Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je sobota, 27 července 2024
Celkem je zde 521 lidí (3 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Paja_jaja
Uživatelů dnes: 3
Uživatelů včera: 3
Uživatelů celkem: 48 605
Online návštěvníků
Návštěvníků: 518
Uživatelů: 3
Celkem: 521

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 71481 | Témat: 8169

31.05 2024 9:01


Chybí vám tuning? Vybíráme 5 nejlepších aut k úpravám
Chcete jezdit rychle? Nebo zběsile? Postrádá vaše nejmilejší Škoda 120 výkon? Poradíme vám, jak a co pořádně vytunit!

Autor: autoweb
Kategorie: Zajímavosti o autech auta automobil BauMax BMW BMW 3 Honda Honda CRX kilowatt kola osvětlení Peugeot podvozek Škoda škoda auto Toyota Toyota Supra tuning výkon výkon motoru
Datum zveřejnění: Thu, 30 May 2024 10:32:00 +0000

Základní kritéria našeho výběru byla jasná, auto musí mít „na ulici" určitý status a nesmí být moc drahé. Aby bylo jasno, nebavíme se tady o žádné fušeřině. Pokud si budete chtít na svůj vůz nalepit co nejvíc polepů Sparco nebo Apex'i, pořiďte si dodávku, pro fandy křídel doporučujeme repliku trojplošníku z první světové. Úpravy musí být především funkční.

PEUGEOT 205 GTI
Proč?

Jeden z nejpopulárnějších hot-hatchů všech dob: nízká hmotnost a kompaktní rozměry z něj dělají ideálního kandidáta. Jeho reputace v šampionátu rallye je stále mezi veřejností známá. Verze 205 T16 závodila ve skupině B a výkon dosahoval několika stovek 200 koní. Silniční verze T16 měla koní 200. A GTi je pro skutečně zkušené jezdce. Pokud jste chlapci s čerstvě zaschlým řidičským průkazem, doporučuji velkou opatrnost. Tohle auto kouše, a například kousnutí v podobě stromu na vnitřní straně zatáčky rozhodně nepatří k příjemným zážitkům.

Jak na to?

Hlavní devizou Peugetou 205 je nízká hmotnost - 870 kg. Díky té dosahuje zrychlení z 0 na 100 za 7,8 sekundy. Zapomeňte proto na těžké bodykity a masivní audioaparatury. Od motoru 1,9 o výkonu 130 koní je to skutečně heroický výkon, tak proč mu práci ztěžovat. Navíc je obecně známým faktem, že tvary Peugeotu 205 jsou nesmrtelné a kazit je nějakou pseudomoderní šíleností je... šílensvím. A z hlasitého rádia a reproduktorů můžete být velmi brzy impotentní, to je také prokázaný fakt. Nový filtr, kola a zrestaurovaný lak tomuhle francouzskému švihákovi určitě postačí.

TOYOTA SUPRA MK. III
Proč?

Proč koupit starou Supru? Protože nemáte na novou. Obě auta jsou nekompromisní sporťáky a cena starší Supry je vcelku příznivá. V základu je vůz vybaven motorem o objemu 3 litry s přeplňováním i bez. Rozhodně se však doporučuje verze Turbo, která má bez jakýchkoliv modifikací 235 koní a na stovce je za 6,3 sekundy. Navíc v Česku existuje poměrně rozsáhlá komunita, která se zabývá jak tuningem, tak pomocí majitelům. Pomohou vám například i s tak nákladnou úpravou, jakou je výměna automatické převodovky za manuál.

Jak na to?

Pro tento vůz existuje nepřeberné množství motorových a karosářských dílů. Motor je už v základu dost silný, přeplňovaná jednotka však nabízí celou řadu možností. Od základní (a téměř povinné) výměny filtru za sportovní přes zvýšení plnícího tlaku turba, výměnu intercooleru, kliky, ojnic, hlav, blow-off ventily až po slavný čip. Samozřejmostí musí být i upravený podvozek a brzdy, síly se v Supře skrývá opravdu dost a zkrotit ji chce cvik. I u nás najdeme pár zajímavě upravených kousků, například Supru MK. III s motorem 2JZ GTE.

HONDA CRX
Proč?

