Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je středa, 11 září 2024
Celkem je zde 518 lidí (0 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Svoryyy
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 4
Uživatelů celkem: 48 686
Online návštěvníků
Návštěvníků: 518
Uživatelů: 0
Celkem: 518

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 71720 | Témat: 8169

před 19h (9:00)


Nové Mitsubishi Colt dokáže trumfnout českého rivala. Prospěla by ale nižší cena
Sedmá generace oblíbeného malého hatchbacku přichází po dlouhých třinácti letech. Co nabízí?

Autor:
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému

Kategorie: Mitsubishi Colt Velký test bočnice hatchback Mitsubishi palubní počítač převodovka řízení točivý moment zas
Datum zveřejnění: Tue, 10 Sep 2024 05:23:20 +0000

Japonský výrobce Mitsubishi se netajil tím, že uvažoval o úplném odchodu z evropského trhu. Vedly ho k tomu kromě nízké ziskovosti i přísné emisní normy a s tím spojené nutné investice do elektrifikace. Nicméně díky alianci s francouzskou automobilkou zcela otočil a přišel s novou generací oblíbeného modelu Colt. Ten se naposledy na českém trhu objevil před zhruba třinácti lety a tehdy byl poháněný zážehovou třináctistovkou

Nové Mitsubishi má výběr motorizací výrazně pestřejší a po designové stránce je rovněž i odvážnější. Vděčí za to hlavně svému sourozenci ze země galského kohouta, od kterého získal dynamický výraz a úhledné linie zabalené do oblých tvarů. Japonec ale přidal trochu své osobitosti a chromovanými dekory zvýraznil masku chladiče a zároveň zesílil světelný podpis denního svícení.

    - Zdroj: Martin Lankaš
    -
    -
    -
Celá galerie 17

Vzadu se od své francouzské předlohy nijak zásadně nevzdálil, pouze přidal jméno automobilky, do spodní levé části pátých dveří umístil název modelu a zbavil se loga. V námi testované verzi jsme měli na hraně víka od kufru ještě příplatkovou stříbrnou lištu. Bez ní bych se ale určitě obešel, jelikož do celé koncepce zádi úplně nesedí. Spíše bych si raději připlatil za estetičtější zakomponování parkovací kamery. To se totiž designérům úplně nepovedlo a je to škoda. Takhle působí jako nalepený falešný nos, co má díky názvu Mitsubishi a spodní liště i knírek.

Správná cesta

Ani uvnitř nedošlo k žádné revoluci a ono možná dobře. Interiér je z pohledu uživatele příjemně vzdušný, není přeplácaný a mimo to nabízí velmi praktická řešení, jež se často v nových autech vytrácí. Zároveň díky digitální přístrojové desce a sedmipalcovému dotykovému displeji působí moderně. Ani u jednoho z vyjmenovaných prvků jsem se nesetkal s většími problémy. Ovládání je intuitivní, graficky jsou dobře zpracované a u dotykové obrazovky byly reakce poměrně rychlé, bez znatelného sekání.

Pod ní navíc najdete fyzická tlačítka pro přepínání do režimu Eco, zamknutí vozu, případně i pro vyhřívaní sedadel. O další úroveň níž jsou ještě otočné ovladače k nastavení klimatizace. Řidič tak může jednoduše nastavit například teplotu a intenzitu ventilátoru, aniž by musel cokoli přepínat na displeji a svou pozornost odvracet od dění před sebou. Je dobře, že už si to uvědomují i jiné automobilky a nabízí podobnou kombinaci ovládání.

Zdroj: Martin Lankaš

Po usazení za volant se vám dostane pocit komfortu díky pohodlným sedadlům s výrazným tvarováním. Sedáky poskytují dostatečnou oporu stehnům a vyšší bočnice zas drží tělo na místě i v ostřejších zatáčkách. Ani vzadu si nebudou pasažéři stěžovat na nepříjemné sezení, ačkoli místo uprostřed je vhodné pouze pro drobnější postavy. Dva dospělé na zadní řadě Colt ještě pojme, ale nesmí svou výškou převyšovat republikový průměr.

Příjemný na omak je i volant v kombinaci hladké a perforované kůže. Svým tvarováním dobře padne do ruky a svou tloušťkou bude vyhovovat většině řidičům. Jeho chod je spíše tužší, ale ne tak, aby znepříjemňoval manipulaci ve městě. Jeho nastavení dodává pocit stability i přesnosti, a to bez znatelné vůle ve středové poloze.

Větší kufr, ale vyšší cena

Nové Mitsubishi měří 4,05 metru a k dobru má oproti minulé generaci více než jedenáct centimetrů, dalších deset získalo v šířce, naopak podobnou hodnotu ztratilo u výšky. To ovšem nemění nic na tom, že Colt ve srovnání s předchůdcem nabízí o zhruba 170 litrů větší zavazadlový prostor a překonává i český bestseller Škodu Fabii.

