Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je neděle, 10 listopadu 2024
Celkem je zde 364 lidí (7 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Ludva2
Uživatelů dnes: 4
Uživatelů včera: 2
Uživatelů celkem: 48 803
Online návštěvníků
Návštěvníků: 357
Uživatelů: 7
Celkem: 364

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 72055 | Témat: 8169

19.05 2024 9:01


Život s dětmi nekončí. Našli jsme ojetá MPV, se kterými odvezete děti rychlostí blesku
Vybrali jsme MPVčka, která zvládnou jak rodinný život, tak zábavu za volantem.

Autor: Hugo
Kategorie: Ojetá auta Zajímavosti o autech BMW Citroën C4 Citroën C4 Picasso Fiat 500 Ford S-Max Mercedes-Benz naftový motor Nissan Nissan Quest Opel Opel Meriva Opel Zafira
Datum zveřejnění: Sun, 19 May 2024 05:19:33 +0000

V životě snad každého petrolheada jednou nastane ta chvíle, kdy má pocit, že s rodinnými povinnostmi skončí veškerá sranda. Přitom nutnost koupě rodinného MPV ještě neznamená, že se musíte vzdát zábavy.

Jasně, pokud si na denní ježdění pořídíte něco jako naftový Citroën C4 Picasso nebo Fiat 500 L Living, pak to máte do jisté míry spočítané. Ale na světě existuje i spousta zajímavějších a řidičsky atraktivnějších MPVček.

Nevěříte? Trochu jsme zapátrali a vybrali MPV, se kterými se rozhodně nudit nebudete.

Mercedes-Benz R 63 AMG
Zdroj: Mercedes-Benz

Erkový mercedes vždycky platil po designové stránce za poněkud nechtěné dítě, nicméně svoje kvality měl. Uměl totiž odvézt až šest lidí v naprostém komfortu. To sice Viano umělo také, ale to byla přece jenom pořád dodávka.

Takže tohle auto hrálo na celkem racionální notu. Ne tak ale ostrá verze R 63 AMG. Ano, i z tohohle vziklo á-em-géčko! Klasický atmosférický osmiválec s parametry 510 koní a 620 Nm poháněl všechna čtyři kola a hlavně burácel na lesy.

Tohle je jedno z nejvíc cool MPVček, kterým můžete přijet pro děti před školu. A také jedno z nejvzácnějších. Podle různých pramenů se jich vyrobilo jen něco kolem 100 kusů! Tehdy to prostě nikdo nechtěl. Jaká škoda...

BMW 225i xDrive Active Tourer
Zdroj: BMW

Když poprvé přijelo BMW řady 2 s přídomkem Active Tourer a Gran Tourer, zarytí fanoušci mnichovské značky začali rituálně pálit vlajky.

Jistě, není BMW 2 jako BMW 2 a vysoké MPV se čtyřválcem, pohonem předních kol a poněkud neforemným designem bylo na hony vzdálené elegantnímu kupátku s řadovým šestiválcem a pohonem na zadek, ale ve výsledku to nebylo vůbec špatné auto.

V nejsilěnjší motorizaci 225i díky 231 koním a 350 Nm zvládlo stovku za 6,6 sekundy a maximálku 240 km/h! A protože jezdilo na platformě Mini, vlastně se docela dobře řídilo. Pokud chcete zábavné a prémiové MPV, tohle je navzdory nepříliš atraktivnímu vzhledu dobrá volba.

Opel Meriva OPC & Opel Zafira OPC
Zdroj: Opel

Nevíme, co si u Opelu vpravovali do žil za substance, když místo jednoho potrhlého MPVčka postavili hned dvě.

Jedním byla Meriva OPC s motorem 1.6 Turbo o výkonu 180 koní, větší Zafira pak dostala ještě silnější motor: dvoulitr s turbem dodával na přední kola úctyhodných 240 koní. To donedávna neměl ani takový Golf GTI.

Pořád je to poměrně velké a těžké auto, takže okruhovou hračku nečekejte, ale je pěkné mít pod pravou nohou k dispozici takové stádo koní.

