Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je středa, 18 září 2024
Celkem je zde 385 lidí (0 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: jandeec
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 2
Uživatelů celkem: 48 702
Online návštěvníků
Návštěvníků: 385
Uživatelů: 0
Celkem: 385

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 71754 | Témat: 8169

před 16h (9:01)


MG4 X-Power je nejlevnější auto s výkonem nad 400 koní. Jezdí rychle, ale ne bezchybně
Britsko-čínská automobilka představila výkonný derivát svého populárního elektromobilu. Hot hatch má 435 koní a z 0 na 100 km/h zrychlí za méně než 4 sekundy. Přitom stojí jen jeden milion korun.

Autor: Robin Běhal
Kategorie: MG Testy automobilů auto benzin elektromobil hatchback Hyundai Ioniq kola nejlevnější nejlevnější auto pohon Volkswagen Golf
Datum zveřejnění: Tue, 17 Sep 2024 05:00:21 +0000

Obecně platí, že auta s výkonem nad 300 koní jsou drahá. Jen si vezměme Volkswagen Golf R, který patří mezi nejoblíbenější hot hatche na trhu. Má automatickou převodovku, pohon všech čtyř kol a jeho cenovka začíná na zhruba 1,2 milionu korun v základní výbavě. Pokud ho dobře vybavíte, tak se snadno dostanete na 1,5 milionu. A podobně na tom jsou i zbylé sportovní modely. Nicméně britsko-čínská automobilka ukázala, že mít obrovské stádo koní pod kapotou rovnou neznamená vyluxovanou peněženku. MG 4 X-Power má 435 koní a stojí 990 900 korun. Jde tedy o nejlevnější auto s výkonem nad 400 koní v Česku. Vzniká tu ale otázka, jak nadupaný elektromobil jezdí?

Recenze MG4 X-Power Green Edition

Obléká sportovní kabátek

Než se ale vrhnu na popis jízdních vlastností, pojďme si čínský ostrý hatchback podrobně představit. X-Power je sportovně laděný derivát běžného modelu MG4, což je zcela normální elektromobil, který se v Česku může pochlubit slušnou popularitou. Čínská značka s britskými kořeny má totiž zásadní eso v rukávu, které drtí svou konkurenci, a to nízkou cenu. Za 750 tisíc korun nabízí slušně vybavené elektrické auto se slušným dojezdem. Přesto si v MG řekli, že 170 nebo 204 koní stále není dost, a vznikl X-Power.

Sportovně laděný model je rozeznatelný na první pohled. Má dynamičtější design a velká kola s výraznými brzdiči. Speciálním znakem jsou také barvy karosérie, obzvláště matný lak Racing Green, jenž je speciálně vyhrazený pro edici X-Power Green Edition. Tato unikátní varianta je určena pouze pro české zákazníky a odkazuje na historický model MG EX181 z roku 1957. Bohužel tento jsem k redakčnímu testu nedostal a musel jsem se spokojit s usedlejším černým odstínem.

    - Zdroj: Robin Běhal
    -
    -
    -
Celá galerie 19
Nejlepší poměr ceny a výkonu na trhu

Nicméně vzhled hraje u varianty X-Power pouze druhé housle. Tím nejpodstatnějším aspektem je samotné pohonné ústrojí. Nadupané MG4 ženou dopředu dva elektromotory (každý na jedné nápravě) s celkovým výkonem 435 koní a mamutím točivým momentem 600 Nm. Zároveň má sportovně laděná verze lepší brzdy a optimalizovaný podvozek pro ostřejší jízdu. Nicméně to nejpůsobivější na X-Poweru jsou hodnoty zrychlení. Čínský elektromobil z nuly na stovku vystřelí za pouhých 3,8 sekundy a může pokračovat do maximální rychlosti 200 km/h. Jen pro srovnání, stejné zrychlení má současné Audi RS 5 s dvojnásobnou cenou.

Avšak jedna věc jsou papírové údaje a druhá jízdní vlastnosti. Protože kombinace mladé čínské technologie a obrovského výkonu mě z počátku dost děsila. Avšak předsudky byly zbytečné. Ostrý hot hatch sice není plnokrevné sportovní náčiní, ale když řidič ví, jak se k němu chovat, dostane přesně to, co očekává. Rychlost! Tak se pojďme cenově dostupné střele podívat na zoubek.

