Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je neděle, 5 kvě 2024
Celkem je zde 276 lidí (3 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: havrilko
Uživatelů dnes: 3
Uživatelů včera: 2
Uživatelů celkem: 48 434
Online návštěvníků
Návštěvníků: 273
Uživatelů: 3
Celkem: 276

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 71065 | Témat: 8169

24.04 2024 9:01


Häkkinen prodává unikátní hypersporťák. Šampion Formule 1 dá kupci i speciální zážitek
Pakliže máte na spořícím účtu zhruba 30 milionů korun, které byste chtěli investovat do vozového parku, máme pro vás tip. Bývalý světový šampion Mika Häkkinen prodává svůj jedinečný hypersporťák McLaren P1. Jedná se o jeden ze sedmi validačních prototypů nástupce legendárního McLarenu F1.

Autor:
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému

Kategorie: McLaren automobil Ferrari hybrid McLaren F1 McLaren P1 nejlepší auto Porsche speciální značka
Datum zveřejnění: Wed, 24 Apr 2024 05:10:18 +0000

Hypersportů McLaren P1 obecně mnoho není. Světově proslulá značka vyrobila celkem pouhých 375 kusů. Jakmile se tedy některý objeví v aukci, fajnšmekři milující rychlou jízdu kontrolují investiční portfolia, zda náhodou nedisponují volným kapitálem na jeden výjimečný sportovní vůz navíc. A ten od dvojnásobného vítěze Formule 1 z let 1998 a 1999, Miky Häkkinena, do téhle kategorie rozhodně spadá.

Jeden ze sedmi prototypů

Häkkinen nevlastní jeden z oněch 375 oficiálních vozů, nýbrž jeden z validačních prototypů. Přesněji jde o třetí prototyp s interním označením P1 VP3, jehož je Häkkinen (zcela logicky) prvním majitelem. Rychlou jízdu milující Fin svého miláčka 10. května vydraží skrze aukční společnost Bonhams v Monaku. Cenové odhady tohoto špičkového vozidla se pohybují mezi 1,2 až 1,5 miliony dolarů, což je v přepočtu zhruba 28 až 35 milionů korun.

Zdroj: Bonhams

McLaren prototypů „péjedničky" postavil pouze sedm a tato třetí verze, jež byla určena pro testování trvanlivosti vozu, je jediným kusem, který je (a do budoucna pravděpodobně bude) k mání. Navíc za jeho volantem v minulosti seděl jeden z nejlepších pilotů Formule 1 v historii, což jeho hodnotu také nepochybně zvedá. Nový vlastník navíc získá i speciální booklet od McLarenu, obsahující detailní poznámky z testování a další informace získané během vývojové fáze vozu. Samotný Häkkinen kupci poskytne jednodenní řídící kurz kdekoli si vítěz aukce zamane. Vidina Häkkinena na parkovišti na Jižním městě se nám ale asi nenaskytne.

Häkkinenův vůz je černé barvy s detaily v papayovém zbarvení, jež si zvolil samotný bývalý šampion. Jedná se o plug-in hybrid s 3,5litrovým twin-turbo osmiválcem a elektromotorem, s nímž si sáhne na systémový výkon lehce přes 900 koní. Dobovými konkurenty byly na začátku minulé dekády taktéž elektrifikované hypersporty Ferrari LaFerrari a Porsche 918 Spyder. Odhalení nástupce P1 bychom se měli dočkat na sklonku letošního roku.

Zdroj: Bonhams
Nástupce legendárního modelu F1

Model P1 přišel na trh zhruba 20 let po uvedení dodnes legendárního McLarenu F1 z roku 1993, jehož bylo vyrobeno 6 prototypů a pouze stovka aut vyjela oficiálně z výrobní linky. F1 byl specifický tím, že byl navržen a postaven, aby bez jakýchkoli kompromisů naplnil představy Gordona Murrayho. McLaren F1 byl v roce 1994 britským magazínem AutoCar prohlášen za nejlepší auto vyrobené pro veřejné silnice. V březnu 1998 vůz obletěl svět, když stanovil rekord pro nejrychlejší silniční automobil na světě s rychlostí 391 km/h.

Ze světa motorsportuKomentář: Krev, vandalismus a kousek od tragédie. České WRC bylo výzvou pro jezdce i organizátory

Diváci nedodržovali pravidla a riskovali život. Pořadatele ignorovali a chovali se agresivně

Formule 1 je nejdražší sport na světě. Přední křídlo stojí jako nová limuzína a motor jako luxusní vila

Zjistili jsme cenu monopostu formule 1 a náhradních dílů. Týmy jsou schopné za jeden závodní vůz utratit více než čtvrt miliardy korun.

„Efjednička" plně využila zkušenosti firmy z Formule 1, když vznikala s vidinou extrémně nízké váhy a maximálního výkonu. Hmotnost byla ostatně pouhých 1,138 kg, čehož bylo dosaženo využitím špičkových materiálů jako uhlíkových vláken, titanu, hořčíku, kevlaru či zlata. Šlo o vůbec první sériové vozidlo, jež mělo monokok právě z uhlíkových vláken.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





24.04 2024 9:01


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email