Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je středa, 27 listopadu 2024
Celkem je zde 194 lidí (0 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: xmix
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 3
Uživatelů celkem: 48 842
Online návštěvníků
Návštěvníků: 194
Uživatelů: 0
Celkem: 194

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 72150 | Témat: 8169

31.05 2024 9:01


Máte starší automobil? Poradíme vám, jak snížit spotřebu paliva
Zopakujme si základní pravidla, jak snížit spotřebu. A formulujme je do několika důležitých rad, díky kterým s minimálním úsilí ušetříte spoustu peněz.

Autor: autoweb
Kategorie: Audi A6 autem do chorvatska 2017 cesta do chorvatska cesta do chorvatska aktuálně dálnice v chorvatsku hever hydraulický poradna rady spotřeba paliva střešní nosiče Audi auta auto automobil BMW chorvatsko hatchback jak snížit spotřebu paliva Mercedes-Benz německo palivo pneumatiky Škoda Octavia spotřeba
Datum zveřejnění: Fri, 31 May 2024 05:30:00 +0000

Tohle vlastně není nic světoborného, jde o obecně známé skutečnosti... Jenže v době, kdy je cena paliva vysoká, zbytečně vysoká, zvláště když se podíváme na některé jiné evropské státy, může několik jednoduchých rad pomoci k úspoře paliva. A ačkoli tyto rady „každý zná," tak jen málokdo je dodržuje, na vině je většinou lenost, nedůslednost, nesystematičnost.

Vyberte si optimální auto

Ano, tato rada se hodí pouze těm, kteří mohou, chtějí nebo musí takové rozhodnutí aktuálně udělat a pokud je tady řidič, který vlastní nějaký automobil a dlouho ho měnit nebude, tak tuhle radu může přeskočit a podívat se na další. Každopádně je důležité, pokud o novém autě uvažujete, skutečně vybrat to nejoptimálnější, což neznamená to s nejnižší tabulkovou spotřebou.

Vytáčet motor do otáček je potřeba při driftování, ne během jízdy po dálnici.

Modelový případ... vezměte si nějaký kompaktní sedan či hatchback s malým přeplňovaným motorem a výkonem dost pod stem koní. Naložte zavazadlový prostor, na zadní sedadla posaďte dva cestující, dopředu sedněte také ve dvou a vyrazte na delší cestu, třeba na obligátní dovolenou do Chorvatska

Každá akcelerace v rámci předjíždění, každý táhlejší kopec bude znamenat námahu pro malý motor a také vyšší spotřebu Vyšší než je ta teoretická a vyšší než ta, o které jste před nákupem auta snili. A podobně by měl přemýšlet i ten, kdo například jezdí pravidelně dlouhé dálniční štreky třeba v rámci své manažerské pozice. Rychlý sedan s dostatečně silným a velkým motorem zajistí dostatek dynamiky pro překonávaní dlouhých vzdáleností, a v rámci této definice je pak třeba řešit spotřebu. Tak třeba třílitrový naftový šestiválec v Mercedesu třídy E, Audi A6 nebo BMW 5 je asi vhodným příkladem a ukázkou jak nabídnout rychlost, a s ní přímo úměrnou spotřebou.

A naopak - bylo by asi hloupé kupovat víkendové auto pro sportovní vyžití, se kterým plánujete jezdit jen tak pro radost na okruhové dny a řešit u toho spotřebu.

Změňte jízdní styl

Jednoduché jak facka, tohle vás nebude stát vůbec, ale vůbec nic. Tedy myslíme tím jakoukoli investici. Jde jen o uvědomění si toho, jakým způsobem pracujete s plynovým pedálem, a to navíc v rámci profilu trati a charakteristiky okolí. Jinak řečeno, předvídejte, v tom smyslu, že pokud dojíždíte na křižovatku, na které svítí červená, je nejen zbytečné, ale navíc neekonomické, přiřítit se je světlům pod plným plynem. A pak zase ostře akcelerovat.

