Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je pondělí, 25 listopadu 2024
Celkem je zde 426 lidí (3 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: mux101
Uživatelů dnes: 3
Uživatelů včera: 3
Uživatelů celkem: 48 837
Online návštěvníků
Návštěvníků: 423
Uživatelů: 3
Celkem: 426

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 72146 | Témat: 8169

30.07 2024 9:01


Jenom hybrid, ale s větší silou. Stále atraktivní Toyota Yaris baví, pořádná výbava ale šponuje cenovku
Kvalitní malý vůz, ale s vysokou cenou. I tak lze testovaný Yaris označit, nicméně verze Premier Edition je takřka tím nejlepším, co Toyota nabízí.

Autor: Martin Tomaides
Kategorie: Toyota Yaris Velký test malé auto navigace pohon řízení Smart spotřeba test Toyota výbava
Datum zveřejnění: Tue, 30 Jul 2024 05:14:33 +0000

Jeden jediný Yaris je v cenové nabídce výš než právě poctivě vybavená Premier Edition, a to je dynamická GR Sport. Auto, které jsme měli k dispozici, má cenovku 679 tisíc korun, což je za městského společníka celkem dost, ale ať neodpuzuji čtenáře hned na začátku článku, klasický Yaris začíná už lehce nad 400 tisíci.

Populární silniční drobek se dočkal pro rok 2024 mírného omlazení a na termín mírné je tady opravdu třeba klást důraz. Změny se týkaly například světel či nárazníku, ale v podstatě jde o navenek takřka stejné auto. Design je milý, žádná obrovská světla či do očí bijící logo, tohle malé auto se prostě nesnaží být ničím jiným než malým autem.

Uvnitř příjemná změna

Nepřehlédnutelná modrá barva Neptun Blue s černou střechou dobře ladí se sedmnáctipalcovými elektrony a navenek se vozu nedá moc vytknout. Kriticky vnímaný prvek navíc zmizel také z interiéru, tři nejvyšší výbavy Yarisu nově mají multimédia s rozhraním Toyota Smart Connect s 10,5palcovým displejem. To je panečku změna oproti minulosti.

Mizí slabší odezva, líbí se mi čitelnost údajů na obrazovce a také to, že práce s celým systémem je snadná a nevyžaduje nutně studium manuálu. Na druhou stranu třeba grafiku u navigace si umím představit trochu reprezentativnější, přijde mi zvláštní, že některé ulice jsou vidět a jiné prostě neexistují. A ještě mi zbývá pochválit head-up displej, ten u malých aut běžně k vidění nebývá.

Zdroj: Bart Běhal

Prostorově není třeba od omlazené verze čekat něco nového, je tu dostatek odkladových ploch, místa na oba lokty či hlavu a členitost palubní desky s mnoha tlačítky dokáže zastínit interiér z plastů. Modrá lišta v barvě karoserie, která je ve dveřích a před spolujezdcem, je vlastně takovou lacinou imitací ambientního osvětlení. Hezký nápad. Velmi spokojený jsem byl také se sedadly a látkovým čalouněním s prvky černé kůže. Kdo by chtěl ještě něco navíc, tak třeba za panoramatickou střechu se připlácí 12 tisíc korun.

Další malá autaMini Cooper S se změnilo z pankáče v hipstera. Vyzkoušeli jsme ho v okolí Nordschleife

Populární stylovka dorazila v nové generaci. Provětrali jsme ji po fantastických okreskách kolem nejlepšího okruhu světa.
Renault Captur se vydal za rámec běžné modernizace. Osobitým vzhledem to nekončí

Malé SUV si zachovalo širokou nabídku motorů i svou praktičnost. Cenou se ale blíží k půl milionu.

Dostatek prostoru i vzadu

Se svými lehce přes 180 centimetry výšky jsem ideálním adeptem na relevantní test pohodlného sezení takřka v jakémkoliv voze. Je vidět, že v Yarisu mají letitou praxi a je snadné chápat, proč mezi malými auty dlouhá léta budí důvěru. Na zadních sedadlech se s roztaženými koleny v pohodě vejdu, netlačí mě opěrka, nemačkám se o střechu a výstup a nástup zvládnu bez potíží. To poslední bylo o kus lepší než například v nedávno testované a výrazně větší Mazdě 3 HB, a to je v ani ne čtyři metry dlouhém autě dobrá zpráva.

