Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je pondělí, 3 června 2024
Celkem je zde 691 lidí (7 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: esenbe
Uživatelů dnes: 2
Uživatelů včera: 1
Uživatelů celkem: 48 473
Online návštěvníků
Návštěvníků: 684
Uživatelů: 7
Celkem: 691

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 71238 | Témat: 8169

18.05 2024 9:01


Radikální škrty pod kapotou. Vyzkoušeli jsme novou Octavii na českých silnicích a nestačili se divit
Nejpopulárnější české auto jsme poprvé projeli po českých silnicích s faceliftem.

Autor: Hugo
Kategorie: První jízda Škoda Octavia autotest čtyřkolka facelift Favorit hybrid nová nová Škoda Octavia IV první jízda první jízdní dojmy redakční test řízení Škoda Škoda octavia combi
Datum zveřejnění: Sat, 18 May 2024 05:01:41 +0000

Nová Škoda Octavia je autem, které je předem odsouzeno k úspěchu. Vždyť dlouhodobě je nejprodávanějším modelem na českém trhu. Za tři a půl generace navíc vzniklo přes 7 milionů oktávek.

První generace se prodalo téměř 1,5 milionu, druhé a třetí už kolem 1,7 milionu a aktuální čtvrtá má nakročeno k podobnému číslu. Doteď, tedy do poloviny životního cyklu, se jí prodalo 673 000 a nelze očekávat nic než druhou půlku prodejů s faceliftem.

Lehká plastika

Po designové stránce poznáte facelift Octavie zepředu podle nové masky chladiče, nárazníku a především LED Matrix světlometů. Ty mají nový světelný podpis v podobném duchu jako kontroverzní dělené světlomety faceliftu třetí generace, nicméně v tomto případě zakomponované do celku decentněji.

Zezadu najdete také nová koncová LED světla s animovanými blinkry a odlišný design nárazníku. Zboku pak zaujmou dva nové designy kol.

    - Zdroj: Škoda
    -
    -
    -
Celá galerie 44

Uvnitř jsou změny také především kosmetické. Najdete tu nové čalounění sedadel, dveří a palubní desky, nové dekory či chromové detaily vyvedené v tmavém chromu.

V souvislosti s vyvedením interiéru se také přeměnily kategorie výbav, jimž vévodí kožené čalounění v odstínu Cognac ekologicky barvené kávovými boby, které se zkonzumují v továrně Škodovky.

Hlavní novinkou je potom 10" Virtual Cockpit a infotainment o úhlopříčce 13,1" s přepracovanou a nutno uznat, že intuitivnější nabídkou.

Přibylo také bezdrátové nabíjení telefonu o výkonu 15 W s aktivní ventilací, aby se při nabíjení telefon zbytečně nepřehříval. To je moc pěkný detail a skutečně, za celý den, co jsem telefon nabíjel, zůstal hezky chladný.

Zdroj: Škoda

Ze Simply Clever příslušenství doznal změn deštník vyrobený z ekologičtějších materiálů, stejně jako škrabka na led schovaná ve víčku nádrže, která už není zelená, ale bílá. Zadní pasažéři si potom nově mohou užívat praktický úložný box pod výdechy ventilace.

Škrty pod kapotou

Zásadní změny proběhly pod kapotou. Z nabídky zmizelo několik motorizací, ačkoliv to vůbec není na škodu. Za povšimnutí stojí absence základního litrového tříválce. Nabídka nyní začíná potentnějším benzinovým motorem 1.5 TSI o výkonu 85 kW/115 koní.

Na výběr je i silnější varianta 110 kW/150 koní. Chybí také plug-in hybrid, který byl nahrazen mild hybridem spárovaným právě se silnějším benzinem a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.

Nabídka turbodieselů je podobně jednoduchá, tradiční motor 2.0 TDI najdete opět ve výkonových variantách 85 kW/115 koní a 110 kW/150 koní. Slabší se páruje jen s manuálem, silnější zase jen s automatem.

Podívejte se na videotest bazarové Octavie

Pohon všech kol je vyhrazený pouze jediné motorizaci, a to nejsilnějšímu benzinu 2.0 TSI 150kW/204 koní, který bude dostupný až později v tomto roce.

Největších škrtů doznal sportovní derivát RS. Odpadl populární turbodiesel, s ním i čtyřkolka a nepříliš povedený plug-in hybrid, naštěstí ale tradiční benzinová verze zůstala.

Posílila na 195 kW/265 koní, staromilci holdující třem pedálům a řadicí páce mají ale smůlu, jelikož na výběr zůstalo jen DSG. Z několika variant tak zůstala jen jediná (plus výběr mezi liftbackem a kombíkem), nicméně podle našeho soudu ta ideální.

Eresem jsme zatím jezdit nemohli, nicméně paleta všech aktuálně dostupných verzí na prvních testovacích jízdách z Prahy do Mikulova a zpět nechyběla.

Zdroj: Škoda

Nejvíce času jsme strávil za volantem skoro základní verze 1.5 TSI 110 kW/150 koní s manuálním šestikvaltem coby nejpurističtější verze. Ještě jsem si totiž střihl odbočku po sázavských okreskách.

Jejich náročný profil a zvlněný asfalt prokázal komfortní a zároveň jisté naladění podvozku (navíc bez adaptivních tlumičů DCC), s nímž se nemusíte bát zatočit ostřeji. Oproti původní verzi to je velká změna k lepšímu.

Přepracování doznalo také kompletně nové řízení a jeho kalibrace, která je nyní malinko ostřejší. V kombinaci s dobře padnoucím volantem s příjemnou perforovanou kůží je to auto, které se moc hezky vodilo náročnými okreskami.

Projev motoru a dlouhé převody příliš nechytnou za srdce, na druhou stranu efektivita je příkladná. Kousek po městě, po okreskách a většinu po dálnici jsem zvládl za příjemných 6,6 l/100 km, aniž bych se držel na uzdě.

Zdroj: Škoda

Ve výsledku bych sáhl spíš po mild-hybridu, který má drobný „kick" navíc a automat, s nímž je rodinný či služební život přece jenom pohodlnější.

Naftový motor v podobě 2.0 TDI 110 kW/150 koní s automatem jsem zkoušel chvilku v okolí Mikulova a až na mírně hrubší projev mu není co vyčítat.

Tohle je zkrátka absolutní klasika, se kterou nelze šlápnout vedle. Základní turbodiesel 2.0 TDI 85 kW/115 koní ja zase taková taxikářská varianta, s manuálem se ale uřadíte k smrti.

Pokud ale neplánujete najíždět desetitisíce kilometrů ročně, kdy se vám vrátí úspora z paliva, můj osobní favorit na univerzálního každodenního dříče je právě mild hybrid, který je dostatečně svižný, úsporný a s automatem i pohodlný na řízení. S ním se mi jezdilo nejpříjemněji.

Další ŠkodovkyTest Škoda Enyaq RS iV pohledem ženy: Brutální síla v SUV karoserii (první jízdní dojmy)

Škodovka s novou vrcholnou verzí elektrického SUV rozšiřuje svou sportovní řadu RS a zákazníkům tak dává na výběr. Vyzkoušeli jsme nejsilnější sériovou Škodovku v okolí španělské Malagy.

Nová Škodovka potěší všechny dobrodruhy. Uvnitř má pracovnu i místo na přespání

Prohlédli jsme si v pořadí už devátý žákovský vůz z učiliště Škoda Auto. Základem je elektromobil


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





18.05 2024 9:01


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email