Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je úterý, 8 října 2024
Celkem je zde 418 lidí (13 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: mysaaq
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 1
Uživatelů celkem: 48 730
Online návštěvníků
Návštěvníků: 405
Uživatelů: 13
Celkem: 418

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 71853 | Témat: 8169

04.09 2024 9:01


Němci chtějí napravit, v čem škodovka pohořela. Vyzkoušeli jsme netradiční sportovní rodinný kombík
Tohle auto slibuje výkon a praktičnost v úsporném balení. Povedlo se?

Autor: Hugo
Kategorie: Opel Astra Velký test auto hybrid motory nová Opel Škoda Škoda Octavia točivý moment výkon
Datum zveřejnění: Wed, 04 Sep 2024 05:32:50 +0000

Škoda Octavia Combi RS je pravděpodobně nejuniverzálnější auto na světě. Vypadá hezky, dobře jezdí, je svižná a hlavně mega praktická.

Boleslavští tímhle autem prostě trefili hřebíček na hlavičku. Ať už v dnes již ikonické první generaci, tak ve druhé, kdy přibyl naftový pohon, a ve třetí, která byla podle mého skromného názoru vrcholem evoluce.

Čtyřka přijela nově s plug-in hybridem, který se ovšem faceliftu nedožil. Částečně za to mohou ekonomické důvody a strategie zúžit nabídku, jedním dechem je ale potřeba dodat, že se není čemu divit. Ono to nebylo moc povedené auto.

Opel se nyní snaží pokračovat tam, odkud škodovka vycouvala.

    - Zdroj: Hugo Kottás
    -
    -
    -
Celá galerie 13

Tohle je nová Astra Sports Tourer GSe. Sportovně laděný kombík, kterému pomáhá elektřina nabíjená ze zásuvky. Na papíře je to jistě zajímavý koncept, ovšem jak funguje v reálném světě?

Koně jsou, ale hmotnost taky

Písmena GS reprezentuje přeplňovaná jedna-šestka o výkonu 180 koní, malé „e" potom elektromotor s 110 koňmi. Ovšem netěšte se na výkony Golfu Variant R, tohle totiž není žádný trhač asfaltu.

Oba motory dohromady dávají systémový výkon 225 koní a točivý moment 360 Nm, což stačí na zrychlení na stovku za slušných 7,6 sekundy a slibnou maximálku 235 km/h.

Jenže také musí rozpohybovat 1,8 tuny, což není zrovna málo na kombík nižší střední třídy. Dynamika v přímce je taková vlažnější, ale po dálnici se s Astrou Sports Tourer GSe cestuje příjemně.

Podívejte se na videotest Opelu Astra GSe

Kvůli vysoké hmotnosti to není ani příliš mrštné auto, takže zakroucená silnice jí také zrovna nechutná. Když v zatáčce zatlačíte víc na pilu, projeví se dost velká nedotáčivost.

Ne, tohle je prostě hlavně mamataxi do města, kde naplno využije svůj elektrický potenciál, a zároveň svižnější dálniční křižník na cestování s rodinou. Po dálnici k moři? Klidně. Serpentinami do hor? To úplně ne.

Menší kufr a nádrž

Vinou baterky umístěné pod polovinou podlahy zavazadlového prostoru je menší i jeho využitelnost. Zatímco standardní Astra Sports Tourer nabídne kufr o objemu 597 litrů, plug-in hybrid jen 516 litrů. Jako stačí to, s rodinou se na dovolenou zabalíte, ale už nad tím musíte trochu přemýšlet.

Menší je i palivová nádrž, a to o deset litrů. Na první pohled to není zase takový rozdíl, ale 52 litrů se spotřebou 5,4 l/100 km nafty je oproti 42 litrům s průměrem 7,5 l/100 km značný.

Zdroj: Hugo Kottás

Zatímco s plug-inem jsem horko těžko zvládnul 30 elektrických plus 300 benzinových kilometrů, naftová Astra zvládne na jednu nádrž klidně 900 km!

Jasně, nemusíte pořád nabíjet a pravděpodobně to ani dělat nebudete, pořád je primárním pohonem spalovací motor, jemuž šťávu dotankujete v řádu minut. Ale nemuset tankovat s nafťákem třeba měsíc je prostě velice komfortní.

Astra GSe jistě boduje vzhledem. Ostře řezané panely karoserie, černá maska chladiče a další detaily, parádní 18palcová kola, spojler na víku kufru s třetím brzdovým světlem à la závoďák, to všechno hraje na emoce.

Zdroj: Hugo Kottás
Verdikt

Vizuálně je to pěkné auto, ale jestli mě celkově chytlo za srdce? To úplně ne. Ve výsledku totiž není ani moc rychlé, ani moc zábavné, ani moc... jaké vlastně je?

To je přesně ono. Opel Astra GSe je prostě auto, na které snadno zapomenete.

Takže bych raději volil sice ještě usedlejší, zato však mnohem racionálnější variantu. Spotřebou, dojezdem, praktičností a nakonec i cenou obyčejný nafťák prostě dává větší smysl.

Testy rodinných kombíkůRenault Megane Grandtour je víc Simply Clever než Octavia Combi. A stojí „rozum"

Normální rodinný kombík za rozumné peníze, to už se dneska moc nevidí.
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI na LPG: Netradiční šetřílek

Octavii Combi si většinou pořídíte s naftovým motorem, případně na CNG. Víte ale, že můžete jezdit klidně i LPG? Jedno takové auto jsme vyzkoušeli.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





04.09 2024 9:01


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email