Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je neděle, 22 prosince 2024
Celkem je zde 784 lidí (0 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: ralok
Uživatelů dnes: 1
Uživatelů včera: 3
Uživatelů celkem: 48 892
Online návštěvníků
Návštěvníků: 784
Uživatelů: 0
Celkem: 784

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 72244 | Témat: 8169

20.09 2024 9:01


První kilometry jsou klíčové: Tipy, jak zajet nové auto bez chyb
Koupě nového auta je pro mnoho řidičů velkým zážitkem. Všichni se těší na první jízdu a vůni novoty. Přestože technologie a výroba aut pokročily, správné zajíždění "nováčka" zůstává důležitým krokem k jeho dlouhé životnosti a spolehlivosti. Jak tedy správně zajet nové auto a čemu se vyhnout?

Autor:
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému

Kategorie: Autoporadna auta auto brzdy nové auto nový převodovky v zimě
Datum zveřejnění: Thu, 19 Sep 2024 09:23:41 +0000

Zajíždění: klíčová fáze pro dlouhou životnost

Správné zajetí nového auta je nezbytné pro jeho dlouhodobý bezproblémový provoz. V prvních 500 až 1000 kilometrech je důležité vozidlo šetřit. A to nejen v oblasti rychlosti, ale také pokud jde o zatížení auta. „Nepřetěžujte auto ani co se týká nákladu, ani při zrychlování a zpomalování," radí technický specialista Toyoty Petr Frühauf.

Rychlost a zatížení: nepřekračujte 80 % maximálky

Jedním z hlavních pravidel je nejezdit vysokou rychlostí. Vůz by se neměl hned v prvních dnech dostávat na více než 80 % své maximální rychlosti. Tato maximální rychlost je uvedena v technickém průkazu a jedná se o rychlost, na kterou je vozidlo konstrukčně navrženo. Například, pokud je maximální rychlost vozu 200 km/h, neměli byste v prvních 1000 km překročit 160 km/h.

Dlouhé cesty? Zpočátku ne

I když může být lákavé vydat se s novým autem na dlouhou cestu k moři, odborníci doporučují s tímto počkat. „Cesta s plně naloženým autem, boxem na střeše a konstantní vysokou rychlostí po dálnici není pro nový vůz ideální," podotýká Frühauf. Zvláště důležité je měnit rychlost a nejezdit konstantně dlouho na jedné úrovni otáček.

Zimní období: specifické výzvy

Pokud zajíždíte auto v zimním období, přináší to několik specifických výzev. Nízké teploty a vysoká vlhkost prodlužují čas potřebný k zahřátí motoru na provozní teplotu. Silnice posypané solí a štěrkem mohou mít navíc negativní dopad na účinnost brzd. Proto je nutné být v zimě při zajíždění vozu zvlášť opatrný a dbát na zahřívání vozu před jízdou.

Tempomat a převodovka: jak je správně používat

Tempomat je skvělý pomocník, ale v případě zajíždění byste ho měli používat s rozmyslem. „Auto by nemělo jet dlouho na stejných otáčkách," vysvětluje Frühauf. Důležité je měnit tempo a otáčky, což pomůže motoru se správně usadit. Stejně tak i typ převodovky může ovlivnit zajíždění - manuální převodovky umožňují brzdění motorem při jízdě z kopce, zatímco u automatické převodovky lze využít manuální režim pro přepínání na nižší rychlostní stupně.

Další testy kombíkůAudi A4 Avant do starého železa nepatří. Vyzkoušeli jsme auto, jaké u škodovky už nedostanete

Na stárnoucím Audi A4 Avant jsou vrásky už trochu vidět, ale právě proto je to v dnešní době tak dobré auto.
Čert vem trendy. S naftovou Audi A6 allroad quattro nikdy SUV ani elektřinu chtít nebudete

Sbalit celou rodinu a odjet kamkoliv není problém. Velmi vysoká cena základu i příplatků ale bolí.

Brzdění a sjezdy: pozor na přehřívání brzd

Pokud jezdíte v kopcovitých oblastech, kde se častěji brzdí, je dobré vědět, jak správně používat brzdy, aby nedošlo k jejich přehřátí. Ideálním řešením je brzdění motorem, kdy u manuální převodovky volíte nižší stupeň, zatímco u automatické převodovky můžete přepnout na manuální řazení. Další možností je přerušované brzdění, kdy brzdíte intenzivně a poté necháte brzdy ochladit.

Věda to není, jen opatrně

Zajetí nového auta není věda, ale je nutné dodržet několik základních pravidel, která mohou prodloužit životnost vašeho vozu a zajistit jeho bezproblémový provoz. Mějte na paměti, že těchto několik stovek kilometrů vám může přinést léta spolehlivé jízdy.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





20.09 2024 9:01


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs adaptér aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami android androidauto antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezdrátové bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus carplay cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ios ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojení spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon xuda zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email