Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je pondělí, 25 listopadu 2024
Celkem je zde 575 lidí (5 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: McDavid
Uživatelů dnes: 1
Uživatelů včera: 3
Uživatelů celkem: 48 835
Online návštěvníků
Návštěvníků: 570
Uživatelů: 5
Celkem: 575

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 72146 | Témat: 8169

před 5 dní (9:01)


BMW XM Label aneb do Pařížské v bévépéčku
Géčko neumí budit dostatečný respekt, jaký si zasloužíte? Pak potřebujete něco, co vypadá ještě víc vojensky.

Autor: Hugo
Kategorie: BMW XM Velký test auta auto BMW hybrid koncovky výfuků registrační značky
Datum zveřejnění: Thu, 21 Nov 2024 06:00:18 +0000

BMW XM vzniklo na oslavu 50. výročí sportovní divize M, jež se zrodila roku 1972. Automobilka do nového modelu vetkla všechno, co její zákazníci aktuálně požadují.

A to už dávno nejsou odlehčená sportovní kupátka pro radovánky na závodním okruhu, ale gigantičtí mastodonti s brutálním výkonem a puncem exkluzivity na flexení městskými bulváry. To nové XM rozhodně splňuje.

Abyste pochopili, kam v portfoliu mnichovských SUV nejnovější model zařadit, pak někam vedle BMX X5 M, s nímž se vzájemně doplňují.

    - Zdroj: Hugo Kottás
    -
    -
    -
Celá galerie 28

Zatímco X5 je tradiční muscle-SUV a řekněme to nejschopnější, co divize M v tomto balení nabízí, XM hraje víc na moderní ekologickou notu a zároveň víc šokuje svým vzezřením.

Jednak je to plug-in hybrid a naprostou ironií je, že se svými 748 koňmi a 1 000 Nm dosáhne na registrační značky EL. To je takový hezký zdvižený prostředníček všem byrokratům.

Zadruhé vedle relativně konzervativního a sportovně pojatého X5 M přináší ještě více exkluzivity, přepychu a netradičního designu s provokativními detaily. Dvojité světlomety, osvětlené ledvinky nebo vertikální koncovky výfuků à la Lexus? Nic z toho nechybí.

Zdroj: Hugo Kottás

Design je ovšem vskutku neokoukaný. Osobně mi připomíná něco jako obrněný transportér, který by náramně slušel Dwaynu Johnsonovi v příštím Rychle a zběsile. Tedy pokud by se usmířil s Vinem Dieselem. Ale to je zase jiný příběh.

Vedle nového BMW XM se i Mercedes-AMG G63 může krčit leda tak někde v koutě. Retro design původního vojenského Geländewagenu opravdu miluju, ale tohle je fakt o level jinde co se týče krutopřísnosti.

Abyste mě správně chápali, tím design BMW XM rozhodně neblahořečím. Musím uvést na pravou míru, že se mi opravu nelíbí. Ale snažím se mu přijít na chuť alespoň po jízdní stránce. A to se mu celkem daří.

Podívejte se na videotest BMX X2 M35i xDrive

BMW XM existuje ve třech variantách. Základní XM 50e nabízí šestiválec s 476 koňmi. XM (bez dalšího označení) osmiválec o výkonu 648 koní, s nímž se původně představilo světu. A nakonec vrcholné XM Label s brutálními 748 koňmi a 1 000 Nm. Tisíc newtonmetrů!

Zároveň existuje i exkluzivní limitovaná edice Label Red v pouhých 500 kusech pro celý svět. Jak název napovídá, hlavním rozpoznávacím znakem je motiv červené barvy kolem ledvinek, orámování oken a čalounění uvnitř.

Tahle konkrétní specifikace právě Label Red zdařile napodobuje, ale ve skutečnosti jím není, i když české zastoupení jeden opravdový Label Red mělo v testovací flotile.

Zdroj: Hugo Kottás

No, je to jedině dobře, protože aspoň nehrozí, že plácnu o strom něčím fakt vzácným. A jakože při každém letmém dotyku plynu to zavání hodně velkým průšvihem...

Upaluje to fááákt neskutečně! Osmistupňový hydroměnič navíc řadí bleskurychle a umí napodobovat cukání dvouspojky, když si to budete přát. Čtyřkolka pak zajišťuje masivní trakci a dodává autu schopnost vystřelit, že se vám zamotá hlava.

Stačí ale vypnout stabilizaci, nastavit čtyřkolku do sportovního režimu (ačkoliv sdílí techniku s BMW M5, čistou zadokolku v XM nenavolíte), mít trochu nasmrkáno a tenhle obrněný transportér s lehkostí pošlete kontrolovaným smykem.

Zdroj: Hugo Kottás

Ve vší své perverznosti je to tááák zábavné! Tedy pokud máte k dispozici alespoň pojížděcí dráhy letiště. Protože na výjezdu z Pařížské na Staromák bych to rozhodně nezkoušel!

Z tohohle auta musíte mít přirozený respekt. Přece jenom váží 2,7 tuny, a přestože působí mnohem lehčím dojmem, zejména díky skvělým brzdám a zatáčení zadní nápravy, fyziku prostě neokecáte, když půjde do tuhého.

Navíc rozbitá, co rozbitá, malinko zaplátovaná okreska se mu vůbec nelíbí. Odpružení s gigantickými koly obutými do slupek od brambor nerovnosti moc nezvládá, nepříjemně vibruje a dává najevo, že si máte hrát spíš někde na německé dálnici.

Zdroj: Hugo Kottás

Na zrcadlově hladkém a suchém asfaltu funguje fenomenálně. Je pekelně rychlé, efektivní a hlučné. Ačkoliv foukaný osmiválec z výfuku nezní kdovíjak melodicky a umělý zvuk repráků uvnitř je opravdu naprosto otřesný. Proč to nejde aspoň vypnout?

Ani typicky emkově tlustý volant mi nepadne do ruky, zato „ušaté" sedačky jsou fajn, dobře drží, zároveň jsou komfortní a mají taky masáž. Interiér BMX XM hraje především na luxusní notu. Tohle auto vás bude neustále rozmazlovat.

Ačkoliv je BMW XM Label podle všech mých přísných osobních měřítek pro sportovní auta naprostý antisporťák, baví mě, jaká je to hovadina. To je ono. Tohle je zkrátka naprosto šílená ultra hovadina!

I když je vulgární, arogantní, ošklivé a vynucuje si respekt svou vizáží, protože charizmatu pobralo asi tak jako vyhazovač u diskotéky, beru ho na milost. Už jen kvůli tomu, že na tomhle světě pořád ještě může něco tak šíleného existovat. A mít to elektrické značky.

Další testy SUVTest Ford Explorer 3.0 EcoBoost Hybrid: Tohle americké SUV si zamilujete!

Obří americké SUV vychází lacino na to, kolik nabízí výhod.
Test Cupra Formentor VZ5 2.5 TFSI: Jako z divokých vajec

Tohle je jedno z nejdivočejších SUV, která dnes existují.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





před 5 dní (9:01)


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email