Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je středa, 26 června 2024
Celkem je zde 410 lidí (3 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Jkantak
Uživatelů dnes: 2
Uživatelů včera: 4
Uživatelů celkem: 48 532
Online návštěvníků
Návštěvníků: 407
Uživatelů: 3
Celkem: 410

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 71326 | Témat: 8169

18.06 2024 9:00


Řidili jsme novou Škodu Superb v liftbacku. Líbí se nám stabilita a nejsilnější motorizace
Po variantě kombi se dostává na trh i elegantnější varianta. Škoda Super v limuzíně se představila českým novinářům v Karlových Varech. A že všichni byli nadšeni.

Autor:
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému

Kategorie: Škoda Superb nová předjíždění převodovky Škoda střechy
Datum zveřejnění: Tue, 18 Jun 2024 05:25:33 +0000

Hned v úvodu se pojďme nezabývat onou koncernovou podobností, respektive stejností s modelem Passat. Je to zbytečné, protože vím, kde je pravda. Pojďme se zaměřit na fakt, že limuzínová varianta Superbu vážně sluší.

Zopakujme si, co už víme. Superb má novou výraznou masku chladiče s rámečkem v odstínu Dark Chrome. Stejnou povrchovou úpravu má i logo Škoda na kapotě, lišty na předním nárazníku a nápis Škoda na pátých dveřích. Změnila se přední i zadní světla. Ta přední obsahují dva moduly - první ledkový pro potkávací a dálková světla a poté vnitřní s 36 jednotlivými světelnými segmenty. Kromě toho, že to dobře funguje, i vizuální stránka není k zahození. Zadní světla oproti tomu jsou taková zvláštní - sice hezky úzce vymyšlená, ale taková divoká. A to nám k Superbu moc nesedí.

Zdroj: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto
Zlepšila se aerodynamika

Co naopak jsme při testech velmi kvitovali je zlepšení aerodynamické účinnosti Aneb Součinitel odporu vzduchu je cₓ 0,23. Na první pohled vám to vůbec nic neřekne. Na ten pocitový ale vězte, že všechny ty úpravy v podobě zkoseného čelního skla, optimálnější křivky linie střechy a vylepšeného designu pátých dveří způsobily to, že Superb umí z kopce dolů nebo za autem perfektně plachtit, využívá svou energii pro dynamičtější a pocitově stabilnější jízdu a je prostě v tom pohybu a stabilitě na silnici velmi sofistikovaný.

Zdroj: Škoda Auto

Další výhodou je i větší prostor. Limuzínový Superb totiž povyrostl o 43 milimetrů, což v praxi znamená o 20 litrů větší kufr než měla předchozí generace. My jsme do něj umisťovali pouze malá zavazadla, ale i při lehčím pohledu jsme viděli, kolik prostoru a jak moc místa kolem nám tam zbývá.

Zdroj: Škoda Auto

A ještě dodatek k oné vizuální stránce. Chápeme, že český zákazník, a to jak přímý, tak fleetový, sáhne spíše po neutrální barvě, ale vřele doporučujeme se zaměřit na jednu konkrétní možnost, a to tzv. žlutou s názvem Ice Tea. Ta barva je úplně neskutečná a dává Superbu velmi svěží nádech.

Rodinné, nebo byznysové?

Fakt, že Škodováci umí interiéry je nepopiratelný. Jasně, možná vám chvíli budou cukat oči z vystupujících a překrývajících se prvků, ale postupem času si všechno tak hezky sedne a vy tam najdete zalíbení. A jak to tak bývá, můžete se uvnitř pokochat buď textilním materiálem nebo kombinací dřeva a luxusnějších dalších prvků. Záleží na tom, jakou specifikaci si zvolíte. Každá má něco do sebe - ta textilnější je spíš pro pohodovější povahy s přesahem rodinného charakteru, ta koženější, která je hlavně u L&K výbavy je pro movitější, a hlavně elegantnější zákazníky.

