Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je středa, 16 října 2024
Celkem je zde 250 lidí (1 přihlášený)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: FilWhite
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 3
Uživatelů celkem: 48 748
Online návštěvníků
Návštěvníků: 249
Uživatelů: 1
Celkem: 250

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 71885 | Témat: 8169

21.08 2024 9:00


Mercedes GLB 200 d 4Matic je pohodový nafťák pro někoho, kdo ujíždí na hranách. Připomíná éru kombíků
Modernizace je nepatrná, zůstává prostornost a perfektní výhled. Naftový dvoulitr Mercedesu perfektně sedí.

Autor: Martin Tomaides
Kategorie: Mercedes-Benz GLB Velký test auta auto nová podvozek předjíždění Škoda spotřeba točivý moment
Datum zveřejnění: Wed, 21 Aug 2024 05:00:01 +0000

V rozvětvené rodině Mercedesu, která začíná písmenem „G", patří GLB u mě mezi designově nejoblíbenější. Díky parádně hranatým tvarům vybočuje z řady ostatních modelů a je vlastně takovým malým a milejším „géčkem", z něhož se v minulých letech stalo hlavně pozérské auto oslovující specifickou klientelu.

Svými parametry, tedy 4,63 metry na délku, 1,65 na výšku a 1,83 na šířku je ideálním SUVčkem. Není zbytečně velké a tímpádem pak chvílemi neužitečné a není ani zbytečně malé a... tímpádem pak chvílemi neužitečné. GLB je prostě tak akorát, vlastně mi připomíná trochu objemnější kombi.

Nedostatky SUV kupé netrpí

No a protože i lehce modernizované GLB zůstává skutečně hranaté, netrpí na žádné nedostatky moderních SUV kupé, jako je například slaboučký výhled ze zadního okna. Dlouho jsem neviděl při pohledu ze zpětného zrcátka tak dobře ven, jako v tomto případě. Aby ne, záď je prostě jedna svislá stěna. Perfektně je vidět i vpřed, tomu zase pomáhají nové LED světlomety pojmenované Multibeam, které dodává Mercedes v základu.

Interiér se po faceliftu oproti předchozí generaci příliš nezměnil, v panelu mezi řidičem a spolujezdcem je nově sympatická odkládací plocha pro mobilní telefon a vnitřek je dál kombinací kvalitního zpracování, efektních detailů (zbožňuju ve tmě osvětlené mercedesovské výdechy) a hezkých materiálů s plasty. I díky nim je pak cenovka nižší, Mercedes přesto nevypadá lacině a obyčejně.

A pak je tu ještě jedna věc. Fakt zbytečnost. Je to zvláštní prostor, který má před sebou spolujezdec, ale protože jeho povrch je zhruba z obdobného materiálu, jako klavírní křídlo - takže je kluzký a nedá se na něj nic dát a navíc lesklý a je na něm vidět každý dotek - tak je fakt na nic. Ale já ho beru všemi deseti, interiér totiž ozvláštní a odliší se od ostatních vozidel.

Co ale nepochválím jsou digitální plošky na volantu, které nahradily spolehlivá tlačítka. Naučit se s nimi pracovat je velmi náročné, až dojdete k tomu, že vlastně základní ovládání začnete využívat spíš na obrazovce infotainmentu. V obou případech vám to tak maximálně bude narušovat soustředěnost.

Další testy SUVBMW X2 M35i xDrive je hot-hatch na chůdách pro novou generaci řidičů

Tohle auto mi ukázalo, že už jsem asi starý. Být mi 18, hýkám blahem, s dvojnásobkem let, zkušeností a vzpomínek nad ním ale ohrnu nos.
Průkopník městských crossoverů je po modernizaci k nepoznání. Na konkurenci útočí lákavou cenou

Omlazený Renault Captur je skvělou nabídkou pro široké spektrum zákazníků.

Vstup na zadní sedadla potěší jistě každého důchodce. Dveře jsou velké, přístup je velmi dobrý, sedí se vysoko, takže se skvěle nastupuje i vystupuje, což podporuje také rovná a posuvná lavice. Prosklená střecha v našem případě auto ještě víc v interiéru opticky zvětší. Celé pak funguje v duchu prostornosti a variability, zavazadlový prostor nabízí podle pozice lavice mezi 570-760 litry.

Zdroj: Bart Běhal
Naftový dvoulitr naprostou samozřejmostí

Řada GLB během let disponovala slušnou nabídkou, mohli jste ji mít v benzinové třináctistovce, ale také ve verzi AMG s výkonem 225 kW. Solidní rozpětí. Když jsem ho já objevil v rozpisu testovaných aut, naftový dvoulitr mi pro něj přišel jako naprostá samozřejmost.