Úspěšný hatchback naproti tomu vede v prostornosti kabiny, a to jak v šířce, tak i ve výšce nad hlavou. Srovnatelné je pouze místo pro nohy v přední i zadní řadě, kde je rozdíl jen pár milimetrů. V neprospěch Japonce mluví i cena, která začíná na necelých 380 tisících. Mohlo by se nicméně zdát, že je naopak dostupnější než jeho francouzský kolega Clio. Odpověď ovšem najdeme v seznamu motorizací.

Zdroj: Martin Lankaš

Mitsubishi Colt má totiž jako základní motor atmosférický tříválec, kdežto Francouz spoléhá hned na přeplňovaný litr o výkonu 67 kW, co mají oba vozy společně. Vedle toho se u nich objevuje hybridní šestnáctistovka, čímž podobnost výběru zároveň končí. U japonského hatchbacku tak chybí nejen automatická převodovka pro přeplňovaný tříválec 1.0 MPI-T, ale i jeho ekvivalent na LPG.

Vyniká úsporností

Ke mně se dostala pohonná jednotka posilněná turbodmychadlem s jedinou možnou kombinací, a to s šestistupňovou manuální převodovkou. Síla 91 koní a točivý moment 160 Nm nepůsobí sice nějak oslnivě, vězte, že na malý hatchback o váze lehce přes jednu tunu, jsou to více než dostatečné hodnoty.

Po městě má Mitsubishi elánu na rozdávání a rychlé výjezdy z křižovatek si docela užívá. Jen ho do toho netlačte hned po nastartování, ze začátku má totiž tendenci sebou malinko cukat. Stačí několik metrů a je to pryč. Odvděčí se pak hladkým chodem a sympatickým jadrným zvukem, typickým pro tříválec. A ve výsledku se vám zalíbí tak, že ho vezmete na klikaté okresky, kde s ručičkou otáčkoměru nad tři tisíce otáček dostává ty správné grády. Zároveň se ovšem ukáže fakt, že by Colt snesl lepší odhlučnění kabiny.

Při pohledu na palubní počítač potěší svou spotřebou, která v mém případě činila v průměru 5,5 litru. Čistě po Praze jsem se dostal na zhruba 6 litrů a podobně tomu bylo i na dálnici. Nejméně si Japonec řekl mimo město, konkrétně 3,8 litrů.

Další malá autaMini Cooper S se změnilo z pankáče v hipstera. Vyzkoušeli jsme ho v okolí Nordschleife

Populární stylovka dorazila v nové generaci. Provětrali jsme ji po fantastických okreskách kolem nejlepšího okruhu světa.
Renault Captur se vydal za rámec běžné modernizace. Osobitým vzhledem to nekončí

Malé SUV si zachovalo širokou nabídku motorů i svou praktičnost. Cenou se ale blíží k půl milionu.

Potěší nejen v zatáčkách

Předností malého Coltu jsou bezesporu jeho jízdní vlastnosti. Podvozek je nastavený tak, aby nabízel dostatečný komfort a zároveň byl ve všech ohledech stabilní. Což se poměrně zdařilo.

Karosérie se tolik nenaklání do stran a celkově je chování šasi velmi čitelné. V zatáčkách velmi dobře drží stopu a díky přeplňovanému tříválci je japonský prcek hezky hbitý. Přidejme k tomu ještě příjemně tuhé řízení a dostaneme povedený stroj, co sice nemá kdovíjaké sportovní ambice, zato zábavnost mu není úplně cizí.

Na druhou stranu o něco hůře zvládá přejezdy větších nerovností, které jsou docela slyšet a v některých případech i cítit. Duši to samozřejmě nevyklepe a ani šunky nenaklepe, ale leckdy to člověka nepříjemně překvapí. Nesetkal jsem se ovšem s tím, že bych slyšel vrzavé a drnčivé zvuky z útrob palubní desky či odjinud.

Bude to mít těžké

Mitsubishi Colt je po vzhledové stránce velmi atraktivní vůz, co dokáže zaujmout širší spektrum zákazníků. Vedle toho potěší jízdními vlastnostmi a v závislosti na zvolené motorizaci i svou mrštností. Na českém trhu to ovšem nebude mít vůbec jednoduché. Hlavního rivala sice dokáže trumfnout objemem kufru, zaostává ovšem v cenovém srovnání i obsahem základní výbavy. Výhodou je ovšem pětiletá záruka ve standardu, která je omezená na sto tisíc kilometrů.

Ta se však vytrácí v porovnání s francouzským kolegou, kde je rovněž k dostání. Oproti němu má sice nižší startovací cenu, je to ale dáno tím, že nabízí základní motor, který u Renaultu Clio nenajdeme. U srovnatelných pohonných jednotek je to obráceně, ačkoli Colt přihazuje nějaké ty prvky výbavy navíc. Japonský hatchback tak bude hlavně lákadlem pro stávající zákazníky či sympatizanty značky.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





před 19h (9:00)


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email