Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je čtvrtek, 14 listopadu 2024
Celkem je zde 394 lidí (2 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: SandaDominik
Uživatelů dnes: 1
Uživatelů včera: 4
Uživatelů celkem: 48 813
Online návštěvníků
Návštěvníků: 392
Uživatelů: 2
Celkem: 394

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 72081 | Témat: 8169

před 2 dny (9:01)


Představte si, jak brázdíte s velkým korábem americké nekončící silnice. A pak té myšlence vetkněte evropské normy. Jeep Grand Cherokee cupuje zaoceánské sny svým plug-in hybridním ústrojím
Konečně si ony „hvězdy a pruhy" můžete objednat i v České republice. Pořád z onoho krasavce ucítíte americký pocit svobody, ale značně ho poupraví to, co má pod kapotou.

Autor:
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému

Kategorie: Jeep Grand Cherokee Velký test auto Ford Jeep klimatizace podvozek předjíždění střechy točivý moment výbava
Datum zveřejnění: Tue, 12 Nov 2024 11:49:14 +0000

Mám pro americké obří káry slabost. Už jste se o tom se mnou mockrát přesvědčili u testování Ford Bronco, nebo při skákání a brutálním zápřahu v terénu s Raptorem. Když tak přišlo na Jeep Grand Cherokee, měla jsem uvnitř sebe velké očekávání. Tušila jsem, že pod kapotou osmiválec bude chybět, a tak jsem se na ten plug-in hybridní pocit s dvouliltrovým benzinovým motorem, dopředu mentálně připravila. „Sabi, nebude to bublat, určitě to někde bude vypadat eko, ale dej tomu otevřenou šanci." Tak asi nějak ta rozmluva vypadala. A v tomhle duchu jsem k autu přistupovala. A nezklamalo mě... ani tím motorem. Jen prostě mi chybí ta brutalita pod kapotou chybí.

Zdroj: Sabina Sarkisovová
Vizuálně je to vážně krasavec

Už při vyzvedávání v garážích mé oko potěšily rozměry. Na délku Jeep vypadá větší, než je, a přitom má jenom 4,9 metrů. V pohodě. Rozvor má pak 2, 96 metru, polepšil si o 5 cm, což je znatelně citelné v interiéru. Co je ale největší sranda, je ta šířka, která čítá se zrcátky (která jsou velikostně kulervoucí) 2,15 m. Už při najíždění do parkovacího výtahu jsem cítila, jak mě ty strany tlačí a měla jsem kolem každé strany tak 5 cm, což mě utvrdilo v tom, že sedím v onom správném autě, které bude naplňovat mé „velkoautomobilové" srdce. S prvními kilometry ujetými v pražských uličkách se mi to jen potvrdilo. Bacha, lidi, jedu, mám široké auto, které skoro vystrkuje zrcátka do vašeho pruhu, ale nevadí mi to, musíte se mi prostě podřídit. A ono to okolí s radostí udělá, protože není zaskočeno pouze rozměry, ale i tím vizuálem. Grand Cherokee totiž vypadá sakra dobře.

    - Zdroj: Sabina Sarkisovová
    -
    -
    -
Celá galerie 46
Mastodont v pohybu

Přepracovala se totiž maska maska chladiče - inženýři sáhli do její širokosti a velikosti. Stejně tak předním sedmi štěrbinám vetkli nový nádech. Prodloužená kapota je znatelná hlavně při pohledu za volantem, kdy máte pocit, že nikdy nekončí. Auto si zároveň pohledově trochu přikleklo díky snižující se linii střechy a pocitově nabobtnalo kvůli rozšířeným prahům. A protože jsem auto testovalo ve výbavě Summit Reserve, bylo vyvedeno v bílé barvě s černou lesklou střechou a nebudu lhát, bylo to nesmírně sexy. Vzhledově má tenhle „indián" fakt charakter a přitahoval pozornost kamkoliv jsem s ním dorazila. Pomyslnou exteriérovou tečkou byla 21palcová leštěná kola, která nejlépe vynikla z pohledu ze strany. Reálně tenhle pohled nejvíc vypovídá o charakteru vozu jako takovém, je velké, přikleklé, naštvané a neuvěřitelně přitažlivé.

Nástup dovnitř je taky velkolepý, protože auto upravuje samovolně výšku podvozku podle toho, v jakém stavu se nachází. Vystupujete/nastupujete a máte zařazené „P", auto se automaticky snižuje na výšku s názvem „exit" a vy můžete v pohodlí naskočit nebo vyskočit, což se s mými 163 cm fakt víc, než hodí. Jedete-li v průměru 90 km/v hodině a lehce pod, nastaví se podvozek do fáze „normal" a vy si v klidu plujete. Dálnice pak nabídne větší přilepení k silnici s názvem „aerodynamika".