GLB 200 d 4Matic je takovou zlatou střední cestou, dává pohodových 150 koňských sil a točivý moment 320 N.m dovede auto obstojně rozhýbat. S větrem o závod ale 1710 kilogramů těžké SUV závodit nebude, což jste asi z čísel pochopili, zrychlit na 100 km/h zvládne za 9,2 sekundy a maximální rychlost je psaná na 201 km/h.

    - Zdroj: Bart Běhal
    -
    -
    -
Celá galerie 20

V tom ale jeho síla není, ta tkví spíš ve všestrannosti. Sílu můžeme rovnou hodit za hlavu, ve městě ani na dálnici ji nebudete potřebovat víc, Mercedes si bohatě vystačí s tím, co má. V kopcích se netrápí a předjíždění mu potíže také nedělá.

Chod motoru je od začátku kultivovaný, žádný hrubý diesel, ale studený motor může znít jinak v červnu a jinak uprostřed prosince, že? Co jsem tak zaslechl od kolegů, kteří měli možnost dříve ozkoušet vůz v zimě, je to pravda... V létě každopádně dostává palec nahoru.

Měkčí podvozek a houpavé pohodlí

Ačkoliv disponuje pohonem všech čtyř kol a nabízí dokonce jízdní režim Offroad, ruku na srdce, 90% majitelů tohoto auta ho do terénu nikdy nepoužije. Na nezpevněném povrchu se s ním přesto cítíte jistěji než třeba v Octavii, na normální silnici je podvozek měkký a s nerovnostmi se vyrovnává s lehce houpavým pohodlím. A stejné je to v zatáčkách.

Zdroj: Bart Běhal

Ve sportovním režimu se mi velice líbila odezva pedálu, který fungoval trochu jinak, než jak je běžné. Normálně je člověk zvyklý, že se pedál chová agresivně, motor je stále v otáčkách a při sebemenším sundání nohy z něj se vůz lehce cuká. Logicky. Právě kvůli těm otáčkám a následnému čekání na další řidičovy povely.

Jenže tenhle nafťák místo toho po sundání nohy jel vteřinku až dvě úplně sám dál a až pak začínal polevovat a musím říct, že u dynamičtějšího stylu jízdy mi to vlastně bylo dost příjemné.

Chválím i rejd třídy GLB, která se svými rozměry něco takového dost potřebuje. Hlavně proto, že auta se zvětšují, ale parkovací domy či garáže v nových bytovkách většinou ne, takže manévrovatelnost a snadné ovládání je vždy plusem. Když navíc připočtu velmi dobré rozlišení a přesnost kamer v kombinaci s inteligentně pracujícím asistentem parkování, mám perfektního společníka i do úzkých uliček.

Zdroj: Bart Běhal

Jinak se mi týden s Mercedesem žilo velmi dobře. Nebudu zastírat - stárnu - a s tím se mi modely stuttgartské automobilky líbí víc a víc, ačkoliv dávno nejsou jen pro „staré pány." Ale jedna věc se mi přece nelíbila a na první dobrou mě celkem zaskočila a jsem celkem rád, že k ní došlo jen během parkování.

Osmistupňová dvouspojková převodovka, která jinak funguje dobře a řadí hladce, totiž při rozjezdu do kopce nechá auto trochu couvnout, což je ještě umocněno ve chvíli, kdy máte aktivovaný start-stop systém. Auto prostě jede dozadu a řidič najednou chvíli neví, co se děje. To by se dalo určitě vyřešit lépe.

Spotřeba na jedničku s hvězdičkou

Co naopak už snad ani lepší být nemohlo, byla spotřeba. Mercedes papírově slibuje méně než šest litrů, a to skutečně svede. Co mě překvapilo nejvíc, tak to, že jí dokáže dosáhnout dokonce i ve městě a o sedm litrů plus si řekne spíš v horším případě. O žádný extrém si neříká ani na dálnici, takže průměrná spotřeba se klidně ustálí někde lehce nad číslem šest.

Zdroj: Bart Běhal

No a na závěr je tu cena, která je obrovským plusem této řady a velkým důvodem slušných prodejů. GLB je totiž v základu jen o necelých 50 tisíc korun dražší než o kus menší a velmi líbivé GLA. Startuje lehce nad milionem korun, s testovaným motorem je to pak 1 187 482 Kč a se všemi příplatky dosáhne na 1 340 523 Kč.

Kdo tedy slyší na prémiové značky, může si tady mnout ruce, protože za takovou cenu už se prodává třeba i nová Škoda Kodiaq. Proto se nelze divit, že v rozvětvené rodině G (tedy modely G, GLA, GLB, GLC, GLE a GLS) v prodejích v roce 2024 mezi lednem a červnem zabírá s 295 kusy solidní bronzovou příčku.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





21.08 2024 9:00


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email