Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je sobota, 21 prosince 2024
Celkem je zde 562 lidí (0 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: JustMonroe
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 2
Uživatelů celkem: 48 888
Online návštěvníků
Návštěvníků: 562
Uživatelů: 0
Celkem: 562

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 72242 | Témat: 8169

před 6 dní (9:00)


Jak se pozná, že jste dobrý řidič
Masmédia nám předsouvají typického "piráta" jako agresivního manažera z Prahy za volantem černého audi. Není pravda ale někde úplně jinde?

Autor: autoweb
Kategorie: poradna rady Audi auta auto automobil brzdy dobrý řidič Porsche Praha právo
Datum zveřejnění: Sun, 15 Dec 2024 06:00:00 +0000

Mezi řidiči se díky neustálé mediální masáži a humlování a tržilování zejména kolem uměle vykonstruované Laciniády vytvořilo domnění, že dobrý a slušný řidič je ten ve starém slabém ojetém autě a špatný řidič je ten v kravatě a černé drahé limuzíně s pražskou značkou (jak kdyby to dnes platilo). Skutečnost je ale úplně jiná a každý soudný člověk musí vědět, že dobrý řidič může sedět v čemkoli, od stopětky po Porsche, stejně tak řidič špatný.

Skutečně je každý, kdo jezdí „pomalu a bezpečně" dobrý řidič? Jak dokázal průzkum, pomalí řidiči mohou být stejně nebezpeční jako ti bezohlední a agresivní, kteří nakonec svou bezohlednost a agresivitu zpravidla nechají vybublat až v momentě, kdy dojedou bezdůvodně pomalého, ale v jeho očích „bezpečného a hodného" řidiče. Jestli jste opravdu dobrý řidič, to se ale pozná celkem snadno podle následujících kritérií.

Umíte v autě sedět

Správná poloha za volantem je úplný prazáklad všeho. Nenamlouvejte si polopravdy a mýty o tom, že nepotřebujete držet volant „jako závodník". Když za volantem nesedíte správně, nejen, že nejste, ale ani nemůžete být dobrý řidič, protože nedokážete auto precizně a přesně ovládat. Zároveň jste v křeči, nemáte přehled o dění kolem sebe a děláte chyby. A tím ohrožujete sebe i ostatní.

Jak se naučit správně sedět v autě? Více v článku Správné sezení za volantem je základ.

Umíte se dívat kolem sebe

Dobrý řidič nekouká na špičku kapoty a neciví s otevřenými ústy na nárazník auta před sebou. Dobrý řidič má přehled o situaci daleko vpředu a také daleko za sebou. Sledujte proto neustále dění v místech, kam dohlédnete, pak tomu můžete lépe přizpůsobit styl jízdy. Správné vedení pohledu vám pomůže i při jízdě zatáčkovitou silnicí, kde pak pojedete mnohem plynuleji. A především díky tomu můžete rychle reagovat na vzniklé situace, protože si vždy necháváte „záložní" nebo také únikový plán.

Jak se správně dívat? Více v článku Vedení pohledu.

Předvídáte a předcházíte riziku

Kdo nemyslí dopředu a nepředvídá možné důsledky svého konání se vlastně chová jako primitivní živočich. Spolu se správným vedením pohledu si proto mapujte úsek, kudy jedete, a snažte se vytvořit si jakousi virtuální mapu se všemi možnými riziky - horizonty, slepé zatáčky, autobusové zastávky, vjezdy do průmyslových objektů...

Jak se naučit myslet dopředu? Více v článku Předvídání a odhad.

Jezdíte plynule

Zbrklá, zmatená a roztěkaná jízda svědčí o vaší nevyrovnanosti a neschopnosti řídit. Dobrý řidič jede takovým způsobem, jako by jeho auto nemělo brzdy - maximálně plynule a vyrovnaně. Určitě to znáte z dálnice, kdy se snažíte někoho předjet stotřicítkou a on je prvních pět sekund výrazně pomalejší, pak vám ujede, abyste ho za půl minuty zase dojeli. Plynulostí si také snížíte průměrnou spotřebu paliva.

Jak na to? Více v článku Plynulost = rychlost.

Znáte svoje limity

Bez znalosti vlastních hranic a hranic svého auta nikdy nemůžete být dobrý řidič protože se neustále pohybujete na hranici vysokého rizika. Je správné vědět, jaké situace na silnici vás stresují a vyvádějí z míry, pak se jich snažte vyvarovat. Také poznejte své auto a jeho limity přilnavosti - hlavně v zatáčkách a na brzdách. Nepřeceňujte jeho schopnosti a nechtějte po něm zázraky. Dobrý řidič si vždy nechává rezervu.

Jak to nepřehnat? Více v článku Najděte své limity.

Jste slušňák

Dokud se ale nebudete umět chovat svým způsobem rytířsky k ostatním účastníkům provozu, nikdo ve vás lepšího ridiče neuvidí - ani my ne. Naučte se tolerovat drobné přešlapy ostatních a udělejte jim trochu místa. Nevynucujte si za každou cenu své právo přednosti jízdy a snažte se na silnici šířit dobrou náladu.

Jak se ukázat v tom nejlepším světle? Více v článku Buďte slušní k ostatním.

Stačí to?

Ne úplně, protože správný řidič se pozná především podle toho, že se do problémů a krizové situace vůbec nedostane. Právě díky předvídání, vedení pohledu, dobrému odhadu a znalosti vlastních limitů se téměř nikdy na silnici neocitne v situaci, kdy by musel řešit vážné potíže.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





před 6 dní (9:00)


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs adaptér aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami android androidauto antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezdrátové bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus carplay cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ios ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojení spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon xuda zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email