Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je středa, 9 října 2024
Celkem je zde 214 lidí (3 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Safros95
Uživatelů dnes: 3
Uživatelů včera: 0
Uživatelů celkem: 48 731
Online návštěvníků
Návštěvníků: 211
Uživatelů: 3
Celkem: 214

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 71857 | Témat: 8169

před 9h (9:00)


Lexus LBX je do detailu propracovaný vůz, co nabídne notnou dávku luxusu v kompaktním balení
Japonský crossover se dá pořídit za necelých 700 tisíc korun. Testovaná verze si ovšem řekla o více než 1,1 milionu

Autor:
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému

Kategorie: Lexus LBX Testy automobilů auto crossover jízdní vlastnosti Lexus palubní počítač Škoda výbava
Datum zveřejnění: Wed, 09 Oct 2024 05:00:29 +0000

Nejmenší nabízený vůz značky Lexus se na českém trhu objevil teprve loni a hodně se mluvilo, že jde jen o překabátěnou Toyotu Yaris Cross. Ano, sdílí spolu stejnou podvozkovou platformu a výběr motorizací se orientuje jen na hybridní patnáctistovku, nicméně nové LBX jde svým zpracováním a jízdními vlastnostmi za hranici svého sourozence. A v čem konkrétně?

Větší a širší

Lexus LBX spadá svými rozměry do kategorie malých crossoverů, kde mu do karet hraje postupně se vytrácející účast ostatních prémiových značek. Slibně vypadá i jeho cena, která dokáže konkurovat i oblíbeným modelům na našem trhu v jejich nejluxusnějším obleku.

Na délku měří necelých 4,2 metru a na šířku přes 1,8 metru. Ve srovnání s Yarisem Cross má sice stejný rozvor, na druhou stranu má výrazně širší postoj a nejen zvenku je to znát. Už od pohledu je Lexus robustnější, což designéři ještě více podtrhli úzkými zadními světlomety. Zároveň zvolili uhlazenější styl a záď nepůsobí přeplácaným dojmem. Zde opravdu platí, že méně je někdy více.

    - Zdroj: Martin Lankaš
    -
    -
    -
Celá galerie 19

Pozornost nejvíce upoutá příď vozu, kde LBX nezapře svůj původ. Masivní maska chladiče, pronikavé světlomety a dynamické rysy dávají jasně znát, že jde o Lexus. A odvážný styl se automobilce vyplácí. Její modely se v kvantu ostatních vozidel jen tak neztratí a z mého pohledu neztrácejí ani po letech na atraktivitě. I u jejich nejmenšího crossoveru by to nemuselo být jinak, ačkoli je po vzhledové stránce ze svých soukmenovců ještě tím nejstřídmějším.

Něco pro perfekcionisty

Pokud máte rádi jednoduchý, ale funkční design s čistými liniemi dotaženými do detailu, pak vítejte na palubě. V této kategorii mě málokterý interiér zaujal tak, jako právě v Lexusu LBX. Oceňuji, když vše na sebe navazuje a je patrné, že se při návrhu dbalo na to, aby vše dávalo smysl. Velkým dílem tomu samozřejmě přispěla výbava Relax s paketem Advanced, tedy téměř to nejlepší, co můžete dostat.

To ovšem nemění nic na tom, jakým způsobem je koncipován vnitřek vozu. Samozřejmě, že kožené obložení palubky a výplně dveří dodávají větší šmrnc, nicméně pochvalu si zaslouží také to, jak designéři dokázali elegantně napojit palubní desku s bočními dveřmi a navázat k tomu středový tunel s velkým dotykovým displejem.

Zdroj: Martin Lankaš

Vše je přesně na tom místě, kde byste čekali, a použité materiály k sobě ladí nejen barevně, ale i strukturou. Obzvlášť se mi zamlouvaly matně grafitové plasty kolem ovládání oken a řadící páky. Jediné, co mi na jinak povedeném interiéru trochu vadilo, byly drobné páčky k nastavení teploty. Důvěru v jejich bytelnost ve mně moc nevyvolaly.

