Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je sobota, 18 kvě 2024
Celkem je zde 412 lidí (2 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: ChilldaPlaya
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 4
Uživatelů celkem: 48 452
Online návštěvníků
Návštěvníků: 410
Uživatelů: 2
Celkem: 412

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 71134 | Témat: 8169

03.05 2024 9:00


Audi A7 se silným dieselem je svižné a úsporné gétéčko, ze kterého nechcete vystoupit 
Potřebujete natočit tisíce kilometrů v komfortu, úsporně, ale také svižně? Potom nehledejte dál.

Autor: Hugo
Kategorie: Audi A7 Sportback Velký test Aston Martin Audi Audi A6 Audi A7 auto blatníky elektromobil klimatizace limuzína Mercedes-Benz podvozek Porsche Subaru Subaru Legacy
Datum zveřejnění: Fri, 03 May 2024 05:01:28 +0000

Víte, kdo vymyslel SUV? Nevíte? Já také ne. Vsadím se ale, že každá automobilka bude tvrdit, že to byla právě ona. Byl první Qashqai? Range Rover? Nebo snad Cherokee? Nedalo mi to a musel jsem chvíli pátrat. A dostal jsem se až do hlubokých 30. let. Zkrátka s tím, kdo jako první přišel s dnes tolik populární kategorií, to prostě není tak jednoduché.

Pokud jde ovšem o čtyřdveřová kupé, jsou dějiny poněkud jednoznačnější. Historicky vůbec první takové auto představil roku 2004 Mercedes-Benz v podobě modelu CLS. Také stěží věříte, že už je to 20 let? A jak tak bývá ve světě automobilového designu zvykem, strhnul tím lavinu a ostatní se začali opičit.

Následovalo Porsche Panamera, BMW 6 Gran Coupé a svoje pojetí sportovně střižené čtyřdveřové limuzíny představil dokonce i Aston Martin nebo Lamborghini. Zatímco Rapide to dotáhl až do sériové výroby, úchvatný Estoque bohužel zůstal pouze u konceptu. Chytli se i značky z opačného spektra, např. Volkswagen s Passatem CC, později jen CC, dnes Arteon.

Chybět samozřejmě nesmělo ani Audi, a tak vznikl model A7 Sportback. Nutno ovšem dodat, že ve skutečnosti je to spíš pětidveřový liftback, ale to už je jenom technikálie. Svým pojetím zkrátka patří do party velkých luxusních gétéček se čtyřmi (bočními) dveřmi a splývavou zádí ve stylu kupé, případně fastback, chcete-li.

    - Zdroj: Hugo Kottás
    -
    -
    -
Celá galerie 25

Papír snese všechno a nejednou jsme byli svědky znásilnění zavedených termínů ve prospěch marketingu. Holt fastback nebo shooting-brake už dneska dávno nejsou to, co bývaly. U Audi se tomuto trendu naštěstí vyvarovali a pro tento typ karoserie zavedli v případě modelů A5 a A7 neutrální termín Sportback.

Pořád fešák

Druhé generaci Audi A7 Sportback to stále sluší. Nabušené ereso se svalnatými blatníky stříká steroidy na všechny strany, ale i obyčejné verze nejsou vůbec k zahození, navíc v S line, na velkých kolech a se zajímavou barvou.

Tohle je takový mix nazelenalé šedé metalízy s názvem Chronos. Přestože na první pohled působí jako dnes již ikonická „plničová" šedá, při bližším zkoumání objevíte, že barva v sobě skrývá zajímavé odstíny.

Zdroj: Hugo Kottás

Třešničkou na dortu jsou potom bezrámová okna. V zimě je možná budete proklínat, protože se budou lepit k těsnění, jinak je ale budete milovat. Navíc je děsně stylové, když má bezrámová okna čtyřdvířko (tady se mi do vlhkých snů tajně vtírá staré Subaru Legacy).

Interiér také vůbec nestárne. Moderní architekturu s Audi virtual cockpit doplňuje druhý displej infotainmentu hezky zapracovaný do palubní desky a třetí, menší obrazovka ovládající klimatizaci. Mě se to na pohled líbí a na používání mi to vyloženě nevadí. Rozhodně je to mnohem lepší řešení, než když máte ovládání klimatizace někde schované v rámci hlavního infotainmentu.

Navíc je tu možnost nakonfigurovat si zkratky, které přijdou vhod. Třeba na vypínání otravného eurounijního pípání na překročení rychlosti. A nechybí ani pár důležitějších fyzických tlačítek. Já jsem spokojený.

