v průměru najedou okolo 20 000 km, což značí jejich intenzivní používání. Při deseti letech je nájezd necelých 13 000 km. U 20 let už se dostáváme na necelých 9 000 km. Ještě starší vozy klesají i k 2000 km, což odpovídá skutečně víkendovým výjezdníkům s archivními kousky.

Martin Pajer dodává, že ačkoli situace ohledně stáří vozidel není v České republice ideální, není ani tak špatná, jak se na první pohled zdá. Důkazem budiž i slibné statistiky integrace nových modelů do vozového parku Čechů. Pokud bychom sečetli podíl vozidel mezi lety 2021-2024, dostaneme se téměř na 27 procent. To není vůbec špatné číslo.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





před 6 dní (9:01)


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs adaptér aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami android androidauto antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezdrátové bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus carplay cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ios ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojení spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon xuda zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email