Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je pondělí, 5 srpna 2024
Celkem je zde 596 lidí (5 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: JakubS121
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 3
Uživatelů celkem: 48 617
Online návštěvníků
Návštěvníků: 591
Uživatelů: 5
Celkem: 596

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 71529 | Témat: 8169

před 2 dny (9:00)


Čtenářský test Škoda Felicia 1.3 MPI (1999)
Škoda Felicia, klasika, někdejší ikona tuzemské automobilky, řada, se kterou Škoda vstoupila bez nadsázky do západní Evropy. Pohledem spokojeného majitele.

Autor: filip.rakovan
Kategorie: Autobazary a vše o ojetých autech koberce gumové do auta Ojetá auta pick up přídavná klimatizace do auta Škoda Felicia spolehlivost aut test bezpečnosti aut výbava auta auto automobil automobilka Evropa Ford Fiesta hatchback malé auto motory ojeté auto recenze Škoda škoda auto Škoda Fabia Škoda Favorit Škoda Octavia
Datum zveřejnění: Sun, 04 Aug 2024 05:06:00 +0000

Objektem této recenze je moje Škoda Felicia 1.3 mpi vyrobená v roce 1999. Auto jsem dostal v únoru 2013 po svém dědovi, bylo většinu času garážované a mělo najeto zhruba 50 tisíc km.

Základní fakta

Škoda Felicia byla vyráběná v letech 1994 až 2001 českou automobilkou Škoda Auto jako nástupce Škody Favorit, který má hlavní zásluhu na vstupu Škody Auto pod ochranná křídla německého automobilového koncernu Volkswagen. Škoda Favorit byla první „škodovka", která nenásledovala desetiletí starou koncepci vozů Škoda s pohonem zadních kol a motorem uloženým vzadu, avšak vydala se cestou po vzoru konkurence, kdy se pohon přesunul na přední kola a motor byl uložen příčně vpředu. O design Favoritu se postaralo známé italské studio Bertone.

Bazarová Škoda Felicia

Škoda Felicia má se svým předchůdcem mnoho společného, ale také hodně odlišného. Mezi společné patří například některé díly, typ karoserie nebo „jednoduchost" auta. Mezi odlišné patří určitě vzhled exteriéru i interiéru, motory nebo výbava. Vůz se řadí do segmentu malých aut, kam patří také například jeho nástupce Škoda Fabia, VW Polo, Ford Fiesta apod. Škodovka vyráběla Felicii ve verzích pětidvéřový hatchback a kombi, pick-up, Vanplus a Felicia Fun.

Felicia prošla faceliftem v roce 1998, kdy došlo nejen ke změně vzhledu exteriéru - z předfaceliftové verze připomínající Favorit na faceliftovanou verzi, kde došlo ke změně ve stylu Škody Octavia, ale například ke zlepšení antikorozní ochrany, nebo ke změně polohy opěrek hlavy, které již bylo možné používat na opření tak, aby řidič nekoukal do stropu.

Motory

Ve Felicii se během její osmileté výroby usídlilo celkem sedm motorů - 6 benzínových a jeden naftový. Z počátku výroby se Felicia prodávala s motorem 1.3 43kw, kde funkci přípravy směsi obstarával ještě karburátor, později Škoda přešla na používání motorů 1.3 BMM, motory s jednobodovým vstřikováním, o výkonu 40 a 50kw a poté na motory 1.3 mpi, s vícebodovým vstřikováním, o výkonech 40, 50 a koncernový 1.6 mpi 55kw. Naftový motor se zde použil jenom jeden a sice 1.9D o výkonu 47kw. U Felicií se objevil problém s kroucením karoserie po osazení těžkými motory 1.6 mpi a 1.9D, proto Škoda začala montovat do prostoru motoru rozpěrnou, kvůli zpevnění torzní tuhosti.

Zdroj: Škoda Auto

Při výběru ojeté Felicie je nejlepší volbou motor 1.3 mpi 50kw, kde rozvody jsou řešeny řetězem, motor díky své nižší hmotnosti nenamáhá tolik přední nápravu jako 1.6 mpi a 1.9D, a nabízí lepší zrychlení o 2s (13,5s) oproti 40kw verzi za cenu jen několika desetin litru spotřeby navíc.

Výbava

Škoda Felicia v základní výbavě nenabídla zákazníkům prakticky nic nového oproti svému předchůdci. V té nejnižší výbavě je opravdové holátko. Otáčkoměr, ABS, posilovač volantu, rádio, tažné zařízení to byly všechno věci, které si musel zákazník dokoupit, pokud po nich toužil. Avšak vzhledem k ceně těchto doplňků je zřejmé, že většina dnes jezdících Felicií je v té nejnižší výbavě. Na druhou stranu bylo možné si připlatit za takové věci, jako byla klimatizace, elektrická okénka, nebo například kožené sedačky. Automobilka však nabízela mnoho speciálních verzí s lepší výbavou - například Laurin a Klement, Sport Line, apod.

Interiér

Ničím nenadchne, ale ani neurazí. Felicia nebyla vytvořena, aby si hrála na něco, co není. Palubní deska je tvořena většinou kombinací plastů v černé a šedé barvě, ovládací tlačítka se nachází tam, kde by je člověk čekal. Přístrojová deska je zeleně podsvícená a nachází se na ní základní kontrolky, ukazatel teploty chladicí kapaliny, rychloměr, podle výbavy buď otáčkoměr, nebo analogové hodiny a ukazatel hladiny paliva v nádrži. Věnec volantu je na dnešní poměry už tenký, ale ze zadu má vytvarované prolisy na prsty, celkem dobře se drží.