Naopak k samotnému fungování multimediální obrazovky výhrady nemám. Odezva na dotek se obešla bez prodlevy stejně tak přechod mezi jednotlivými funkcemi. Má povedené grafické zpracování, je čitelný a intuitivní. Navíc se díky němu snadno dají vypnout otravné bezpečnostní systémy. Zajímavá byla rovněž tlačítka na volantu, která působí jako touchpad. Na head-up displeji se zvýrazněním ukáže, na jakém mám zrovna prst a co jím ovládám, stačí pak už jen zmáčknout. Příjemná vychytávka.

Menší kufr pro čtyřkolku

Velkou předností nového Lexusu LBX je komfort, jakým obklopuje řidiče. Sedadla jsou velmi pohodlná a výrazně tvarovaná a i když jde o vzrůstově menší crossover, na nedostatek místa jsem si nemohl stěžovat. Byl jsem příjemně obklopen a zároveň mi nikde nic nepřekáželo. Výhled byl díky umístění zrcátek více než dobrý a spokojen jsem byl i s nastavením posilovače řízení. Volant skvěle padne do ruky a manipulace s ním je vlivem jeho tuhosti přesná a zároveň poměrně zábavná, což ještě umocňovaly pádla pro manuální řazení. Nesetkal jsem se ani s žádnou vůlí ve středové poloze.

Zdroj: Martin Lankaš

Horší je to ovšem pro cestující vzadu. Prostoru tam není zrovna nejvíce a hodí se spíše pro drobnější členy rodiny, za sebe jsem si sice dokázal sednout, ale s výškou lehce přes 170 centimetrů to není žádné umění. Ještě méně komfortu pocítí pasažér na prostředním sedadle. Je totiž výrazně tužší.

A co se týče zavazadlového prostoru, tak je na tom obdobně jako oblíbená Škoda Kamiq. K dispozici má objem 402 litrů, nicméně v případě pohonu všech kol je to o necelých devadesát litrů méně a dostává se ve své kategorii do podprůměru.

Jen jeden motor

Lexus LBX je k dispozici pouze s hybridní patnáctistovkou o výkonu 136 koní, nicméně je k mání i s pohonem všech kol. Pojí se vždy s bezestupňovým automatem e-CVT a díky akční nabídce startuje na 699 tisíc korun. Testovaná verze ovšem začínala na více než 1,1 milionu korun. Vedle bohatší výbavy disponovala lepším odhlučněním zásluhou akustických skel a aktivního potlačení hluku.

Sám o sobě ale elektrifikovaný tříválec není nijak uřvaný, projeví se až ve chvíli, kdy ho začnete nutit k nějaké rychlejší akci. Nijak tomu nepomůže automatická převodovka, která motor někdy až příliš dlouho nechá v otáčkách. Naopak nejlépe se cítí ve městě, kde je velmi hbitý a s lehkostí se proplétá mezi ostatními vozy. K tomu si nechává vypomáhat elektromotorem a často veškerou práci nechá jen na něm.

Starty jsou dynamické a zároveň plynulé a také na okreskách se velmi dobře prezentuje. Předjíždění mu nečiní problém, a co je nejdůležitější, je mimořádně úsporný. Po městě jsem se dostal bez obtíží pod čtyři litry, dokonce mi auto ukázalo, na kolik procent jsem využíval čistě elektrický pohon. Mimo Prahu mi palubní počítač ukazoval kolem pěti litrů a na dálnici si Lexus řekl o necelých sedm.

Nové LBX dokázal bez větších náklonů střihat jednu zatáčku za druhou a zároveň díky širšímu rozchodu kol i působit stabilně. Na druhou stranu si moc nerozuměl s většími nerovnostmi v zákrutách, kdy měl tendenci se trochu zavlnit. Jinak je jeho nastavení příjemně komfortní s trochou dávkou sportovnosti.

Zajímavá alternativa

Lexus LBX díky jeho pořizovací ceně otevírá svět prémiových vozů širšímu poli zákazníků. Vedle toho nabídne velkorysý komfort a velmi dobré jízdní vlastnosti v atraktivním balení. Hodí se do městského provozu pro své kompaktní rozměry i úspornost hybridní jednotky, nicméně skvěle poslouží i na víkendové výlety za město.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





před 9h (9:00)


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email