Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je neděle, 15 prosince 2024
Celkem je zde 621 lidí (0 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: qwerty322
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 5
Uživatelů celkem: 48 876
Online návštěvníků
Návštěvníků: 621
Uživatelů: 0
Celkem: 621

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 72224 | Témat: 8169

před 4 dny (9:01)


Až tu nebude Passat. Týden jsem jezdil nástupcem, který vám i tričko vysuší
Passata to také jednou čeká. Vyzkoušel jsem, jaké to bude, až tu nebude.

Autor: Hugo
Kategorie: Velký test Volkswagen ID.7 autotest elektromobil GTX klimatizace limuzína převodovky redakční test řízení točivý moment Volkswagen Volkswagen ID.7 Tourer Volkswagen Passat VW ID.7 VW ID.7 Tourer
Datum zveřejnění: Wed, 11 Dec 2024 06:00:56 +0000

Volkswagen Passat je naprostou stálicí, která existuje už ve své deváté generaci. Jenže i on to má spočítané a jednoho dne prostě nebude. Konec. Ende. Schluss.

Jednou se i Passat odebere do věčných lovišť a nahradí ho něco jiného, přitom stále stejného. Že bude jezdit na elektřinu, to je už teď naprosto zřejmé.

Dokonce už nyní existuje a můžete si ho koupit. Jenom jmenuje jinak. Jmenuje se Volskwagen ID.7 Tourer, ale ve své podstatě je to prostě budoucí elektrický Passat.

ID.7 dokonce představuje v portfoliu německé automobilky vlajkovou loď, to největší, nejluxusnější a nejkomfortnější auto, které si můžete aktuálně pořídit.

    - Zdroj: Hugo Kottás
    -
    -
    -
Celá galerie 24

Existuje jako pětidveřový liftback coby manažerská limuzína a také jako rodinný kombík. V tom je celkem unikátní, protože elektrická SUVčka nabízí dneska úplně všichni, ale klasický kombík, to se moc často nevidí.

A kombík je to navíc skutečně obrovský! Na délku měří bezmála 5 metrů a rozvor činí také skoro 3 metry. Je dlouhý, vysoký a stojí na zvýšeném podvozku a obřích 21" kolech.

Působí opravdu mohutně a majestátně. Z fotek to poznat není, ale když jsem ho viděl poprvé, zapůsobil na mě svojí přítomností jako kdysi novodobý Rolls-Royce Phantom. Černé sloupky a střecha se snaží auto opticky snížit, ale naživo je to opravdu macek.

Digitalizace (stavebního) řízení

Uvnitř se také usadíte poněkud výš, takže pokud hledáte zapadlý sportovní posaz jako v trojkovém bavoráku, tady ho nenajdete. Silnici tu máte spíš na dlani.

Podívejte se na video Volkswagenu ID.7

Interiér se nese na vskutku minimalistické vlně. Palubní desce dominuje centrální tablet multimédií a na první pohled to vypadá, že tu nic jiného není. Skoro jako v Tesle.

Podrobnější zkoumání však odhalí ještě drobný displej před volantem s tím opravdu nejnutnějším, zbytek informací pak doplňuje head-up display. Víc vlastně nepotřebujete.

Tenhle minimalismus se mi opravdu moc líbí, ale má to své hranice. Bohužel se zase přesunulo ovládání dalších funkcí do digitálního světa.

Naštěstí digitalizaci neměl pod palcem Ivan Bartoš, nicméně některé funkce prostě nejsou dotažené a ergonomii spíš ubližují.

Zdroj: Hugo Kottás

Třeba směřování výdechů klimatizace si nenastavíte ručně, ale jenom uvnitř infotainmentu.

Proč? Je to další věc, které musíte věnovat pozornost a odlepit oči od silnice, když do teď po ní stačilo prostě hmátnout poslepu a nastavit si ji dle libosti.

Taktéž okna stahujete pomocí pouze dvou čudlíků. Implicitně ta přední a zadní si musíte přepnout digitálním přepínačem. Zase, věc, která šla vždycky nahmatat.

Samostatnou kapitolou je potom volant s kapacitními tlačítky. K futuristickému stylu elektromobilu se to hodí, ale je to nepraktické a naprosto nefunkční.

Zdroj: Hugo Kottás

Zamrzí to o to víc, když víte, že ve Volkswagenu konečně uznali chybu a zjednali nápravu. Do Golfu se vrátil volant s mechanickými tlačítky a stejně tak kabina nového Passatu je velmi povedená.

Abych jenom nerýpal, najdou se i světlejší chvilky. Třeba „mercedesí" ovládání stěračů na blinkrech a volič převodovky na pravé páčce fungují skvěle.

