Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je pondělí, 7 října 2024
Celkem je zde 551 lidí (3 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: pikis
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 3
Uživatelů celkem: 48 729
Online návštěvníků
Návštěvníků: 548
Uživatelů: 3
Celkem: 551

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 71850 | Témat: 8169

před 4 dny (9:00)


Omračující výkon krále hypersportů. Koenigsegg Jesko v úchvatném videu
Švédský Koenigsegg představil nástupce svého legendárního modelu Agera již na autosalonu v Ženevě v roce 2019. Novinka Jesko nabídne jen 125 kusů a výkonem překoná své předchůdce, z nichž si rovněž mnohé půjčuje. Na vlastní kůži si výkony očekávaného hypersportu ozkoušeli novináři z magazínu Top Gear, které novinka zatlačila do sedačky.

Autor:
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému

Kategorie: Koenigsegg McLaren palivo výkon
Datum zveřejnění: Fri, 04 Oct 2024 05:00:09 +0000

Automobilovým novinářům se nejdražší a nejluxusnější hypersporty nedostávají do rukou každý den. Popravdě si na ně nesáhnou prakticky vůbec. Jde totiž o extrémně limitovaná vozidla, jež stačí představit a obratem máte kompletní vozový park vyprodaný. Vždyť očekávaného modelu Jesko od švédského Koenigseggu vyjede z výroby jen 125 kusů, tak proč se zahazovat s novináři. Inu, součástí podobných vozů je také chlubící kampaň. A té nyní velmi dobře posloužil magazín Top Gear, který si Jesko osahal.

Výkon, který bere dech

Výkon Jeska je opravdu úchvatný. Pod kapotou najdeme 5litrový motor twin-turbo V8, který vyprodukuje výkon až 1600 koní s nejvyšším točivým momentem až 1500 Nm. Výkon vůz posílá přes devítistupňovou převodovku na zadní kola, přičemž do nádrže potenciální majitel napumpuje palivo E85. Koenigsegg je rovněž hodně hrdý na aerodynamiku svých vozů a model Jesko není výjimkou. Koeficient odporu má být pouze okolo 0,278 Cd, verze Absolut přitom vytvoří i silný přítlak, jenž se by se měl při rychlosti 250 km/h teoreticky pohybovat okolo 800 kg. Při rychlosti 275 km/ už sahá na 1000 kg a v maximu by se měl dostat až na zhruba 1400 kilogramů.

Výše zmíněnou převodovku (Lightspeed) si firma vyvinula interně a umožňuje velmi rychlé řazení. To má napomoci celkovému dojmu extrémní rychlosti. Jak se ostatně můžete přesvědčit na videu. Zrovna u modelu Koenigsegg Jesko se rychlé řazení skutečně uplatní.

Jesko však není (ani ve verzi Attack) ohromující jen svým zrychlením. Jak se rovněž přesvědčíte v samotném videu, parádní je i jeho ovladatelnost. Ta je podle Top Gearu příjemně předvídatelná a hlavně přesná. Jesko už má za sebou i rekord na okruhu Laguna Seca. V srpnu zde varianta Jesko Attack zajela okruh za 1:24.86. Tím se na chvíli dostala před vozy jako Czinger 21C (čas 1:25.44), McLaren 765LT (1:27.50) a McLaren Senna (1:27.62).

Jméno po tatínkovi

Vlastně dává dokonalý smysl, že původní název vozidla byl Ragnarok. Tedy označení pro severský konec světa a zkázu bohů v ultimátním střetu dobra se zlem. Zakladatel automobilky Christian von Koenigsegg se však rozhodl pro nové jméno po vzoru svého tatínka Jeska Koenigsegga, jenž mu na začátku byznysu velmi pomohl.

Zdroj: Koenigsegg

Jesko je dlouhé 4,61 metru, široké 2,03 metru, vysoké 1,21 metru a jeho hmotnost dosahuje 1,42 tuny. Maximální rychlost podle Christiana von Koenigsegga vyvine více než 500 km/h s tím, že model Absolute dosahuje 531 km/h. Hypersport Jesko Absolut má být pro Koenigsegg vůbec nejrychlejším modelem všech dob a také navždy. Předpokládá se totiž, že rychlejší vozidlo již švédská společnost nikdy nevyrobí. Model Jesko Attack je zamýšlen pro závodní okruhy.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





před 4 dny (9:00)


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email