Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je sobota, 18 kvě 2024
Celkem je zde 219 lidí (1 přihlášený)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: ChilldaPlaya
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 4
Uživatelů celkem: 48 452
Online návštěvníků
Návštěvníků: 218
Uživatelů: 1
Celkem: 219

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 71140 | Témat: 8169

04.05 2024 9:00


Mazda renovuje koncept RX-Evolv: Prototyp Mazdy RX-8, který pomohl zachránit wankel
Kultovní rotační motor podle návrhu Felixe Wankela se stal typický hlavně pro Mazdu. A teď zahájila renovaci konceptu RX-Evolv, který byl předzvěstí sériové Mazdy RX-8 a pomohl zachránit přežití legendy.

Autor: Pavel Kyncl
Kategorie: mazda rx-8 elektromobil Mazda Mazda RX-Evolv nová wankel značka
Datum zveřejnění: Sat, 04 May 2024 05:06:32 +0000

Čtyřdveřové kupé Mazda RX-8 bylo donedávna posledním produkčním automobilem s rotačním motorem podle původní konstrukce Felixe Wankela. Produkční Mazda RX-8 se vyráběla v letech 2003 až 2012 a byla ukončena, protože dvourotorový wankel nesplňoval nové přísnější regulace emisí škodlivin a byl charakteristický vysokou spotřebou paliva. Japonská značka na kupé RX-8 navázala až v loňském roce, když představila zcela novou rotační jednotku jako range extender pro moderní elektromobil MX-30, aby z něj udělala plug-in hybrid.

    - Zdroj: Mazda
    -
    -
    -
Celá galerie 5
Důležitý milník ve vývoji wankelu

A teď se Mazda rozhodla, že při příležitosti 25. výročí zrenovuje vůbec první oficiálně představený koncept Mazdy RX-8. Oficiálně se poprvé ukázal světu na výstavě Tokyo Motor Show v roce 1999 a byl předzvěstí toho, jak bude produkční vůz vypadat. Vůbec poprvé automobilka ukázala i unikátní konstrukci čtyřdveřového kupé s protisměrně otevírajícími se dveřmi pojmenovanými „Freestyle Doors".

Koncept Mazda RX-Evolv, jak jej automobilka oficiálně pojmenovala, byl důležitým milníkem ve vývoji wankelu podle Mazdy. Během představí světu tehdy automobilka řekla, že je „vozem, kterému byla svěřena budoucnost rotačního motoru".

A koncem devadesátých let bylo velkým překvapením, že se Mazda odvážila do vývoje dalšího wankelu, protože nebyla ve finančně ideální situaci. Po spojení s Fordem měl být další vývoj zastaven, ale skupina nadšených inženýrů na novém rotačním sporťáku pracovala v utajení. Projekt Mazdy RX-Evolv následně dostal zelenou až poté, co zástupci automobilky pozvali vedoucího manažera Fordu, aby se přišel svézt s vývojovým prototypem.

Předzvěst sériové Mazdy RX-8

Styling Mazdy RX-Evolv se během čtyř následujících let vyvinul do produkčního designu sériově vyráběné Mazdy RX-8 a zachoval si ten nejvíce unikátní prvek tohoto modelu. Do čtyřmístné kabiny se nastupovalo po otevření protisměrných dveří bez pevného B-sloupku. Ten nahrazovala výztuha v zadních „polodveřích", která se po jejich zavření uzamkla do karoserie.

Další čtení o značce MazdaMazda představila dvě sportovní lahůdky, okruhovou MX-5 RS a nabroušenou trojku

Oba vozy se budou prodávat pod novou značkou Mazda Spirit Racing.
Gumový medvídek jako inspirace pro automobil? Mazda 121 Goldy byla fenoménem své doby

Dnes už se téměř zapomnělo na spolupráci mezi japonským výrobcem automobilů a německou firmou specializující se na sladkosti, proslavenou svými oblíbenými gumovými medvídky. Přesto právě v období přelomu osmdesátých a devadesátých let minulého století došlo k vytvoření zvláštního modelu Mazdy 121 s půvabným jménem Goldy.

V Mazdě RX-Evolv se navíc poprvé představila i nová evoluce rotačního motoru s obchodním pojmenováním Renesis. Dvourotorová jednotka slibovala 276 koní a byla spojena se šestistupňovou manuální převodovkou. V produkčním modelu RX-8 se objevila také, ale v Evropě se prodávala ve dvou výkonových verzích o 192 nebo 231 koních. Japonským inženýrům se díky kompaktnímu motoru povedlo dosáhnout ideálního rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravu v poměru 50:50.

A kde je koncept Mazda RX-Evolv teď? Japonská automobilka se s letošním 25. výročím rozhodla jej kompletně zrenovovat, aby znovu mohl zářit v továrním muzeu a na automobilových výstavách. Pro značku má velký význam, protože ji pomohl zachránit wankelův motor, který se i přes německý původ stal typický právě pro Mazdu.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





04.05 2024 9:00


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email