Navíc se mi líbí i okamžité „nastartování", jakmile jenom usednete, šlápnete na brzdu a zvolíte směr jízdy. Tohle velmi kvituji a je to návykově intuitivní.

Potěší také integrace umělé inteligence na základech ChatGPT. Hlasová asistentka se tu jmenuje IDA a díky její pomoci můžete nejen ovládat funkce auta, ale dostat odpověď na téměř na cokoliv.

Zdroj: Hugo Kottás

Mimochodem, v autě si můžete usušit třeba i tričko, jak naznačuje ikonka v nabídce klimatizace. Současně se zapne vyhřívání a odvětrávání sedačky spolujezdce. Vtipná funkce.

Tak se zase uklidníme, mladej

Zkratka GTX označuje v případě elektromobilů Volkswagenu to nejsportovnější v nabídce. Sportovní ovšem verze s rezervou, protože zážitků značek GTI nebo R nedosahuje.

Výkon 340 koní, točivý moment 560 Nm a stovka za 5,4 sekundy slibuje dynamiku, která vás vystřelí z trenek, ale skutečnost je o něco vlažnější.

Elektromotory táhnou mocně a pružná dynamika, např. během předjíždění, se nemůže rovnat spalováku, který se buď musí roztočit (dneska už moc ne), nebo nafouknout (to spíš).

Zdroj: Hugo Kottás

Když to nečekáte, umí vás ID.7 GTX zatlačit do sedačky. Ale je to spíš takové placebo, jako když tenkrát přišly první TDIčka. Brzy vás to přejde. Prostě to není taková droga.

ID.7 GTX je také kus auta, nejen na pohled, ale zejména na váze. Těch 340 koní se totiž musí táhnout s 2,4 tuny.

Vysoká hmotnost má na vině také ne zrovna úplně jisté jízdní vlastnosti. Gigantické rozměry a velký volant v ruce s celkem pomalým převodem řízení dávají najevo neochotu vrhat se do zatáček.

Když si auto správně poskládáte na výjezdu a zadupnete plyn, na chviličku naznačí pohození zadkem, jenom aby ho stabilizace zase uklidnila.

Zdroj: Hugo Kottás

Tohle auto prostě není na žádné okreskové dovádění a mnohem lépe se cítí při plavné jízdě krajinou či po dálnici.

Tam ukáže svůj komfortně naladěný podvozek, který se i na 21" kolech s poměrně vysokým profilem pneumatik dokáže hezky přenést přes nerovnosti.

Spotřeba elektřiny se potom také dostane na slušné hodnoty. Oficiálních 16,9 kWh/100 km dá hodně práce, já jsem se dostal až na rovných 15 kWh, ale jel jsem vyloženě eko rallye.

Při normálním používání po městě, na dálnicích a s občasným využitím dynamiky je to spíš 23 až 25 kWh/100 km. Nabíjení zvládá až výkonem 200 kW nabíjení, takže pokračovat v jízdě můžete celkem rychle.

Sportovní elektromobilyPadl nový rekord ve zrychlení. Žena za volantem formule zvládla z 0 na 100 km/h zrychlit za méně než 1 sekundu

Studenti z Curychu postavili elektrickou formuli, která překonala dosavadní světový rekord. Stovku pokořila za 0.956 sekundy, a to na vzdálenosti pouhých 12,3 metru. Řidičkou byla Kate Maggetti.
Test Audi RS e-tron GT: Veganský supersport pro čtyři na elektřinu

Audi RS e-tron GT možná jezdí na elektřinu a dokonce může být plně veganské, nenechte se ale zmýlit. Tohle je totální masakr!

Verdikt

Stadndardní Volkswagen ID.7 Tourer začíná na částce 1 349 900 Kč, verze GTX People potom stojí 1 906 900 Kč a s pár gedžitkami navíc se snadno přehoupne přes dva miliony. A to je, vedle skutečnosti, že se s ním musíte naučit žít, jeho největší slabinou.

Pokud jste konzerva nebo prostě nemáte možnost s elektromobilem pohodlně žít, potom mnohem větší smysl dává naftový Passat. A ještě je za polovinu.

Jestliže ale bydlíte v rodinném domě, máte wallbox, na střeše soláry, na účtu zbytečné dva miliony a elektromobilita je váš životní postoj, potom vám mohu ID.7 Tourer doporučit.

Nejen proto, že je to aktuálně jeden z hrstky elektrických kombíků, ale také jeden z nejlépe fungujících elektromobilů vůbec. Jenom bych místo GTX, které úplně nenaplní sportovní choutky, sáhl spíš po verzi Pro S, která nabídne delší dojezd 709 km.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





před 4 dny (9:01)


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email