Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je středa, 28 srpna 2024
Celkem je zde 303 lidí (5 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: KofolaK
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 1
Uživatelů celkem: 48 661
Online návštěvníků
Návštěvníků: 298
Uživatelů: 5
Celkem: 303

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 71658 | Témat: 8169

před 2 dny (9:00)


Vyzkoušeli jsme hypermoderní SUV, ze kterého Karoq musí mít zlé sny
Hyundai Tucson prošel zvenku jen mírným faceliftem, zato uvnitř je úplně nový. A vypadá skvěle!

Autor: Hugo
Kategorie: hyundai tucson Velký test auta auto crossover denní svícení Hyundai Karoq klimatizace nový výkon
Datum zveřejnění: Tue, 27 Aug 2024 05:00:48 +0000

Hyundai Tucson v aktuální generaci rozhodně nikdy nepatřil mezi auta, která byste na silnici přehlédli. Odvážný design, jemuž dominuje především unikátní tvář, se nemusí líbit každému, pravdou však je, že prostě vyniká.

Osobně mi je počínání korejské automobilky sympatické zejména díky „cyberpunkovým" modelům. Ať už Ioniq 5, Staria nebo koncept N Vision 74, v němž prostě nelze nevidět moderní interpretaci DeLoreanu DMC-12, podle mě ukazují, jak má vypadat design budoucnosti. Navíc pro masy. Dokonce i kontroverzní nové Santa Fe se mi líbí.

Tucson se mi líbí víc svojí odvahou, než že by se mi vyloženě zamlouval jeho vzhled, ale nijak mě neuráží. Po faceliftu vypadá ještě trochu odvážněji.

Modernizace Tucsonu přináší úpravy hlavně v oblasti masky a předních světel. Typické denní svícení v podobě malých trojúhelníků doznalo menší změny. Už jich tu není pět, ale jen čtyři, zato jsou vyvedené více plasticky a vystupují víc do prostoru.

    - Zdroj: Hyundai
    -
    -
    -
Celá galerie 25

Trochu se sáhlo i do designu zadních partií, jedna věc, která mě docela irituje, ovšem zůstala. Nikdy mi hlava nebrala umístění blinkrů vespod nárazníku.

Přijde mi to dost nebezpečné. Možná umístění vyhovuje předpisům (tedy ne možná, asi určitě, když to tak je), ale kdykoliv potkám v provozu Tucson, nevidím pořádně, že by blikal. Prostě to z ostatních aut není dobře vidět.

Je to prostě stupidní umísnění. Navíc je to divné, ošklivé a levné. Vypadá to jako z nějakého laciného korejského offroadu z devadesátek. Prostě se to do jinak modernistického designu Tucsonu vůbec nehodí.

Uvnitř moderna

Jestli ovšem modernizovaný Tuscon někde opravdu zabodoval, potom uvnitř. Výrazně přepracovaný interiér je modernější a současně praktičtější.

Zdroj: Hugo Kottás

Kabině dominuje architektura s dvojicí propojených displejů. Dnes je to trend, který každý kopíruje, nicméně kabina Tucsonu patří mezi ty povedenější. Navíc ještě v bílé kůži to na vás dýchne prémiovým pocitem.

Design je opravu čistý až minimalistický, grafika krásná, rozlišení kvalitní, navíc jsou displeje celé hezky zasazené do palubní desky, jako by levitovaly v prostoru.

Oproti jiným značkám naštěstí ovládání veškerých funkcí není pouze dotykové. Středový panel je sice posetý dotykovými tlačítky, ale je hezky uspořádaný a např. na ovládání audiosystému nebo teploty klimatizace tu jsou pořád otočné knoflíky.

Levitující středový tunel, pod nímž se nachází velký úložný prostor (opět oproti jiným značkám mnohem lépe přístupný) také obsahuje pouze fyzická tlačítka.

Zdroj: Hugo Kottás

Pokud byste hledali volič automatické převodovky, musíte se podívat pod volant. „Řazení" je po americku vpravo pod volantem na samostatné konzole. Hezky vyvedený kousek plastu, který se snaží vypadat jako hliník (což není kritika, je to opravdu zdařilá imitace) působí robustně a draze.

Stejně tak hezčí je nový design volantu, který svým tenčím věncem dobře padne do ruky a jehož tlačítka mají takový hezky prémiový feeling. Také tu už nenajdete klasické logo Hyundaie, ale novou identitu v podobě čtyř teček.

Praktičnost dále pokračuje u spolujezdce. Jednak má před sebou velkou odkládací plochu, např. na telefon, zadruhé jeho sedadlem lze hýbat pomocí tlačítek po levé straně opěradla, takže je rychle najde jak řidič, tak pasažér vzadu, pokud si potřebuje udělat víc místa na nohy.

Vůči praktičnosti ale mám i dvě kritické poznámky.

Zdroj: Hyundai

Jednak isofixy nejsou zrovna snadno přístupné a musíte je složitěji nahmatávat zastrčené pod koženým čalouněním, které je navíc dosti náchylné proti poškození.

Zadruhé kufr mi připadá plochý a mělký. Jó, jakmile jednou začnete používat dětský kočárek, úplně se vám změní měřítko.

Základ stačí

Tucson se i po faceliftu může pyšnit relativně širokou nabídkou motorizací. Malým zázrakem je v dnešní době návrat dieselového motoru 1.6 CRDi o výkonu 115 koní, který doplňuje výkonnější mild-hybridní varianta se 136 koňmi.

Vedle základního benzinového motoru 1.6 T-GDI, jemuž narostl výkon na 160 koní, paleta čítá další mild-hybridní, full-hybridní a plug-in hybridní verze, takže si vybere opravdu každý.

Zdroj: Hyundai

Já jsem týden sedlal základní jedna-šestku, paradoxně ale ve velmi atraktivní variantě Premium Luxury s výbavou natřískanou až po střechu, na fešných 19palcových kolech a v zářivém odstínu Jupiter Orange.

Je to takový ten typický crossover dnešní doby - hezký, vybavený, ale co má pod kapotou, to je uživateli vlastně celkem jedno. Nutno však uznat, že i základních 160 koní prostě na většinu věcí prostě stačí a nestěžoval jsem si.

Ve městě je možná žíznivější, jezdit pod deset litrů je fuška, nicméně ustálenou stovkou mimo město se dostanete na hezkých 5,8 l/100 km. Takže víc než kdy jindy hodně záleží na způsobu používání.

Podívejte se na videotest Hyundai Tucson PHEV

Tucsonu se docela líbí i trochu sportovnější používání. Berte to s rezervou, pořád je to vysoké SUV, které se pro nějakou dravější jízdu nezrodilo, ale zpoza volantu je to opravdu příjemné auto na řízení.

Jenom na velkých kolech není komfort zrovna příkladný a nerovnosti, především ve městě, dosti pocítíte. Jinak je jízda klidná a tichá, jenom si pro cestování musíte vybrat hladkou dálnici.

Nový Hyundai Tucson sice není úplně můj šálek kávy, já jsem strašně ulítnutý spíš do Starie a i30 N, ale líbí se mi, jak Korejci válí na všech frontách.

Další testy kompaktních SUVFord Kuga 2.5 Duratec Hybrid umí šetřit peníze a krájet zatáčky

Full-hybridní Kuga potěší nejen v zatáčkách, ale i při návštěvě čerpací stanice.
Volkswagen Tiguan 2.0 TSI 4MOTION je SUV s chutí do života

Volkswagen Tiguan v aktuální generaci pomalu finišuje. Vyzkoušeli jsme parádní benzinovou variantu.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





před 2 dny (9:00)


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email