Zdroj: Robin Běhal
Zdroj: Robin Běhal
X-Power je zatraceně rychlý

MG4 X-Power jsem si vůbec poprvé vyzkoušel na mosteckém polygonu, kde jsem mohl beze strachu vyzkoušet jeho limity. Zjistil jsem, že elektromobil má doopravdy neuvěřitelnou zásobu výkonu a hlavně brutální zrychlení, kterému se sotva vyrovnají benzin hltající ostré hatchbacky. Na druhou stranu MG lehce zaostávalo v technických pasážích a prudkých zatáčkách, kde mu chyběl tužší podvozek. Avšak rozhodně to nebyla žádná tragédie. Díky hmotnosti pouze 1,8 tuny (to je na elektromobil skvělá hodnota) se X-Power s ochotou tlačil k apexům a při rozumném dávkování plynu se nedopouštěl nežádoucí nedotáčivosti ani přetáčivosti. Avšak to bylo na suchém asfaltu. To, co se dělo na kluzné ploše, byla zcela jiná písnička.

Když jsem vjel na mokrou vozovku, elektromobil začal vyvádět a pohon všech kol s vektorováním točivého momentu si s nízkou adhezí nevěděl rady. Elektronické systémy (kontrola trakce a stabilizace) zcela omezily výkon putující na kola a já nad MG4 ztratil kontrolu. A to nebylo vůbec příjemné. Je ale potřeba přiznat, že do takto extrémní situace se na běžné silnici jen tak nedostanete.

Zdroj: Robin Běhal
Zdroj: Robin Běhal
Příjemný elektromobil na denní ježdění

Po zkušenosti v Mostě jsem nadupaný elektromobil dostal k běžnému týdennímu redakčnímu testu, abych si vyzkoušel, jaké je to s modelem X-Power žít každodenně. A výsledek mě mile překvapil. Interiér je jednoduchý, poměrně kvalitně zpracovaný a prostorný (kufr má objem 363 litrů). Jediné, na co jsem si dlouho zvykal, bylo krkolomné ovládání digitálního kokpitu a multimediálního systému pomocí multifunkčního volantu. Zároveň středový dotykový displej měl malé ikonky, které se při jízdě prstem těžce trefují. Jinak ale kabině nemám co vytknout.

Nejvíce mě ale MG4 X-Power zaujalo ve městě, kde elektromobil těžil z neutrálně naladěného podvozku. Ten není ani zbytečně tvrdý, ani měkký a statečně tak filtruje všechny druhy nerovností. Zároveň po metropoli skoro vůbec neubýval dojezd, který se podle WLTP pohybuje okolo 380 kilometrů. Problém nastal, až když jsem vjel na dálnici. Tam šla baterie rychle dolů a při 130 km/h jsem musel zastavit po zhruba 200 kilometrech. U nabíječek jsem ale moc dlouho netrávil, jelikož MG pracuje s maximálním nabíjecím výkonem 140 kW a baterie o kapacitě 64 kWh se na 80 procent dobije během 26 minut.

Překvapení přišlo i na okreskách. Zcela upřímně si přiznejme, že X-Power prostě není ryzí sportovní elektromobil jako třeba Hyundai Ioniq 5 N, avšak i přesto se s ním dá svižně svést. Má to ale několik podmínek. S MG4 je potřeba jezdit stylem brzda/plyn. To znamená, nedostávat vůz do velkého bočního přetížení a nepřidávat plyn uprostřed zatáčky. Naopak se musíte snažit využívat jeho dvě hlavní přednosti, a to skvělé zrychlení a výkonné brzdy. Takže přijet do zákruty pod brzdami, zatočit a čekat, až se auto zcela narovná. Pak zase můžete s libostí přidávat. Když k X-Poweru přistoupíte takto, odmění se vám bleskovým tempem.

Zdroj: Robin Běhal
Zdroj: Robin Běhal
Za tu cenu je to skvělé svezení

Pokud tak shrnu, tak MG4 X-Power má spoustu pozitiv, ale má i několik negativ. Hatchback je neskutečně rychlý v přímce, překvapivě dobře brzdí a na hladkém suchém asfaltu i s chutí zatáčí. A když vezmeme v potaz, že stojí jeden milion korun, jde vlastně o velmi zajímavý elektromobil, který nemá na dnešním trhu konkurenci. Jenže zároveň nejde o dokonalé auto a inženýři z Británie a Číny ještě mají co zlepšovat. Obzvláště co se týče naladění elektronických systémů nebo multimediálního rozhraní.

Sportovní elektromobilyPadl nový rekord ve zrychlení. Žena za volantem formule zvládla z 0 na 100 km/h zrychlit za méně než 1 sekundu

Studenti z Curychu postavili elektrickou formuli, která překonala dosavadní světový rekord. Stovku pokořila za 0.956 sekundy, a to na vzdálenosti pouhých 12,3 metru. Řidičkou byla Kate Maggetti.
Test Audi RS e-tron GT: Veganský supersport pro čtyři na elektřinu

Audi RS e-tron GT možná jezdí na elektřinu a dokonce může být plně veganské, nenechte se ale zmýlit. Tohle je totální masakr!


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





před 16h (9:01)


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email