Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je pátek, 1 listopadu 2024
Celkem je zde 146 lidí (4 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Chrpa
Uživatelů dnes: 1
Uživatelů včera: 3
Uživatelů celkem: 48 786
Online návštěvníků
Návštěvníků: 142
Uživatelů: 4
Celkem: 146

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 71998 | Témat: 8169

25.07 2024 9:01


Na trh přijíždí čtvrtá generace Suzuki Swift. Má nový motor a zapracovalo se i na podvozku
V okolí Karlštejna jsme měli možnost si na krátkou chvíli vyzkoušet sympatického Japonce na místních klikatých cestách a trochu prověřit jeho vyzdvihovanou úspornost. Oproti svému předchůdci vypadá dozajista moderněji, uvnitř ovšem najdete jednu hodně retro věcičku. Co je ale nejdůležitější, malý hatchback rozhodně nepřišel o svou hravost.

Autor:
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému

Kategorie: Suzuki Swift hatchback klimatizace nová nový palubní počítač parkovací senzory Suzuki
Datum zveřejnění: Thu, 25 Jul 2024 05:44:12 +0000

Malý hatchback Suzuki Swift je mezi českými motoristy dobře známý pojem, a jak by taky ne. Jeho historie započala už v roce 1983 a od té doby si získal náklonnost více než devíti milionů řidičů. Objevoval se v různých karosářských verzích. Vedle současné pětidveřové byl k dostání i jako „třídvířko", sedan a nebo také kabriolet. Z globálního hlediska je nová generace čtvrtá v pořadí, nicméně pravdou je, že Suzuki Swift má na kontě už šesté vydání.

To poslední se mezigeneračně nijak výrazně od svého předchůdce nevzdálilo a nijak urážlivé by na druhou stranu ani nebylo označovat to jako modernizaci. Změny totiž proběhly hlavně po designové stránce, ačkoli pod kapotou došlo k malé revoluci.

    - Zdroj: Suzuki
    -
    -
    -
Celá galerie 11
Větší jen navenek

Nové Suzuki Swift je nyní o dva centimetry delší, což uvnitř vozu samozřejmě ani nepostřehnete. A ani v dalších parametrech to nebude jinak, protože zůstaly na stejných hodnotách. Shoduje se nejen vnitřní prostornost, jako je šířka v loktech, místa nad hlavou nebo třeba na nohy, ale také objem kufru, který činí 265 litrů.

Co se ale malému hatchbacku musí nechat, tak je svěží vzhled a usměvavější pohled. Přední část ubrala trochu černého oplastování ve spodní části nárazníku, zároveň dostala sportovněji působící masku chladiče a pronikavější světlomety. Novinkou je umístění loga automobilky přímo pod hranu kapoty.

Zdroj: Suzuki

Z boku pak chtěli designéři docílit efektu takzvané plovoucí střechy, kdy jsou všechny sloupky v černé barvě, což je v přímém kontrastu s minulou verzí, kde byla v zadní části jakási ploutev v barvě karosérie. Zároveň dodali vozu na dynamice pomocí ostré linie vedoucí přes celou stranu a na zádi naopak ubrali trochu těch oblin a zvýraznili tak sportovnější rysy.

Uvnitř hraje prim devítipalcový dotykový displej, jež je součástí standardní výbavy, a nově usazen na palubní desce. Ta má navíc zcela předělanou koncepci, která je na první pohled modernější a do jisté míry propracovanější. Kulaté výdechy klimatizace tak už nenajdete. Co tu je ale stále, tak je jeden retro prvek, co už je tak retro, že možná bude za chvíli opět v módě. Řeč je o tyčince na přístrojové desce k nulování palubního počítače.

Teď už jen tříválec

Suzuki Swift se spoléhá na jediný motor. Stejně jako u minulé generace jde o mild-hybridní  dvanáctistovku, nicméně u téhle chybí jeden válec a k tomu ještě přišla o jednu kilowattu výkonu. Na druhou stranu se ale zlepšila v dynamice, kde zvládne zrychlit z nuly na sto o více než půl vteřiny rychleji. Navíc je ještě úspornější.

Podle dostupných technických dat si z 37litrové nádrže usrkne v průměru 4,4 litru, což je o tři decilitry méně než předtím a na klikatých cestách kolem Karlštejna se nám to docela i potvrdilo. Ať jsme do kopců a z kopců létali na hranici povolené rychlosti se sportovní úmorností, palubní počítač nám stále ukazoval průměrnou spotřebu 4,9 litru. Vzhledem k našemu stylu jízdy to byl velmi dobrý výsledek.

Zdroj: Suzuki

Japonský svišť umí uhánět jako splašený, jen k tomu potřebuje častější manipulaci s řadící pákou. S ní se nicméně pracuje velmi dobře a v kulise se pohybuje lehce a přesně. Potěšilo nás i řízení, které svým nastavením odpovídá městským vozidlům a dalo by se označit jako komfortní. Svou přesností ale i tak dokáže učinit jízdu velmi zábavnou. Vděčí za to také podvozku, kde došlo k přepracování stabilizátorů. Vůz tak nemá tendenci se tolik naklánět v zatáčkách a je rovněž jistější.

Za necelých 400 tisíc

Nový Suzuki Swift se nabízí v celkem třech výbavách, kdy základ tvoří verze Comfort. V ní najdete nad rámec předchozí generace řadu bezpečnostních prvků včele s udržováním v jízdním pruhu, sledování mrtvého úhlu a systémy odpovídající nařízení GSR II. K tomu ještě přihazuje parkovací senzory i kameru nebo třeba bezklíčové startování. K dispozici je jen v kombinaci s elektrifikovaným tříválcem a manuální převodovkou za 389 900 Kč, což je o 20 tisíc více než u předchůdce.

Aston MartinAston Martin DB12 poprvé v Česku! Tradiční motor V12 nahradil ještě silnější osmiválec od Mercedesu s výkonem 680 koní

Nová éra britské značky je tu a příjíždí ve velkém stylu. Automobilka vsadila na menší počet válců a techniku od Mercedesu.
Vantage: Nejrychlejší perla Aston Martinu opět pohlídá bezpečnost na okruzích formule 1

Speciálně upravená verze výkonného modelu Vantage se postaví do čela všech dvaceti vozů formule 1 během úvodního kola nadcházející Velké ceny Saudské Arábie.

Od vyšších úrovní Premium a Elegance je malý hatchback dostupný i ve variantě s automatem a  nebo pohonem všech kol, který u žádného jiného vozu tohoto tipu prakticky nenajdete. Účtuje si za ně ovšem částky převyšující 450 tisíc korun.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





25.07 2024 9:01


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email