Škoda Kamiq a ScalaZkoušeli jsme omlazené modely Kamiq a Scala od Škodovky. Nejvíce nás překvapil litrový motor

První jízdy v okolí německého Frankfurtu ukázaly, že Škodovka vyladila, co mohla a přinese tak zákazníkům zase o trochu vylepšené modely. Tyto inovace se týkají jak vizuálního designu, tak motorové výkonnosti.

Sedačky jsou častým tématem - pro jedny jsou utrpením, někdo na ně nedá dopustit. Nepopiratelným faktem je, že mají netradiční tvarování a o bočním vedení těla také nemůže být řeč. Na to, jaká je Felicia malé auto zvenku, vevnitř je prostor spousta, zejména díky nízké úrovni aktivní bezpečnosti. Na zadní sedadla se posadí 3 lidé, avšak na delší cestování to není. Já sám se 180cm si za sebe sednu celkem pohodlně a mám i místo na kolena. Jen doplním, že verze hatchback má velikost zavazadlového prostoru 272 litrů a kombi 447.

Moje auto

Moje Felicia sjela z výrobní linky v roce 1999 a ke dni předání měla najeto něco kolem 61 tisíc kilometrů. Motor je 1.3 mpi s výkonem 40kw a výbava nejnižší. Co však bylo dokoupeno, je gumová ochrana kufru, která je velmi praktická, chrání koberce, je lehce omyvatelná a vyjímatelná. Poté, co jsem se stal majitelem, jsem udělal několik estetických úprav v interiéru - nové potahy, změna hlavice řadicí páky, rádio a reproduktory, apod., ale i v exteriéru - pořádně jsem ji umyl a nasadil litá kola. Zakoupil jsem rozpěrnou tyč, kterou jsem dal do motorového prostoru kvůli zpevnění karoserie, avšak už po tehdejších 51 tisících kilometrech jsem musel trošku upravit díry na šrouby, protože nepasovaly úplně přesně.

Subjektivně si myslím, že od té doby se zlepšila trochu jistota auta v zatáčkách ve městě, při vyšší rychlosti. V autě jezdím většinou sám, a i když nemám lehkou nohu, kombinovaná spotřeba se pohybuje kolem 6,5 litrů, pokud jedu dlouhou trasu není problém jet pod 6 litrů na sto kilometrů. Samozřejmě Felicia nemůže konkurovat dnešním vozů, které mají o desítky kw více, ale myslím si, že ta moje je celkem dobře zajetá, a tak i se 40kw motorem je celkem živá.

Klady a zápory

V dnešní době moderních vozů dokáže každý vymyslet snad tisíc záporů Felicie, avšak kladů moc nenajdou. Proto bych se zaměřil jenom na klady, díky kterým má Felicie moje sympatie. Prvním kladem je cena. Ano, člověk sežene pojízdné auto za 40 tisíc Kč, ovšem v jakém je většinou stavu, jak dlouho vydrží a jaké budou další investice? Felicia je díky své rozšířenosti na českých silnicích (vždyť donedávna držela prvenství v kategorii nejprodávanější ojeté auto u nás, kde ji vystřídala mladší Fabia) velmi dostupným autem. V inzercích se nachází stovky kusů aut bojující svoji cenou. Patří sem také cena náhradních dílů, ty na Felicii jsou v porovnání s konkurencí „za hubičku" a někdy i doslova. Po vrakovištích se válí hromady náhradních dílů, kterých se majitelé vrakovišť rádi zbaví.

Druhým kladem je servis. Felicii díky své jednoduchosti dokáže opravit snad každý automechanik a i zručnější majitel si opraví spoustu věcí sám.

Spolehlivost. Co v autě není, to se nerozbije. Jasně, tímhle sloganem milovníka luxusních aut nepřesvědčím o koupi Felicie, ale pro danou cílovou skupinu je to silný argument, stejně jako předchozí body. Člověk nemusí řešit blikající palubní počítače nebo rozbité turbo.

Jako čtvrtý bod bych uvedl, že Felicii doporučím jako auto pro začínající řidiče nebo lidi, kteří hledají auto pro převoz z místa A do místa B. Díky výše zmíněným bodům je Felicia to auto, které udělá svoji práci, za kterou si moc neřekne. Pokud by došlo k nějakým „ťukancům", opět není problém za pár korun díly vyměnit.

Poslední bod je spíše subjektivní. Felicia mě baví. Výkonu je samozřejmě málo, ale i přesto díky jednoduchosti podvozku, absence jakýchkoli asistenčních prvků či posilovače řízení vím přesně, co se s autem děje, co mě říká a je už jenom na mě, jak si s tím dokážu poradit. Navzdory slabému motoru se Felicia dostane na limit celkem snadno, což je hlavně znát v zatáčkách (mám pneu 165/70/R13) a na brzdách, které by mohly být účinnější. Na druhou stranu, bez ABS by auto díky své hmotnosti a úzkým pneumatikám bylo často ve smyku.

Závěr

Škoda Felicia ve své době byla tahounem automobilky, kam se později přidala Octavia a poté Fabia. Během výroby sjelo z výrobní linky více než 7 milionů kusů, které se prodávaly jak u nás, tak šly i na export. Etalonem produktové palety však Felicia nikdy nebyla, tím se stala větší Octavia, avšak i Felicia má své odpůrce i zastánce, kteří ji buď milují, nebo nenávidí. Každý má vlastní názor, avšak vezmeme-li v potaz všechna fakta uvedená v recenzi a aplikujeme na cílovou skupinu potenciálních zájemců, není moc aut, která by Felicii mohla konkurovat.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





před 2 dny (9:00)


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email