Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je pátek, 2 srpna 2024
Celkem je zde 504 lidí (4 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Danny94
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 1
Uživatelů celkem: 48 612
Online návštěvníků
Návštěvníků: 500
Uživatelů: 4
Celkem: 504

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 71516 | Témat: 8169

před 13h (9:01)


Litrový Volkswagen T-Cross je překvapivě prostorný společník, víc než do města potěšil na delší cestě
Je na pohled malý, ale uvnitř dostatečně velký. Tříválec si poradí i s dálnicí a připravte se na používání pádel pod volantem.

Autor: Martin Tomaides
Kategorie: Velký test Volkswagen T-Cross auta klimatizace kola motory nárazníky pohon předjíždění převodovka spotřeba Volkswagen
Datum zveřejnění: Fri, 02 Aug 2024 05:15:11 +0000

Nejspíš takřka každému, kdo se trochu zajímá o auto/moto svět, v posledních letech v hlavě vyvstala myšlenka, jestli už to automobilky občas trochu nepřehání. Nepřijde vám, že těch modelů už je někdy prostě trochu moc? Až se stane, že si určité typy prostě spletete nebo na ně úplně zapomenete?

Nechci vyloženě ukazovat na Volkswagen, ale zrovna tahle německá automobilka má nabídku opravdu hodně širokou, je jich vážně hodně. Jenže proč by tomu tak být nemělo, když se jim daří a čísla jejich prodejů jsou vysoká? V tomhle mě T-Cross mile překvapil, třeba v loňském roce o něj byl v Česku větší zájem, než o vzhlednější T-Roc.

Zdroj: Bart Běhal
Výplň na trhu? Určitě ne...

A překvapoval mě i dál, protože na první pohled mi prostě přišel jen jako výplň v tržním prostoru. Čímž chci říct, že ho VW dělá jen proto, že ostatní automobilky prostě taková auta vyrábí taky. Jenže týdenní soužití ukázalo, že T-Roc má na trhu místo, a to místo si v pohodě obhájí.

Než se dostanu k testu, projedeme si novinky, které k faceliftovanému modelu patří. A nebude to dlouhý odstavec, jde skutečně o maličkosti, ale kdo je všímavý, objevit je dokáže. V nabídce je pár nových barev, nárazníky jsou drobně obměněné a pokud si připlatíte a vyhnete se LED světlometům ze základu, dostanete nový světelný podpis tvořený inteligentními IQ.Light LED Matrix. To je nejspíš novinka nejvýraznější.

Jinak zůstává T-Cross stejný, hranatý, s městským předurčením, ale nemusí být jen nákupním vozíkem. Pokud bych se na něj podíval optikou testovaného vozu, ten měl příplatkovou bílou barvu Pure za pouhých 5 tisíc korun a k tomu osmnáctipalcová kola Köln, která byla součástí základní výbavy. A rázem vypadal drobný Volkswagen k světu.

Zdroj: Bart Běhal
Prostor hlavní devízou

Co je nového v interiéru a jak velký kus cesty vůz ušel, by bylo pro uživatele nejlépe postřehnutelné, kdyby měl možnost přesednout si z předchozí verze do té aktuální. Je tu moderní volant, zmizelo devadesátkově vypadající ovládání klimatizace a hlavně je tu už v základu osmipalcový dotykový displej s ozkoušeným informačním systémem MIB3. Má rychlé reakce a je přehledný.

Jinak se přiznávám, že tohle je moje první zkušenost s T-Crossem a v jedné věci byla extrémně pozitivní. Na délku má sice jen 4,1 metru, ale konstruktérům značky VW se podařilo v něm někde najít skutečně velké množství místa, a tak tohle drobné SUV naprosto v klidu i na další cestu pojme čtyři dospěláky. A nikdo si nebude stěžovat na nedostatek místa, to se dá garantovat.

    - Zdroj: Bart Běhal
    -
    -
    -
Celá galerie 21

Samozřejmě pokud si každý z nich nevezme na cestu velký kufr. Zavazadlový prostor má i tak dobré parametry, pomáhá posuvná zadní lavice s rozsahem 140 milimetrů, díky které se nabízí 385 - 455 litrů.