Zdroj: Hugo Kottás

Vzadu si dospělí také nebudou vyloženě stěžovat na prostor, ačkoliv na hlavu to pro čahouny už může být limitní. Já se svými 185 cm se vejdu akorát. Méně praktická mi připadá splývavá střecha pohledem otce, který se dozadu snaží nainstalovat velkou dětskou sedačku. To už mi je otvor ve dveřích dost malý. Alespoň isofixy jsou hezky na ráně a dobře se trefují.

Kufr je dlouhý, ale trochu mělký, nicméně na rodinnou dovolenou ve čtyřech se zabalíte v pohodě. Velký kočárek potom také můžete libovolně pohodit, aniž byste museli zdlouhavě vymýšlet, jak se tam vejde. Konec konců je to bezmála pětimetrová limuzína, tak ještě aby byl problémem prostor.

Nafta ještě neřekla poslední slovo

Zaznamenali jste zprávu, že Audi opouští svůj aktuální, poněkud zmatečný systém označování motorizací? Jako bychom to neříkali... Tohle je 50 TDI, postaru 3.0 TDI, tedy třílitrový vidlicový šestiválec spalující naftu.

Podívejte se na videotest ostrého Audi RS 7 Sportback

Běží sametově jemně, jak se sluší a patří - přesně tenhle soundtrack mi k velkému a komfortnímu rodinně-manažerskému gétéčku padne jako ulitý. Jasně, že burácení nabroušeného osmiválce pod kapotou eresa je terno, ale jako taková normální, umírněná, racionální volba je tenhle motor prostě dokonalý.

Famózní je dojezd, který se díky 73litrové nádrži blíží tisícovce kilometrů. Který elektromobil vám tohle nabídne? Jasně, zase vám vymáčkne mozek z hlavy, ale jak dlouho vás to bude bavit? Týden? Mě tedy 286 koní a 620 Nm třílitrového turbodieselu stačilo bohatě úplně na všechno.

Mnohem víc si cením toho, že dokáže dojet přes půl Evropy na jeden zátah. Nebo že nemusím měsíc tankovat. Nebaví mě nabíjet ani mobil, natož neustále řešit, jak mám nabité auto. S nafťákem a gigantickou nádrží je život prostě jednodušší.

Zdroj: Hugo Kottás

A kolik z té nádrže vysrkne? Dlouhodobě mi tu někdo nechal svítit rovných sedm litrů, já jsem po městě jezdil těsně pod deset, po dálnici pak pod osm a lážo plážo i za 6,5 l/100 km.

Pohlazením na duši je také sametově jemný osmistupňový automat. Mimochodem, tohle je jediná „obyčejná" motorizace v nabídce, se kterou se pojí právě osmistupňový hydroměnič místo sedmistupňové dvouspojky. Takže pokud máte preference i tímto směrem, víte, po čem sáhnout.

Atlet v obleku

Pětimetrová limuzína ke sportovní jízdy zrovna nevybízí, ale když už se trochu rozvášníte, objevíte v á-sedmičce celkem slušného atleta. Bezmála dvoutunová hmotnost má tak nějak od přírody jisté limity, které ovšem dosti zdařile posunuje natáčecí zadní náprava. Stejně jako vrcholná eresa nebo velká SUVčka od Audi tak dokáže zatáčky projíždě až nesmyslně agilně.

Redakční testy AudiTest Audi RS e-tron GT: Veganský supersport pro čtyři na elektřinu

Audi RS e-tron GT možná jezdí na elektřinu a dokonce může být plně veganské, nenechte se ale zmýlit. Tohle je totální masakr!
Audi SQ7 je peklostroj a pohlcovač rychlosti. Ze světa kolem dělá rozmazané šmouhy

Benzinový přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec pod kapotou dělá z každého svezení radostnou událost. Ale spotřebu je lepší neřešit.

Je to sice trochu sterilní zážitek (navíc ještě s turbodieselem), ale když už nastane situace, že tu zatáčku prostě potřebujete krouhnout, tak se můžete spolehnout, že to auto zvládne s přehledem. A pohodlí je i na 21" kolech slušné. Pro někoho by mohl být podvozek i v komfortním režimu plavnější, ale třeba mě osobně nevadilo ani tužší nastavení ve sportovním módu.

Audi A7 Sportback 50 TDI quattro je zkrátka nejen parádní reprezentativní limuzína, ale i gétéčko na dlouhé cesty s rodinou. Vypadá skvěle, působí moderně a luxusně, je svižné i úsporné a v dnešní době takovým tím obohacujícím způsobem poctivé a normální.

Pro mě osobně má jenom jedinou vadu, kterou ovšem není problém snadno vyřešit. Vstupní otvor v zadních dveřích je na dětskou sedačku fakt malý. A navíc ujíždím spíš na kombíkách. Takže přesně takhle namixované Audi A6 Avant, prosím...


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





03.05 2024 9:00


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email