Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je neděle, 10 listopadu 2024
Celkem je zde 549 lidí (3 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Ludva2
Uživatelů dnes: 4
Uživatelů včera: 2
Uživatelů celkem: 48 803
Online návštěvníků
Návštěvníků: 546
Uživatelů: 3
Celkem: 549

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 72055 | Témat: 8169

26.04 2024 9:01


Audi definitivně zabilo ikonický supersport. Proslavil ho Iron Man
Ačkoli se zdálo, že supersporťák Audi R8 i po 15 letech přežije svou vlastní smrt a automobilka ho prozatím nevyšle do západu slunce, opak je pravdou. Z výrobní linky definitivně vyjel poslední vůz, který prozatím nemá oznámeného nástupce. Na slávě R8 se nejvíce podepsal snímek Iron Man, protože se v něm opakovaně proháněl představitel hlavní role Robert Downey Jr.

Autor:
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému

Kategorie: Audi atmosférický motor Audi R8 Audi r8 spyder Audi R8 V10 kabriolet kola Lamborghini supersport Volkswagen výkon značka
Datum zveřejnění: Fri, 26 Apr 2024 05:22:18 +0000

O ukončení výroby modelu Audi R8 se vědělo delší dobu, automobilka spadající pod koncern Volkswagen Group, však definitivní tečku na konci loňského roku ještě odložila. Mohl za to zvýšený zájem o poslední modely, který Audi donutil éru R8 neuzavřít společně s modelem Audi TT, ale nechat výrobní linku ještě několik měsíců zapnutou. Audi R8 se dočkalo prodloužení života o zhruba půl roku, nyní však ze závodu Böllinger Höffe vyjel poslední vůz.

Poslední kus nekoupíte

Závěrečnou „erosmičkou" se stala edice Performance Quattro v nádherné žluté barvě Vegas Yellow, kterou na silnici rozhodně nepřehlédnete. K výraznému vzhledu napomáhají v podbězích umístěná 20palcová litá kola v odstínu bronzu. Pod kapotou se nachází 5,2litrový atmosférický motor V10 od Lamborghini, umožňující výkon 456 kW (620 koní), díky čemuž vůz zrychlí z nuly na sto kilometrů za 3,1 vteřiny. Rychlostním maximem je pro nádherné kupé 331 km/h.

Případní zájemci o poslední kousek z výrobní linky mají každopádně smůlu. Vozidlo totiž neputovalo do prodeje, ale rovnou do muzea automobilky. Jednou nohou do hrobu se tak definitivně dostává i desetiválec pod kapotou, neboť ten se nyní nachází pouze v sesterském voze Huracan od italského Lamborghini, jehož značka dnes rovněž spadá pod Volkswagen. I jeho výroba bude v letošním roce končit a předpokládá se po vzoru jiných značek přechod k hybridům či kompletně elektrickým motorům. V případě R8 nicméně nástupce zatím nebyl oznámen.

Redakční testy AudiTest Audi RS e-tron GT: Veganský supersport pro čtyři na elektřinu

Audi RS e-tron GT možná jezdí na elektřinu a dokonce může být plně veganské, nenechte se ale zmýlit. Tohle je totální masakr!
Audi SQ7 je peklostroj a pohlcovač rychlosti. Ze světa kolem dělá rozmazané šmouhy

Benzinový přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec pod kapotou dělá z každého svezení radostnou událost. Ale spotřebu je lepší neřešit.

Největší prodeje zajistil Iron Man

Ač model R8 patřil mezi výraznou součást vozového parku Audi, pravdou je, že prodeje nebyly dlouhodobě uspokojivé a je malý zázrak, že supersport vydržel na trhu tak dlouho. V loňském roce k prodejům hojně pomohlo oznámení o blížícím se konci, kdy se k zájemcům nakonec dostalo téměř 1600 kusů vozidla. O rok dříve totiž ze skladů vyrazilo necelých 1100 aut. Přes 2000 kusů za rok se automobilka naposledy přehoupla v roce 2018.

Největší slávu „erosmička" zažila o deset let dříve, když se jako product placement objevila ve snímku Iron Man, který startoval tehdy ještě nenápadnou franšízu komiksových velkofilmů od Marvelu. Ve stejném roce se prodalo 5 016 automobilů, přičemž o rok dříve to byly jen necelé tři tisíce, k nimž se prodejnost propadla znovu v roce 2009. Úspěšnou spolupráci si obě společnosti zopakovaly o dva roky později, když ve filmu Iron Man 2 Robert Downey Jr. užíval kabriolet R8 Spyder.

Model R8 vycházel z prototypu Audi Le Mans quattro, který byl na autosalonu ve Frankfurtu představen již v roce 2003. Oficiálně supersport vstoupil do prodeje v září roku 2006 během Pařížského autosalonu. Tato první generace vozu dávala zákazníkům na výběr mezi 4,2litrovým V8 motorem od Audi a výše zmíněným V10 od sesterské automobilky Lamborghini. V roce 2008 byla představena varianta Spyder a o sedm let později došlo na oficiálně druhou generaci R8, jež vycházela z užší spolupráce Audi a Lamborghini a z nabídky vyřadila slabší osmiválcový motor. Ten v nabídce nahradila plně elektrická varianta e-Tron, která se stala alternativou k populárnějšímu desetiválci a její prototyp se pro změnu objevil ve snímku Iron Man 3.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





26.04 2024 9:01


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email