To jsem nicméně odbočila. Interiér se dá považovat za luxusní obývák. Nejvyšší zmiňovaná výbava Summit Reserve totiž nabízí sedadla čalouněná kůží Palermo (černá s hnědým prošíváním, aby šla k oné stylizaci palubky apod.) a vnitřní obložení z pravého ořechového dřeva. Nechybí ani kvalitní audiosystém McIntosh, který se vám připomene na středovém displeji při startování a stejně tak na vás vyčuhují jeho reproduktory z přístrojovky i vzadu ve dveřích. Kvitování hodné jsou i všechny tři displeje. Ne, nespletla jsem se v jejich počtu, reálně jsou tři. Jak se asi čekáte, první je v palubce a reprezentuje digitální přístrojovku, druhý je uprostřed jako displej infotainmentu - mimochodem v Jeepu v jeho okolí došlo k přepracování a intuitivnějšímu uspořádání tlačítek klimatizace a tlačítek nastavení jízdních možností. Strašně se mi to líbí. Pořád si to zachovává ten mačkací americký punc. Každopádně třetí displej najdete před spolujezdcem a nabízí pár zajímavých funkcí.

Zdroj: Sabina Sarkisovová
Auto, co dává smysl

Baví mě, jak je Grand Cherokee uvnitř za 1. pohodlný, za 2. prostorný, za 3. intuitivní - otočný ovladač jízdních režimů, 2 joysticky na změnu výšky automobilu a změnu povrchu, po kterém jedete. Příjemná propojitelnost s Android Auto, bezchybný kamerový systém, který je propracovaný jak vykreslením, ale i rychlostí snímání.  V tomhle ohledu se autu reálně nedá, co vytknout.

Obr se svobodnou duší

Vnitřní prozření přichází až při nastartování. Žádný smradlavý osmiválec, co znečišťuje životní prostřední, ale pěkně plug-in hybridní jednotka. Evropský fanoušek jásá, zarytý cowboy z Oklahomy pláče. Ale co naděláme, předpisy a normy jsou předpisy a normy a my si s tím musíme mentálně poradit. Pod kapotou Cherokeeho tak najdete 2litrový přeplňovaný čtyřválcový benzinový motor a osmistupňovou samočinnou převodovku, doplněný dvěma elektromotory. Nabídne vám to výkon 380 koní a točivý moment 637 Nm. Pojďme se tedy otevřít tomu, že to nejsou vůbec špatné údaje, které jsem si při jízdě potvrdila. Jeep za to umí díky elektromotorům fakt vzít, a to při dynamickém rozjezdu nebo při předjíždění na dálnici. Pořád si tu ale povídáme o stavu, kdy zodpovědně dobíjíte. Pokud na to nemáte prostor, tak dvoulitr to utáhne stejně solidně, ale to, jak se vytočí, znamená nepříjemný kvičivý zvuk. S tím se ale musí počítat. Motoru ani převodovce ale jinak nic nechybí - oba jsou na sebe zvyklí tak, jako kdyby spolu už několik let trávili. Synchron je čistý, nikde nic necuká ani nezaváhá. Z tohohle pohledu vážně vše pracuje dobře.

Zdroj: Sabina Sarkisovová

U tohoto typu vozu je zásadní podvozek, protože Jeep, kromě toho, že je rozměrný, je taky poměrně těžký. Na tento fakt je potřeba být připraven, otočit volantem se dá úplně v pohodě, ale ucítíte lehčí odpor, neboť nesmíte zapomínat, že je to fakt auto, co něco váží. Což se logicky projevuje i při brzdění. Při svých cestách na dálnici jsem jednou vlétla do absolutní mlhy, kde nebylo nic vidět na 10 metrů a následoval kruháč. Jeep drsnější brzdění naprosto v pořádku unese, ale nezapomeňte, že veškerá kinetická energie se vám nahrne s tou váhou dopředu a vy byste mohli být lehce překvapeni najednou tou těžkopádností. U takových aut doporučuji si pořád opakovat, že není umění šlápnout na plyn, ale umět pracovat s váhou při brzdění. Nicméně komfortnost vzduchového podvozku je až překvapivě osvěžující. Ve 130 km/h na dálnici si připadáte jako když si plujete v klidných vodách, dáváte si u toho mojito a venkovní svět je vám ukradený. V 90 km/h na okreskách se nemusíte vyhýbat žádné díře, protože je vám to jedno. Grand Cherokee to unese. Problém přinese až jízda při 50 km/h. Máte totiž pocit, že stojíte . Pomalá jízda mu prostě nesluší a ztrácíte kontakt s realitou... což v praxi může znamenat hodně pokut.

Jak tedy shrnout to, co Jeep Grand Cherokee nabízí? Jedním slovem - uspokojení. Pokud nejste pedanští a přežijete, že i napříč oné americké vlajce, která se tkví na předních dveřích v podobě plakety, máte pod kapotou dvoulitrových plug-in hybridní motor, budete z toho auta naprosto nadšení. Uhrane vám svým vzezřením, komfortem a poddajností v řízení. Ovládnete ho do pár minut a vystupovat se vám z něj chtít nebude.

Zdroj: Sabina Sarkisovová

Jak to, tak ale bývá, za takovou kvalitu se platí. Ve verzi Limited za něj zaplatíte 2 199 900 korun. V mnou testované verzi Summit Reserve se pak potkáte s cenovkou, která je nyní akční, 2 499 900 Kč.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





před 2 dny (9:01)


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email