Chybí jízdní režimy

Testovaný model poháněl litrový tříválec o 85 kilowattech a 110 koních, ale kdo by chtěl více, nebo méně, má možnost. Volkswagen nabízí ještě jeden litrový pohon s 95 koňskými silami či čtyřválec 1,5 TSI, který už dává solidních 150 koní. Netřeba říkat, že všechny motory jsou zážehové.

Zrychlení na stovku za 10,2 sekundy je něco, co pochybuji, že kdy budete měřit a sledovat, tohle je u T-Crossu fakt naprosto vedlejší statistika. Stejně jako slibovaná maximální rychlost 192 km/h. Čeho jsem si všímal více, byla sedmistupňová dvouspojková automatická převodovka DSG a začnu nejprve negativem.

Další malá SUVMitsubishi ASX oblékli ve francouzském butiku. A hodně prokouklo

Nejnovější generace japonského crossoveru přijíždí ve zcela novém, ačkoliv velmi známém obleku.
Facelift udělal z dřívějšího otloukánka od Škodovky příjemné auto. Některé mouchy však nevychytal

Otestovali jsme Škodu Kamiq 1.0 TSI 85 kW DSG téměř s maximální možnou výbavou.

Člověk už je navyklý, že mu současná auta nabízí jízdní režimy, tradiční „Eco-Comfort-Sport" jsem najednou celkem postrádal. Během městského ježdění je za mě převodovka až moc naladěná do klidového režimu a nízkých otáček. Když jsem potřeboval trochu zabrat, bylo nutné hodně šlápnout na pedál, jinak si T-Cross nepodřadil a chvílemi jako kdyby nevěděl, co má vlastně přesně zařadit. Možná i proto se mi spotřeba ve městě ustálila lehce nad sedmi litry.

Takže - ač jsem to při vyzvednutí vozu opravdu nečekal - jsem se naučil docela dost používat pádla na volantu a převodovku si trochu víc směřovat tam, kam jsem zrovna potřeboval. To celé ale nemělo vliv na jízdní komfort, ten byl naopak řádný až nadprůměrný, tady nemohu nic vytknout.

Zdroj: Bart Běhal

A to hlavně na dálnici, nečekal jsem, že zrovna tam se s tímhle autíčkem budu cítit tak sebejistě. S jízdními vlastnostmi auta, které rozhodně nejsou špatné, jsem tam byl vlastně spokojenější.

Na dálnici netrpí letargií

Na Autobahnu s neomezenou rychlostí nebudete za volantem T-Crossu hvězdou, ale na běžných evropských dálnicích ostudu rozhodně neuděláte. A trápit se nebudete, naopak se při jízdě můžete cítit dobře, ačkoliv většina vozů okolo bude větších. Například akt předjíždění ve vyšších rychlostech, znamenající podřazení a následně vyšší otáčky, ukazuje velmi vydařené odhlučnění a malý Volkswagen navíc netrpí letargií a s manévrem si umí poradit.

Spotřeba během dálniční stotřicítky se zvládala držet na pohodových šesti litrech, jakmile se rychlost navyšuje, logicky si auto říká o víc a výkonově už brzy naráží na své limity, takže závodnické choutky bych v případě eminentního zájmu o T-Cross nechal spíš pro silnější verzi se 150 koňmi...

Zdroj: Bart Běhal

Dynamika auta je na jeho parametry slušná a - budu se asi opakovat - ale cítil jsem se v něm prostě dobře. Obecně dobře. A to je jedna z klíčových vlastností, které od auta chci.

T-Cross cenově startuje lehce nad půl milionem, což je na moderní praktický a hlavně městský vůz celkem slušné. Testovaná verze Style už je o 200 tisíc korun výše a když si pohrajete s maličkostmi a upravíte si VW k obrazu svému můžete se dostat až na testovaných 800 300 korun. Na druhou stranu s top výbavou, osmnáctipalcovými koly, prodlouženou zárukou, bezklíčovým odmykáním, tažným zařízením, kryty vnějších zpětných zrcátek v jiné barvě...


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





před 13h (9:01)


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email