Honda CRX je bezesporu legendou tuningového světa. Existují pro ni hromady „aftermarket" dílů a většina je v současné době v rukou zodpovědnějších majitelů. Člověku, který před vámi řídil CRX, jednoduše nemohlo být jedno, že se jedná právě o CRX. Výhodou je samozřejmě také hmotnost 950 kg a extrémně nízko položené těžiště. Bavíme hlavně o modelu s motorem 1.6i-VT (disponujícím 16 ventily a výkonem 150 koní), ne o pozdějším CRX Del-Sol, založeném na Civicu.

Alfa RomeoAlfa Romeo Stelvio Competizione není dokonalá, ale má sportovní srdíčko na správném místě

Tohle SUV na silnici jen tak nepotkáte. A je to škoda, i když k dokonalosti má daleko.
Alfa Romeo představila naprosto božskou supersportovní novinku. Může být elektrická, ale také nemusí

Mysleli jste si, že Alfa Romeo patří mezi skomírající značky? Zdání klame. Italové z ničeho nic představili zbrusu nový supersport, který míří jak na elektrickou budoucnost, tak připomíná benzinovou minulost. Moc aut ale nevznikne.

Jak na to?

Fantazii se meze nekladou, jedná se o poměrně silné auto, kterému rozumně zvolenými komponenty můžete trochu pomoci. U atmosférického motoru není třeba šachovat s mnoha díly, radno je zaměřit se na důkladnou prohlídku a opravu všeho, co je v nepořádku. Samozřejmě se dají pořídit nové válce, zvýšit kompresní poměr a pořídit jiné motorové díly, ale na to musíte mít především auto ve stoprocentním stavu. Což vzhledem k vyššímu věku (výroba druhé generace skončila v roce 1991) může být problém.

BMW E30
Proč?

Starší trojková řada BMW patří k tuning scéně stejně jako Golf TDI, i když možná trochu jiným způsobem. Zvláště řada E30 je díky své dostupnosti velmi hojně zastoupena. A navíc je to zadokolka, které zub času nijak neubral na zábavnosti a šarmu.

Jak na to?

Modely jako například nejnovější 320si ukazují, že k zábavě za volantem není třeba několik stovek koňských sil. Stačí vůz pořádně odlehčit a nainstalovat správný podvozek, například od firmy KW, která dodává tlumiče a pružiny okruhovým speciálům BMW v seriálu WTCC. Původní motorizace jsou zajímavé až od 318i, síla začíná u 325i se 170 koňmi. Pokud chcete nějaký výkon navíc, jsou velmi běžnou praxí výměny motorů, komunita okolo těchto vozů je velmi široká a zkušenější vám jistě velmi rádi poradí. Dají se najít i levnější M3, do těch však nedoporučujeme zasahovat. Zničíte tak kus automobilové historie a lajdácké úpravy mohou snížit cenu vozu.

ŠKODA 120
Proč?

Převážně kvůli dostupnosti. Cena je také nezanedbatelným faktorem, můžete potom bez uzardění tvrdit, že jste do úprav auta vrazili několikanásobek jeho ceny.  Jedná se o zadokolku, takže se budete moci pouštět do divokých driftů a průjezdů zatáček bokem. Navíc jde o technologicky velmi jednoduchý vůz, který si jistě budete moci upravit či opravit sami.

Jak na to?

Ač jsme si ohledně nálepek řekli NE, většina vytuněných „šáde hundertzwanzig" je nutně potřebuje. Jednak na zakrytí děr od rzi, druhak k vytvoření té správné závodní image. Důležitý je také hlučný výfuk a pneumatiky s bíle vymalovaným názvem výrobce. A jelikož jde o poctivou zadokolku, která potřebuje přítlak na zadní nápravě, nevyhnete se dříve či později nákupu křídla. Nevyplatí se podcenit neonové podsvícení - zde přicházíme s malým tipem. V prodejnách Baumax se dá podobná nádhera pořídit několikanásobně levněji než ve specializovaných tuningových obchodech. Já osobně jednu takovou zářivku mám, ale bohužel jen k osvětlení stolu. A že si děláme legraci? Podívejte se na některé fotografie, které laskavě poskytli LordMord a qwas z webu tuzing.com.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





31.05 2024 9:01


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email