Styl jízdy se na spotřebě paliva podepisuje zásadním způsobem. Jedna věc je dát si ostré kolo na závodním okruhu, ale něco jiného je styl „brzda-plyn" v běžném provozu. Pokud chcete snížit jednoduchým způsobem, ovšem zásadně, spotřebu, naučte se odhadovat zpomalení vašeho auta. Schválně, zkuste si sundat nohu z plynu při dojíždění a uvidíte, jak pojedete, třeba k semaforu, setrvačností.

Ideální modelová situace ... Jízda z kopce, plynulý dojezd pomocí setrvačnosti.

Škoda Kamiq a ScalaZkoušeli jsme omlazené modely Kamiq a Scala od Škodovky. Nejvíce nás překvapil litrový motor

První jízdy v okolí německého Frankfurtu ukázaly, že Škodovka vyladila, co mohla a přinese tak zákazníkům zase o trochu vylepšené modely. Tyto inovace se týkají jak vizuálního designu, tak motorové výkonnosti.

Zhubněte

Tak to je samozřejmě nadsázka ... ale jen do určité míry. Nicméně spotřeba souvisí s hmotností a pokud máte sto třicet kilo, přičemž padesát je, bez urážky, tukový polštář, je to zbytečná nadváha. Ale nechceme vás nutit hubnout, spíš se jen zamyslet nad tím, co vozíte v autě.

Nejsou neznámé případy, kdy řidič má v kufru dvě basy od piva jen proto, že se ještě nedostal do obchodu, aby je vrátil, k tomu má za sedadly velký těžký hever, který si před rokem půjčil od kamaráda. A na střeše rakev, kterou je líný odmontovat. Nechceme tvrdit, že musíte v autě udržovat laboratorní čistotu, na duhou stranu každý kilogram balastu navíc se na spotřebě podepisuje, negativně.Buďte aerodynamičtí. Vrátíme-li se k předchozí poznámce, tak můžeme klidně navázat na zmiňovaný střešní nosič. Zvykněte si, že ten, a také zahrádku, je třeba nasazovat jen na konkrétní jízdu a jezdit s takovýmto vybavením i když nic netransportujete, je plýtváním palivem.

A stejná situace platí pro tuning. Velké křídlo na zádi může být nutností, pokud jste sportovní řidič a takové vybavení potřebujete pro generování životně důležitého přítlaku, ale na Citroenu C- Elysee nebo třeba Octavii první generaci ... ehm, tam jde o zbytečnost. A zhýralé zvyšování spotřeby.

Pozor na tlak

Nejsme lékaři a pokud máte 180 na 120 není to asi v pořádku, ale to sem teď nepatří a nutit vás do správné životosprávy nebudeme. Mluvíme o tlaku v pneumatikách. Špatně nahuštěné gumy se ve spotřebě odrážejí zásadním stylem, podhuštěné pneumatiky mají vyšší valivý odpor než ty optimálně nafouknuté, a přeskočíme-li skutečnost, že jízda na nich je nebezpečná, tak je prověřené, že taková jízda zvyšuje spotřebu paliva.

Je čtvrt litru na sto najetých kilometrů hodně? Ale ano, pokud začnete počítat dál a zauvažujete třeba nad cestou v řádech několika stovek kilometrů. Jde o vaše peníze a „vzduch" je na čerpacích stanicích k dispozici zdarma.

Zvolněte

V podstatě je tato rada jen variací na odstavec o jízdní stylu, zde s zdůrazňujeme to, že ne vždy se vyplatí dynamická jízda. Uvažujte - má smysl akcelerovat na dálnici s vysokou četností kolem jedoucích aut? Zrychlíte jen proto, abyste za pár okamžiků museli zase zpomalit. Samozřejmě je tady možnost, že právě jedete v noci přes Německo na dálnici s neomezenou rychlostí, třeba z Nordschleife, a je rozdíl, jestli těch sedm set kilometrů dáte v průměru stokilometrovou rychlostí anebo zda pojedete stabilních 180 km/h. Tehdy se dá výhoda rychlejší jízdy oproti ekonomické obhájit.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





31.05 2024 9:01


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email