Zdroj: Bart Běhal

Zavazadlový prostor pojme 286 litrů, to je takový normál v tomto segmentu, s tím ale počítá asi každý, kdo si městského mrňouse pořizuje. Přece jen jde hlavně o nákupy a menší cesty, ne? Například taková florbalová hůl se nevejde ani křížem, což občas u některých konkurentů pomáhá. Tady už musí pomoci zadní sedadla.

Hybrid už je jedinou variantou

Atmosférická 1,5ka v létě končí, takže lehce posílený hybridní tříválec se stává jediným pohonem tohoto Yarisu. Změna vlastně není zase tak malá, 96 kW je o 11 více, než měl předchůdce a na jízdě to je znát. Celkem 130 koní si s autem už celkem slušně poradí, maximálka 175 km/h a zrychlení na stovku za 9,2 sekundy taky stačí. A využijete i třicetiprocentní nárůst točivého momentu oproti předchozí generaci.

    - Zdroj: Bart Běhal
    -
    -
    -
Celá galerie 18

Od vyššího výkonu jsem si sliboval například konkurenceschopnost na dálnici, to sice není běžný způsob jak začít test malého auta, ale vlastně proč ne? Yaris v něm obstál, stotřicítka pro něj není problémová svižností a hlavně ani hlukem. Ačkoliv vozy o třídu větší samozřejmě nabízí aerodynamické odhlučnění vyšší kvality a když nad stovkou opřete pedál o podlahu a motor vystřelí do otáček, víte o něm. Hluk se ale umí ustálit.

A k tomu se těch pár šimlů navíc hodí i během okresního předjíždění, Yaris sice vypadá neškodně, ale předjíždět dovede zručně. Jinak je jeho domovina hlavně ve městě, kde je naopak mnohdy v kabině díky hybridu naprosté ticho. Navíc ve vyšších městských rychlostech (hybrid s kapacitou 0,76 kWh má totiž sílu) motor tak moc nepotřebuje.

Zdroj: Bart Běhal

Často jsem využíval možnost silnější rekuperace, kterou lze i během jízdy vybrat voličem převodovky. Při jízdě z kopce mi vždy krásně dobila baterii. Převodovka e-CVT je hlučná až ve vyšších otáčkách, minimálně se mi stávalo, že bych postřehl, kdy střídala spalovací pohon s hybridním.

Tuhé řízení a dobrá spotřeba

Celkem tuhé je řízení a vlastně i podvozek, na kultivovanosti jízdy to naštěstí tolik nemění. Komu nezáleží tak moc na estetice, může si na Yaris nasadit šestnáctky a každý výmol na silnicí zabolí o trochu méně.

Moc se mi líbilo, že průměrná spotřeba, která na testovaném voze před mým převzetím byla, se během týdne ježdění neustále snižovala. Začínala na 6,1 litrech a postupně - před odevzdáním - zamířila až na 5,6 litru. Přitom se mi nezdálo, že bych byl jízdně výrazným šetřílkem, naopak jsem se až styděl, že jsem Yaris vracel se třemi čtvrtinami nádrže. Ale já se fakt snažil ji vyjezdit, vážně!

Zdroj: Bart Běhal

Několikrát v řadě se mi stalo, že průměrka se po vypnutí zapalování zastavila přesně na čísle 3,1. A to i přesto, že šlo o různě dlouhé a náročné trasy, které kombinovaly město a dálnici a zároveň jsem během nich měnil jízdní módy a prošel jak stylem Eco, tak Normal či Sport.

Populární Yaris, který se roky v Česku prodává na tisíce, tak může ohrozit jedině cenovka, která byla zmíněna na začátku článku. Na druhou stranu jde o spolehlivý a kvalitně zpracovaný vůz, možná by tedy jen stačilo trochu si pohrát s konfigurátorem...


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





30.07 2024 9:01


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email