Ať už zvolíte Merivu, Zafiru generace A, nebo B, s bodykitem, na velkých kolech a v klasické modré barvě vypadají skvěle.

Volkswagen Caravelle 2.8 VR6
Zdroj: Volkswagen

Dneska je v módě označovat i Multivana jako MPVčko, ostatně nejnovější generace T7 opravdu jezdí spíš jako osobák. Takže nic proti ničemu.

Nás ale víc zajímá generace T4, která byla ještě pravověrnou dodávkou. O to šílenější byl nápad vměstnat do ní legendární motor 2.8 VR6, který byste čekali spíš pod kapotou Corrada.

Podívejte se na srovnávací test Volkswagenů Multivan T7

Tady měl výkon 140 koní, což není na velkou rodinnou krabici nic moc. Plusy? Krásný zvuk. Mínusy? Spotřeba, spotřeba a ještě jednou spotřeba.

A taky je to už celkem vzácnost. Zkuste hledat také novější generaci T5 s motorem 3.2 VR6. Ten už měl pořádnějších 235 koní.

Toyota Previa S/C
Zdroj: Toyota

Tohle japonské MPV vypadá jako spousta dalších aut téhle éry. Vejcovitý design jasně odkazuje na počátek 90. let, kdy tohle auto vzniklo, a dost možná také v záplavě svých amerických konkurentů, proti nimž bylo stavěno především, trochu zapadne.

To nejzajímavější se ale ukrývá uvnitř, resp. pod podlahou. Někoho totiž napadlo, že by bylo dobré umístit motor ne pod přední kapotu, jak velí logika, ale doprostřed pod podlahu.

MPV si totiž koupíte hlavně kvůli vnitřnímu prostoru, který motor uvnitř kabiny pod podlahou logicky ubírá, zadruhé pak jen stěží doceníte dokonalé vyvážení podovzku a pohon zadních kol u rodinného dostavníku. Leč stejně tohle auto vzniklo. A nebylo vůbec špatné. Dokonce existovala verze s dvoulitrovým čtyřválcem s kompresorem, která dávala slušných 158 koní.

Ford S-Max 2.5T
Zdroj: Ford

Na začátku milénia vznikl jeden z nejzajímavějších ostrých hatchbacků všech dob netradičním spojením dvou značek: Fordu a Volva.

Ford Focus ST dostal do vínku ikonické podvozkové kvality modrého oválu a mýtický 2,5litorvý pětiválec s turbem o výkonu 225 koní od švédské značky.

No a pak někoho napadlo strčit tenhle motor kromě Mondea také do S-Maxu! Nejezdilo to vůbec špatně, ale také to pěkně zřalo. Ale panečku, ten zvuk! Tohle je jasně nejlépe znějící MPV všech dob.

Nissan Quest 3.5 V6
Zdroj: Nissan

Quest v záplavě amerických MPV snadno zapadne, ale měli byste mu dát aspoň šanci. Proč? Protože má zajímavý motor.

Vidlicový šestiválec má sice kdejaký americký minivan a o osmiválce také není nouze, když sáhnete po větších dodávkách, ale tady je zajímavý jeho původ.

Stejný motor 3.5 V6 totiž pohání také Nissan 350Z. Tady má sice nižší výkon 260 koní a místo šestistupňového manuálu nechtěný, zato však celkem povedený variátor, ale stejně je to hrozně cool!

Mercedes-Benz Viano V6 CDI 3.0
Zdroj: Mercedes-Benz

Viano s naftovým šestiválcem je naprostá klasika! Tohle je přesně ta luxusní dodávka, po které všichni touží.

A proto také pořád stojí celkem nekřesťanské peníze, ačkoliv už je to taky pěkně letité auto. Nicméně takovou kombinaci luxusu, komfortu, výkonu, sametové jemnosti šestiválce a úspornosti turbodieselu nikde jinde neseženete.

Nástupce už přišel o legendrání naftový motor 3.0 V6, vrcholná motorizace V 300 d ale stále platí za pořádnou raketu. S 240 koňmi dokáže upalovat až 215 km/h! Umíte si to představit v dodávce???


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





19.05 2024 9:01


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email