Zdroj: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto

Aby Superb získal víc místa ve středovém tunelu, přesunul se volič automatické převodovky do páčky pod volantem. Nebudeme vám lhát, úplně jsme s tím kamarádi nebyli. Je to ale o zvyku. Všechno ale kompenzuje středový multifunkční panel s třemi otočnými, a zároveň dotykovými ovladači. Tohle je extrémní trefa do černého. Každý z těchto ovladačů obsahuje digitální barevný displej o průměru 32 mm. Dva po stranách, kde je jeden určený pro řidiče a druhý pro spolujezdce, umožňuje nastavovat teplotu v interiéru, vyhřívání nebo ventilaci sedadel. Na displeji se zobrazuje aktuální funkce každého ovladače a funkci lze měnit jeho stisknutím. Prostřední multifunkční ovladač nabízí konfiguraci až 4 funkcí: hlasitost infotainmentu, intenzitu ventilace, směr proudění vzduchu, inteligentní klimatizaci, jízdní režimy a přiblížení nebo oddálení navigační mapy. Za dlouho dobu je tento prvek něčím významným a přelomovým v auto-moto průmyslu. Dává smysl a je hezky designovaný. Díky bohu za ty dary.

Škoda Kamiq a ScalaZkoušeli jsme omlazené modely Kamiq a Scala od Škodovky. Nejvíce nás překvapil litrový motor

První jízdy v okolí německého Frankfurtu ukázaly, že Škodovka vyladila, co mohla a přinese tak zákazníkům zase o trochu vylepšené modely. Tyto inovace se týkají jak vizuálního designu, tak motorové výkonnosti.

Co jsme vyzkoušeli za motorizace

Na paškál jsme si vzali rovnou ty 3 za nás nejzajímavější motorizace. Na cestu z Prahy do Karlových Varů po okreskách jsme si vybrali 2litrovou naftu s výkonem 142 kW a s pohonem všech kol. Cesta to byla věru poklidná a pohodlná, Superb neměl s ničím problém a při předjíždění si liboval a kupodivu nepřenášel žádný hluk do interiéru. Dostali jsem se s ním na spotřebu 6,8 litru, což věru není vůbec špatné. Na testovací jízdu na vrchol Klínovce jsme si ale vybrali  benzinový motor 1,5 TSI, který je tu poprvé vybaven mild‑hybridní technologií s uzavřeným systémem. Jeho součástí je 48V řemenem poháněný startér‑generátor a 48V lithium‑iontová baterie.  Výhodou je, že energie získaná při rekuperaci, která částečně nahrazuje brzdění, může pomoci spalovacímu motoru elektrickým boostem nebo umožnit modelu Superb plachtit se zcela vypnutým motorem. A to jsme přesně využívali hlavně při sjezdu z hor. „Jednapětka" je nejpříjemnější v tu chvíli, kdy po ní nechcete žádnou divočinu a nešlapete ji po krku. Když se s ní naučíte pracovat, odvděčí se vám klidem a pohodou.

Zdroj: Škoda Auto

Na závěrečnou cestu zpět do Prahy jsme si vzali benzinový 2litr ve čtyřkolce. Za nás nejživější varianta, která propojuje dobře funkcionality obou předchozích. Žere výrazně víc, protože máte pocit, že ji musíte nenechat v klidu a pak se zní stává trhač všeho možného. Zábavnější motorizaci rozhodně neseženete.

No a pak je tu ten adaptivní podvozek, který je specifikace L&K v základu, ale můžete si za něj připlatit i sólo, a to se určitě vyplatí a je to must. Ze Superbu se pak totiž stává nepřekonatelný koráb.

Česká automobilka se nemá za co stydět. Liftbacková verze je příjemně naladěná, sofistikovaná a za nás centralizovanější než kombíková varianta. A jízda v zatáčkách je sama o sobě velkou zábavou. Těšíme se, až limuzínový Superb vytáhneme na týdenní testování, protože ta radost, se kterou Škodovka dělá nová auta, se přenáší rychle za volant a je silně návyková.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





18.06 2024 9:00


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa artdeshine asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coating coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keramika keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email