Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je pondělí, 25 listopadu 2024
Celkem je zde 333 lidí (3 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Fadder
Uživatelů dnes: 4
Uživatelů včera: 3
Uživatelů celkem: 48 838
Online návštěvníků
Návštěvníků: 330
Uživatelů: 3
Celkem: 333

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 72146 | Témat: 8169

26.05 2024 9:00


Sexy je slabé slovo. Volvo XC60 Black Edition otvírá cestu do nepoznaných vizuálních výšin. Jen v těch výškách nezapomínejte nabíjet
Švédská automobilka stále pokračuje ve své cestě plnohodnotné elektrifikace, kterou oznámila před delší dobou. Nyní ji ale vetkla přitažlivý vizuál. Přesvědčí tak většinu zákazníků, že tudy cesta opravdu vede?

Autor:
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému

Kategorie: Volvo XC60 auta auto kola offroad spotřeba Volvo
Datum zveřejnění: Sun, 26 May 2024 05:36:52 +0000

Když se podíváte na webové stránky značky Volvo, horko těžko byste tam hledali automobily, které mají pod kapotou dieselový agregát. A benzinová jednotka přichází už v podstatě ruku v ruce jako mild-hybrid nebo plug-in hybrid. Poselství Švédů je jasné. Elektrifikace. Přes to už vlak nejede. Cesta je to značně optimistická, dlážděná, řekněme velmi hrbolatými kostkami, ale zatím v podstatě úspěšná. Ona totiž Volva mají co nabídnout v rámci vyladěnosti a dynamiky, a tím pádem přitáhnou zákazníky, kteří přesně o tento soulad stojí. A XC 60 nebyla v tomto ohledu jiná.

Černá je dobrá, to je fakt

O vizuální stránce XC60 toho už bylo napsáno mnoho, takže jen lehká připomínka. Nejvýraznějším prvkem jsou světlomety, které svým tvarem připomínají, a samo Volvo tuto interpretaci používá, Thorovo kladivo aneb Odkaz severské mytologie. A pak už je to jen o specifikaci, kterou si sami zvolíte. Aby to Švédi udělali zajímavější, prostě z celého auta udělali černý neprůstřelný sexy tank a označili to jako „Black edition". Ačkoliv to zní jako kdybyste se s oním vizuálem ztratili v davu, opak je pravdou. Ony černé prvky přitahují oči kolemjdoucích tak výrazně, že se až budete divit. Nejvýraznější černou asi poznáte na masce chladiče, včetně oné přetínající linky, která v sobě uprostřed skýtá logo Volva - samozřejmě jak jinak než v té nejtmavší barvě. Leskle černou barvu ale obsahují i rámečky otvorů v předním nárazníku, nebo kryty zrcátek a stejně tak hagusy.  Co osobně považujeme za jeden z nejzajímavějších prvků na autě jsou kola speciálního výbrusu ve velikosti 21 palců. Zvenku tohle auto prostě působí neskutečně odvážně přitažlivým pocitem.

    - Zdroj: Sabina Sarkisovová
    -
    -
    -
Celá galerie 29
Uvnitř je to o čistotě

A nejinak je tomu samozřejmě v interiéru. Ten je poskládaný čistě a elegantně, jako jsme tomu u těchto modelů značky zvyklí. Prim hraje křišťálová hlavice automatické převodovky. Tohle je něco, z čeho máme vždycky u Volv radost. Prvek, který na vás dýchne jakýmsi nadřazeným pocitem. Stejně tak budete spokojeni s pohodlím, které poskytnou černá (jak jinak) sportovní sedadla potažená kvalitní kůží. Sympatická je i další volba materiálu prostupující interiérem - konkrétně narážíme na použitý hliník, který tomu všemu dává jakýsi šmrnc.

Zdroj: Sabina Sarkisovová

Stále ocenění hodný je vertikální středový displej, který frčí na Androidím systému, což je potěšující hlavně pro použití Google map a podobných featur, na které jsou uživatelé mobilních telefonů na stejné platformě zvyklí. Infotainment je díky tomu jednoduchý a přehledný, a nemám co vytknout. Možná jen digitální přístrojovka by mohla mít širší nastavení vizuálního rozhraní. Střídají se v ní pouze dvě možná nastavení  a troufáme si tvrdit, že by řidič ocenil více informací.

Pod kapotou jen zeleno

A co se skrývá pod kapotou? Lehčí varianta, která je označená jako T6 si s sebou nese dvoulitrovou benzinovou jednotku spřáhnutou s 8stuňovým automatem, a to celé logicky doplňuje elektromotor. Tato hračka v útrobách černého koně se umí pochlubit maximálním výkonem 257 kW a stádem 253 koní. Působivé je i zrychlení z 0 na 100, které je zde 5,7 sekund. Ano, i takové auto se do toho umí pořádně opřít. A nejsou to pouze papírové hodnoty. Volvo tohle prostě umí. Umí vyladit motorizaci tak, aby byla přímá, přesná, rychlý a dravá, stejně tak na druhé straně umí implementovat do řidičského života onu úspornost, ale pouze v tom případě, pokud je zákazník poslušný a dobíjí. Protože kde jinde, než u plug-in hybridního Volva je potřeba dobíjet. Pokud tak budete činit a budete jezdit dravě, spotřeba bude i 2l/100 km, pokud nebudete dobíjet, můžete se hravě dostat například na 9. Věřte nám.

Zdroj: Sabina Sarkisovová

Pochvalu si ale zaslouží i různé jízdní režimy a jejich okamžité se přizpůsobí jízdním požadavkům. V hybridu si užijete normální jízdu, v režimu Power za to vezmete, AWD zapnete, pokud vám to bude klouzat a offroad si užijete, když vjedete prostě do menšího terénu pro potěchu vašeho vnitřního já. Je nutno říct, že XC 60 za to umí pořádně vzít, ale nejvíc jí sluší rozvážný a klidný styl jízdy, s ovládaní jedním pedálem a přizpůsobením jízdy za pomoci rekuperace. Tohle je věc, která je jak šitá na míru takovému autu a v tomhle statusu se vám švédská perla odvděčí klidem nejvíce. Podvozek bude fungovat na jedničku, v klidu s vámi pohupovat a dávat vám pocit naprostého klidu a vyrovnání. A přesně sem Volvo patří. Do klidu a rozvahy.

Další testy SUVVíc futuristické auto mít nemůžete. Toyota C-HR sází na neobyčejný vizuál a kvalitní hybridní jednotku

Zakládáte si na okázalosti a vzhled je pro vás rozhodovacím argumentem číslo jedna? Model C-HR by pro vás měl být ideálním parťákem.
Za volantem obrněné Audi Q7: Přibrala desítky kilo, ale na jízdní vlastnosti to téměř nemá vliv

Na první pohled je změna na oblíbeném SUV k nepoznání. Pocítíte ji, až když vezmete poprvé za dveře.

Volvo XC60 v černém provedení je jakási intepretace temného zvířete, které je přítulné, ale umí pěkně podrábat. V tom nejlepším smyslu slova. Je určeno náročnějším zákazníkům, kteří vědí, co chtějí a mají na to finanční zázemí - cena kolem 2 milionů říká vše. Tohle je auto je prostě pro fajnšmekry.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





26.05 2024 9:00


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email